Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vrouwen verkiezen mannen met stoppels voor relatie

Gestart door Iwan, 30 juni 2008, 22:10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: HLN.be
Vrouwen verkiezen mannen met stoppels voor relatie

Vrouwen verkiezen stoppels boven een gladgeschoren man
voor zowel een flirt als een lange relatie, dat blijkt uit nieuw onderzoek.


Verschillende gradaties
Het onderzoek toonde aan 76 vrouwen tussen 18 tot 44 jaar foto's van 15 mannen.
Dezelfde mannen werden getoond met verschillende graden van gezichtsbeharing:
gladgeschoren, lichte stoppels, zware stoppels, lichte baard tot een volle baard.
De deelneemsters moesten aangeven welke man ze verkozen voor een flirt
en voor een lange relatie. Daarnaast moesten ze een score geven op mannelijkheid,
agressie, dominantie, aantrekkelijkheid, leeftijd en sociale rijpheid.

Stoppelbaard
Daaruit bleek dat vrouwen mannen met een stoppelbaard als taai, rijp, agressief,
dominant en mannelijk beschouwen. Deze mannen worden ook verkozen als de beste partners,
voor zowel een flirt als het huwelijk. Gladgeschoren mannen daarentegen, zijn de minst populaire
keuze voor een vaste relatie en kregen de laagste score voor mannelijkheid, dominantie,
agressie en seksuele rijpheid. Wat aantrekkelijkheid betreft staan ze op de voorlaatste plaats.
Mannen met een volle baard worden aanzien als mannelijk, agressief en sociaal rijp,
maar ze werden vijf jaar ouder geschat dan hun werkelijke leeftijd.

Seksueel signaal
"Gezichtsbeharing is een krachtig socio-seksueel signaal en een duidelijk biologisch teken
van seksuele volwassenheid. Dit onderzoek toont aan dat vrouwen gezichten niet selecteren
op basis van mannelijkheid. Ze kiezen duidelijk voor een rijpe man,
hij mag geen jongen meer zijn
", aldus de onderzoekers.

Tanden
De reden waarom vrouwen een stoppelbaard verkiezen is niet duidelijk.
Maar experts in de evolutieleer zeggen dat gezichtsbeharing een teken
van agressie kan zijn, omdat het de onderkaak groter doet lijken.
Hierdoor worden de tanden als wapens benadrukt. Volgens psychologen biedt de ruige look
vrouwen het beste van twee werelden: deze mannen lijken rijp en viriele maar niet overdrijven mannelijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

eigenzinnige

ja voor mij klopt dat wel , mag best een ongeschoren koppie hebben , val niet zo op nette types   ;D maar dat geld voor mij ook voor kantoorgalgen en pakken ,

DonWoozy

vind het juist wel een leuke combo om netjes gekleed te gaan en dan toch een stoppelbaard te hebben ;)

eigenzinnige

haha ja is ook mogelijk toch ,en dan bedoel je ook een overhemd met de nodige smerigheid erop ,of een gat in de mouw van je maatpak  ;D

DonWoozy

Citaat van: eigenzinnige op  1 juli 2008, 09:56:31een overhemd met de nodige smerigheid erop ,of een gat in de mouw van je maatpak

:o :o nee van die leipe kleding doe ik niet aan ;)

Iwan

Ik ben vaak ongeschoren, maar vind het persoonlijk niet zo prettig,
heb 's morgens vaak geen tijd en zin om me te scheren.
Maar na dit artikel gelezen te hebben begrijp ik hieruit dat het eigenlijk wel goed is
dat ik 's morgens geen tijd en zin heb om me te scheren.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

eigenzinnige

 :tU: je hebt voor mij groot gelijk , zou er ook geen half uur eerder voor op staan hoor  ;D

DonWoozy

meestal scheer ik mezelf om de 2 a 4 dagen want ik heb er een hekel aan om me iedere dag te gaan scheren :d

Tyz

Soms elke week, soms elke dag.... hangt ervan af wat ik zelf leuk vindt dan :P
Nee, ik ben geen narcist hoor xD

Metalholic

Stoppels Littekens, je moet er wat voor over hebben als man.

DonWoozy


Iwan

Citaat van: Kubus op  2 december 2008, 09:36:07
Stoppels Littekens, je moet er wat voor over hebben als man.
Stoppels, Littekens, geschoren schaamhaar en enigszins dik, de maatschappij legt nogal en druk op ons mannen.  :des:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik scheer mezelf ook niet zo vaak, ik vind het wel wat hebben bij mezelf zo'n ongeschoren koppie. :)

Iwan

Citaat van: AD.nl
Vrouwen houden van stoppelbaarden

ROTTERDAM - 54% van de Britse dames vindt een man met gezichtsbeharing aantrekkelijker dan een gladgeschoren vent.
Het maakt hem 'mannelijker'.

76% van de 1.832 Britse dames ouder dan de 18 jaar gaat voor een stoppelbaard bij haar partner, omdat dit hem mannelijker
en hierdoor aantrekkelijker maakt. Eén op de tien geeft toe dat een gladgeschoren man er vaak jong uitziet. 12% is dol op een
volgroeide baard. 19% gaat voor een man met een snor en 6% vindt een sikje leuk. 14% geeft niets om de gezichtsbeharing
van haar partner.

Lichaamshaar
Meer dan de helft van hen verkiest ook een man met haar op de borst en rug, 40% vindt een onthaard lijf te vrouwelijk.
27% houdt van een volledig haarloos lichaam. "Dat vrouwen niet van harige mannen houden is een mythe, het omgekeerde
is namelijk waar. Hun instinct is hier waarschijnlijk voor verantwoordelijk, iemand met veel testosteron had meer kans om
te slagen als jager, zij waren dus ook hariger. Celebs als David Beckham en Johnny Depp maakten gezichtsbeharing trendy
de laatste jaren,
" aldus Andy Barr, marketing director van de website MyCelebrityFashion.co.uk die de enquête hield.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

ik vind het lekkerder als mijn vriend een glad gezichtje heeft anders prikt het zo als hij tegen me aan komt liggen en als die kusjes geeft

Margje

Vind stoppels wel wat hebben maar om te zoenen is weer minder .....houd ook wel van wat borsthaar...niet dat het boven de kleding uitkomt ...dat is vies :)

Iwan

Ik scheer me niet dagelijks, maar wanneer ik een date heb zou ik dus me dus voor die tijd wel scheren,
maar begrijp nu dat ik daar geen goed aan doe.  8*)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op  3 april 2010, 17:22:09
Citaat van: Kubus op  2 december 2008, 09:36:07
Stoppels Littekens, je moet er wat voor over hebben als man.
Stoppels, Littekens, geschoren schaamhaar en enigszins dik, de maatschappij legt nogal en druk op ons mannen.  :des:

Jullie hebben het moeilijk?? Nou.....wees maar eens een maand een vrouw...praten we daarna wel verder...

Back to het onderwerp....
Ik heb al geantwoord :)

Goitske

ik vind dat het wel erg afhangt wat voor stoppels je hebt, als het wat meer pluizig is dan vind ik het vreselijk staan. Marcel heeft een hekel aan scheren dus meestal wel stoppels en staat hem ook goed maar glad geschoren vind ik ook mooi bij mannen ligt dus aan de man en soort stoppels en ook de kleur moet ik wel zeggen bijv rode stoppels vind ik heeel erg lelijk

Iwan



Citaat van: Goitske op 29 september 2012, 22:18:53
ik vind dat het wel erg afhangt wat voor stoppels je hebt, als het wat meer pluizig is dan vind ik het vreselijk staan.
Marcel heeft een hekel aan scheren dus meestal wel stoppels en staat hem ook goed maar glad geschoren vind ik
ook mooi bij mannen ligt dus aan de man en soort stoppels en ook de kleur moet ik wel zeggen bijv rode stoppels
vind ik heeel erg lelijk.
Maar wanneer je zoent met een ongeschoren man voelt dat toch niet zo fijn aan toch?
Althans lijkt mij niet zo fijn gevoel als het voelt alsof er iemand met schuurpapier over je gezicht gaat.
Ik heb wel eens het verzoek had om mij eerst te scheren....
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."