Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Paul de Leeuw tv-fragment 2008

Gestart door Iwan, 12 januari 2009, 18:49:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Een fragment uit de Paul de Leeuw-show Mooi Weer de Leeuw!
is verkozen tot het tv-moment van 2008.

Nummer 2
Op nummer twee eindigde een fragment van Peter R. de Vries'
verborgen camera-uitzending over Joran van der Sloot.

Juryvoorzitter Anita Witzier zei dat "De Vries al zo veel gewonnen had".
De uitzending won eerder al een Emmy Award.

Nummer 3
Op drie eindigde het "interview" van GeenStijl-verslaggever Rutger Castricum
met minister Ella Vogelaar. De minister weigerde minutenlang antwoord te geven
op de vragen van Castricum.

Dit fragment werd vorig jaar wel uitgeroepen tot het politieke moment van het jaar bij de NOS.

Het publiek kon kiezen uit tien genomineerde tv-fragmenten.
De jury koos uiteindelijk een winnaar uit de drie meest gekozen fragmenten.

Leugens
Volgens Geen Stijl heeft het publiek in de verkiezing TV-Moment van het Jaar 2008
helemaal niet massaal gestemd op Paul de Leeuw, zoals de Vara beweert, maar op
het fragment met Ella Vogelaar. Dit zou blijken uit geheime stukken.

De Vara meldde gisteren dat het stemmende publiek, net als de vakjury, een fragment
uit Mooi! Weer De Leeuw koos als TV-Moment van het Jaar. In het winnende tv-moment,
dat zaterdag tijdens een live-uitzending werd gekozen, wordt De Leeuw achterna gezeten
door de geestelijk gehandicapte Yta Strikwerda.

Veel kijkers reageerden verbaasd op de uitkomst van de verkiezing, georganiseerd door
de Vara zelf. Volgens de critici zou de kijker zeker voor een van de twee andere genomineerde
fragmenten hebben gekozen: het Geenstijl-filmpje met een zwijgende Ella Vogelaar of
de massaal bekeken SBS6-uitzending van Peter R. de Vries waarin Joran van der Sloot
praat over de verdwijning van Natalee Holloway.

"Maar de kijker wist het fragment van De Leeuw blijkbaar net zo te waarderen als de jury",
wist woordvoerster Maud Burgers van de VARA razendsnel te melden.

Absolute onzin meldt nu GeenStijl. Uit een geheime notitie, die de redactie van GS
naar eigen zeggen 'in een parkeergarage in het geheim toegestopt zou hebben gekregen',
zou blijken dat Paul de Leeuw onder het publiek op de laatste plaats is geeindigd terwijl
het fragment met Ella Vogelaar met 71 procent dik als winnaar uit de bus kwam.



Volgens het geheime document stemden 94.674 mensen via www.tvmomentvanhetjaar.nl
op Ella Vogelaar, 39.021 op Peter R. de Vries en slechts 25.348 op Paul de Leeuw.
Kanttekening is wel dat 46.337 stemmers binnenkwamen via GeenStijl en daardoor
als ongeldig zouden kunnen verklaard, aldus de memo.

Maar dan nog zou GeenStijl met ruim 48.000 stemmen als winnaar uit de bus zijn gekomen.
De Vara heeft nog niet gereageerd.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het toch wel een dubieuze uitslag. Paul de Leeuw vind ik helemaal geweldig
en het betreffende fragment in Mooi Weer de Leeuw vond ik ook erg leuk, maar zeker niet
het tv-fragment van het jaar. Als de jury aangeeft dat het 'moment' van GeenStijl
geen tv-fragment van het jaar kan zijn omdat het eigenlijk een internetfragment is
dan hebben ze een punt, maar waarom was in hemelsnaam dat fragment dan genomineerd?
Een beetje raar dat je kan stemmen op een fragment dat niet kan winnen.
De uitleg dat Peter R. de Vries niet gewonnen heeft omdat die al genoeg gewonnen heeft
vind ik ronduit belachelijk. Kan me voorstellen dat Paul de Leeuw zich ook knap lullig voelt,
hij heeft uiteindelijk alleen maar gewonnen omdat de tegenkandidaten bij voorbaat al gediskwalificeerd waren.

Er was eigenlijk maar 1 genomineerd fragment waardoor ik echt dubbel heb gelegen,
maar dat was ook niet echt hét tv-fragment van het jaar.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."