Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Open Relatie

Gestart door Iwan, 19 november 2006, 05:45:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: toostylisch.com
Deel jij je partner met andere vrouwen?

Het lijkt steeds vaker voor te komen, mannen en vrouwen die hun partner met anderen delen,
zogenaamd een niet-monogame relatie, oftewel de open relatie. Een open relatie wil zeggen
dat de partners elkaar toestaan seks te hebben met anderen met als uitgangspunt dat het gezonder is
hun seksuele vrijheid niet te beperken, want seks is een lust en daar komt geen liefde bij kijken.

De meeste mensen zijn gelukkig met hun 'gewone' relatie, wat hun een gevoel van vertrouwen en stabiliteit geeft.
Veel mannen en vrouwen met een monogame relatie delen de mening dat het hebben van een open relatie
onethisch is en in vele religies is het onderwerp taboe.

Waarom mensen kiezen voor een open relatie
Steeds meer mensen kiezen dus voor een open relatie. Dit doen ze om problemen die zij binnen vorige relaties
hebben ervaren te vermijden of om gewoonweg onafhankelijker te zijn van hun partner. Het kan je relatie ook versterken,
misschien hou je wel heel veel van je vriend en vind je het hartstikke gezellig om leuke dingen met hem te doen,
maar op seksueel gebied verschillen jullie teveel van elkaar. Door seks te hebben met een ander kan deze behoefte,
die je niet binnen je relatie kan vervullen, toch worden voorzien. Veel stellen gaan simpelweg uit elkaar door slechte seks,
met een open relatie voorkom je dit misschien.

De afspraken
Als jullie er beide voor kiezen tot het hebben van een open relatie, is het belangrijk dat er duidelijke afspraken
gemaakt worden waar jullie het uiteraard beide mee eens moeten zijn. Mag je maar seks hebben met
een vertrouwde fuck buddy, neem je hem mee naar huis en mag je bij de ander blijven slapen?
Erg belangrijk om over na te denken om misverstanden te verkomen.

De nadelen van een open relatie
Het klinkt misschien allemaal wel aardig, maar het hebben van een open relatie heeft ook zo z'n nadelen.
Ten eerste kan er tegen alle verwachtingen in een vorm van jaloezie ontstaan. Je vindt het idee dat je vriend
met een andere vrouw in bed ligt eigenlijk maar helemaal niks! Ook kan het een vorm van onzekerheid met zich mee brengen.
Is ze beter in bed dan ik? Hoe ziet ze eruit? Vind hij haar leuker en ruilt hij me in?

En als jullie samen uitgaan, kan het avondje stappen omslaan in een competitiewedstrijd wie als eerste naar huis gaat
met een ander voor een one night stand, wat ook weer jaloezie kan oproepen, omdat je het niet leuk vindt om je partner
iemand anders te zien versieren en al helemaal niet leuk vind om hem weg te zien gaan met een andere vrouw.

Toen ik nog op school zat vertelde een vriendin van mij dat ze een open relatie had,
met andere woorden zij en haar vriendje lieten elkaar los,
en ze gingen ook met andere mensen naar bed.
Persoonlijk lijkt me dat niets en ik was nieuwsgierig wat jullie mening hierover is.



Heb je een "open" relatie?
Wat vind je van "open" relaties, zou je dat willen/kunnen?
Wat voor regels zou je stellen als je een open relatie zou hebben of hebt?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

XXXX

Tja ik vind een open relatie gewoon niet echt een relatie

Rianne

Ik vind het voor mezelf niks, maar iedereen die wel zo leeft, laat ik ook lekker in zijn/haar waarde

Iwan

Als anderen een open relatie hebben dan zal dat ongetwijfeld heel fijn voor ze zijn,
maar het zou niets voor mij zijn, ik denk dat ik daar toch te jaloers voor ben.
De gedachte dat mijn geliefde zich op amoureus of seksueel gebied bezighoud
met een ander zou ik niet kunnen verdragen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Maeve

Voor mij zou het niet iets zijn aangezien ik daar te jaloers voor aangelegd ben

Iwan

Citaat van: XXXX op 24 maart 2007, 19:11:17
Tja ik vind een open relatie gewoon niet echt een relatie
Waarom niet? Als je altijd weer bij elkaar terugkomt en het met wederzijdse ondervinding is
dan kun je volgens mij toch wel van een relatie spreken, ook als je beiden wel eens een uitstapje maakt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Citaat van: Iwan op 17 augustus 2009, 16:11:21
Citaat van: XXXX op 24 maart 2007, 19:11:17
Tja ik vind een open relatie gewoon niet echt een relatie
Waarom niet? Als je altijd weer bij elkaar terugkomt en het met wederzijdse ondervinding is
dan kun je volgens mij toch wel van een relatie spreken, ook als je beiden wel eens een uitstapje maakt.

maar als je een relatie hebt, hoor je geen "uitstapjes" te maken! Ik vind het niet horen als je dan
zo graag buiten de deur gaat "shoppen" dan verbreek je maar lekker de relatie eerst!

Iwan

Citaat van: DonWoozy op 19 augustus 2009, 11:29:40
Citaat van: Iwan op 17 augustus 2009, 16:11:21
Citaat van: XXXX op 24 maart 2007, 19:11:17
Tja ik vind een open relatie gewoon niet echt een relatie
Waarom niet? Als je altijd weer bij elkaar terugkomt en het met wederzijdse ondervinding is
dan kun je volgens mij toch wel van een relatie spreken, ook als je beiden wel eens een uitstapje maakt.

maar als je een relatie hebt, hoor je geen "uitstapjes" te maken! Ik vind het niet horen als je dan
zo graag buiten de deur gaat "shoppen" dan verbreek je maar lekker de relatie eerst!
maar als je beiden wel eens buiten de deur wilt snoepen en je maakt er goede afspraken over.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Citaat van: Iwan op 19 augustus 2009, 11:43:17
Citaat van: DonWoozy op 19 augustus 2009, 11:29:40
Citaat van: Iwan op 17 augustus 2009, 16:11:21
Citaat van: XXXX op 24 maart 2007, 19:11:17
Tja ik vind een open relatie gewoon niet echt een relatie
Waarom niet? Als je altijd weer bij elkaar terugkomt en het met wederzijdse ondervinding is
dan kun je volgens mij toch wel van een relatie spreken, ook als je beiden wel eens een uitstapje maakt.

maar als je een relatie hebt, hoor je geen "uitstapjes" te maken! Ik vind het niet horen als je dan
zo graag buiten de deur gaat "shoppen" dan verbreek je maar lekker de relatie eerst!
maar als je beiden wel eens buiten de deur wilt snoepen en je maakt er goede afspraken over.

nee dan nog steeds niet, als je het dan niet bij 1 persoon kan houden waarom doe je dan niet
beter gewoon iedere keer een 1 night stand ofzo. Dat slaat echt helemaal nergens op een open
relatie!

Iwan



Citaat van: DonWoozy op  4 september 2009, 15:23:20
Citaat van: Iwan op 19 augustus 2009, 11:43:17
Citaat van: DonWoozy op 19 augustus 2009, 11:29:40
Citaat van: Iwan op 17 augustus 2009, 16:11:21
Citaat van: XXXX op 24 maart 2007, 19:11:17
Tja ik vind een open relatie gewoon niet echt een relatie
Waarom niet? Als je altijd weer bij elkaar terugkomt en het met wederzijdse ondervinding is
dan kun je volgens mij toch wel van een relatie spreken, ook als je beiden wel eens een uitstapje maakt.

maar als je een relatie hebt, hoor je geen "uitstapjes" te maken! Ik vind het niet horen als je dan
zo graag buiten de deur gaat "shoppen" dan verbreek je maar lekker de relatie eerst!
maar als je beiden wel eens buiten de deur wilt snoepen en je maakt er goede afspraken over.

nee dan nog steeds niet, als je het dan niet bij 1 persoon kan houden waarom doe je dan niet
beter gewoon iedere keer een 1 night stand ofzo. Dat slaat echt helemaal nergens op een open
relatie!
Als je een relatie hebt de vorm van een huwelijk of een registreerde partnerschap dan zitten daar wat voordelen aan.
Het zou ook geen vorm van relatie voor mij zijn, denk ik, maarja als anderen zo'n regeling hebben dan heb ik
daar geen probleem mee, zolang het maar met wederzijdse goedkeuring is en er niet gelogen en bedrogen wordt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Open relatie bestaat vaak uit leugens

Stellen die een open relatie hebben, zijn niet altijd eerlijk tegenover hun partner over met wie ze seks hebben.
Dat blijkt uit recent onderzoek.

De website Second Love, een datingsite voor mensen met een relatie die eenmalige seksuele contacten zoeken,
ondervroeg mensen in Nederland, Portugal, Mexico en Brazilië. Daaruit blijkt dat een kwart van de stellen
er een open relatie op nahoudt. Toch vertelt slechts 32 procent van hen zijn geliefde met wie hij of zij het bed in dook.
Dames blijken hierover openhartiger te zijn dan mannen.

Redenen
De Nederlanders zijn het eerlijkst over hun buitenechtelijke avontuurtjes. En hoewel in Portugal meer stellen
een open relatie hebben, licht slechts 21 procent zijn partner hierover in. Die avontuurtjes hebben ze om de sleur
van hun seksleven te doorbreken. Mexicanen doen het vooral om nieuwe ervaringen op te doen
en Brazilianen bevredigen hun seksuele behoeften bij iemand anders omdat ze niet meer vrijen met hun partner.
In Nederland hebben koppels seks met anderen om hun fantasieën in werkelijkheid te brengen.

Wat overal wel geldt, is dat mensen vreemdgaan omdat ze te weinig aandacht krijgen van hun partner.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 14 maart 2012, 23:09:30
Citaat van: AD.nl
Open relatie bestaat vaak uit leugens

Stellen die een open relatie hebben, zijn niet altijd eerlijk tegenover hun partner over met wie ze seks hebben.
Dat blijkt uit recent onderzoek.

Als je al een open relatie hebt.. en je mag dus buiten de deur 'eten' waarom zou je dan nog liegen
over met wie je seks hebt gehad? Denk dat wanneer je een open relatie hebt en je moet alsnog erover liegen
dat je relatie dan niet geschikt is voor het hebben van een open relatie..

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Ik vind het sowieso een bijzonder concept een open relatie. Moet er niet aan denken!

Iwan



Citaat van: Sabina op 12 december 2012, 07:09:59
Citaat van: DonWoozy op 19 augustus 2009, 11:29:40
Citaat van: Iwan op 17 augustus 2009, 16:11:21
Citaat van: XXXX op 24 maart 2007, 19:11:17
Tja ik vind een open relatie gewoon niet echt een relatie
Waarom niet? Als je altijd weer bij elkaar terugkomt en het met wederzijdse ondervinding is
dan kun je volgens mij toch wel van een relatie spreken, ook als je beiden wel eens een uitstapje maakt.

maar als je een relatie hebt, hoor je geen "uitstapjes" te maken! Ik vind het niet horen als je dan
zo graag buiten de deur gaat "shoppen" dan verbreek je maar lekker de relatie eerst!

En wie heeft dat dan bepaald? Wat wel of niet 'hoort' in een relatie??
Mensen in de relatie bepalen zelf wat ze wel of niet vinden horen.
Als ze goede afspraken maken en beide geen problemen mee hebben...waarom niet he?!

Het lijkt me inderdaad krom als ze niet eerlijk zijn over met wie ze sex hebben gehad.
Maar het lijkt me aan de andere kant ook logisch dat je je partner niet steeds verteld
met wie je sex hebt gehad. Tenzij ze het je vragen natuurlijk....

Ik zou denk ik ook wel bang zijn dat wanneer ik een open relatie zou hebben dat mijn partner
dan iemand tegen het lijf zou lopen met wie de seks beter is of waar ze een klik mee heeft
en dat ik dan buitenspel gezet zou worden.

Kan me ook niet voorstellen dat het fijn is om te horen wanneer je partner seks gehad heeft
met een ander dat ze dan verteld hoe fijn/lekker het was met de ander.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: TooStylish.nl
De voor- en nadelen van een open relatie

Wie het ooit heeft verzonnen, het blijft werkelijk een raadsel. En of er wel echt sprake is van een relatie
is een goede vraag, maar een nog betere vraag is of het wel werkt. Je bent elkaar even zat en vindt
dat het tijd wordt om elkaar wat meer ruimte te geven. Jullie besluiten om voor een open relatie te kiezen;
een relatie waarin je de vrijheid hebt om 'anderen te zien'. Kortom, je kan dus gewoon vreemdgaan.
Spannend, totdat je de avontuurtjes van je partner hoort...

De voor- en nadelen van een open relatie:

Voordelen
  • Je hebt eindelijk de kans om er flink op los te flirten.
  • Aandacht geeft je een heerlijk gevoel en die zekerheid kan je weer in je eigen relatie stoppen.
  • Spanning, spanning en nog meer spanning. De uitnodigingen komen binnen, maar ga je er op in?
    En zo ja, op welke?
  • Het is een opkikkertje voor je seksleven, eens wat anders dan elke keer hetzelfde 'stuk vlees'.
  • Mocht je na deze break weer helemaal voor elkaar gaan, dan is die nieuwsgierigheid naar andere mannen,
    waarschijnlijk, een stuk minder.
  • Heb je geen zin in een avontuurtje, dan kan je altijd nog tegen je eigen vent aankruipen.

Nadelen
  • Het kan je heel erg onzeker maken. Vindt hij je nog wel mooi en aantrekkelijk? Mooier dan die andere meiden?
  • De aandacht die je zelf zo leuk vindt, krijgt je vriend natuurlijk ook. Iets minder leuk natuurlijk...
  • Wil je wel weten of hij wat uitspookt? Wanneer hij 'iets' gaat doen en met wie?
    Als jij op zo'n avond niks te doen hebt zit je jezelf namelijk alleen maar op te vreten.
  • Wie weet kom je wel een hele leuke vent tegen en word je verliefd (misschien wel een voordeel)...
  • Of hij wordt verliefd, dan is het zeer zeker een nadeel!
  • Je kan zo uit elkaar groeien dat het niet meer goed komt.
  • Seks met een ander is misschien wel helemaal niet zo leuk en spannend als dat je dacht dat het zou zijn
    en heb je er achteraf spijt van.
  • Je bent het na een tijdje wel zat dat 'open relatie gedoe' en wilt het weer gewoon proberen,
    maar je vriend heeft de smaak helemaal te pakken... Net wanneer jij dacht dat het tijdelijk was,
    maakt hij er een levensstijl van.

Het moge duidelijk zijn: het klinkt aantrekkelijk, maar er komt veel meer bij kijken dan gewoon een beetje flierefluiten.
Denk dus goed na voordat je besluit om te gaan voor een open relatie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."