Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Snurken

Gestart door Iwan, 11 oktober 2012, 22:56:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

'Steeds meer vrouwen snurken'

Onderzoek door de Kliniek voor Snurken en Apneu naar aanleiding van de Internationale vrouwendag
heeft aangetoond dat steeds meer vrouwen snurken en van dit probleem verlost willen worden.
Ruim vier miljoen Nederlanders snurken, 40% hiervan is vrouw.

In 2006 was nog maar 20% van de aanmeldingen van het vrouwelijke geslacht, in 2011 is dit aantal
al naar 35% gestegen. Dit komt ook overeen met het aantal vrouwelijke snurkers dat Nederland telt.

Verdubbeling
Dit betekent dat er tussen 2006 en 2011 bijna een verdubbeling is van het aantal aanmeldingen
van het vrouwelijk geslacht. De man heeft geen problemen met zijn eigen gesnurk, een vrouw daarentegen
vindt het niet charmant en schaamt zich hiervoor naar haar partner en vriendinnen toe.
1 op de 3 mannen blijkt hinder te hebben van het gesnurk van zijn vrouwelijke partner.

Niet Sexy
Het taboe rondom snurken is groot onder het vrouwelijk volk. Ze zeggen het niet sexy te vinden als hun partner snurkt
en schamen zich ervoor. Het taboe rondom snurken is bij het vrouwelijke geslacht vele malen groter dan bij mannen.
Vrouwen vinden snurken niet charmant, niet sexy en vooral tijdens vriendinnenuitjes schamen zij zich hier duidelijk voor.


Snurk jij, of snurkt jouw partner?
Vind je het een probleem wanneer jij of jouw partner snurkt?
Ben of word jij wel eens wakker van jouw partners gesnurk?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik snurk niet volgens mij, althans heb er nog nooit iemand over gehoord. (ik snurk wel als ik doe alsof ik slaap)  ;D
Ik heb wel meerdere partners gehad die snurkten, meestal had ik er niet zoveel last van, maar 1 ex snurkte heel hard,
die hield mij regelmatig wakker en dan ging ik meestal op de bank slapen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."