Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

The Pacific

Gestart door Iwan, 3 september 2010, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan




The Pacific is een Amerikaanse mini-dramaserie die zich afspeelt in de Tweede Wereldoorlog.
De serie wordt geproduceerd door de televisiezender HBO, die eerder de miniserie Band of Brothers uitbracht.
Band of Brothers gaat over Amerikaanse paratroepen in Europa en The Pacific over mariniers in Azië.

De verhaallijn van The Pacific, geschreven door Hugh Ambrose, staat los van die van Band of Brothers
en is voornamelijk gebaseerd op twee memoires van Amerikaanse mariniers: With the Old Breed van Eugene Sledge
en Helmet for my Pillow van Robert Leckie. De serie zal het verhaal vertellen van de twee auteurs
en marinier John Basilone, die deelnamen aan de oorlog tegen het Japanse Keizerrijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik wou The Pacific al een tijdje zien, maar kon het niet volgen op tv omdat ik dan bang was dat ik een aflevering zou missen.
Gisteren The Pacific gedownload, ik hoop dat de serie mijn verwachtingen waar kan maken en net zo goed is als Band of Brothers.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De downloads heb ik nooit bekeken, maar vanmiddag de BluRay box gekocht..... zometeen nog even een aflevering kijken denk ik.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."