Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Kunstnagels

Gestart door Iwan, 13 januari 2011, 04:58:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

CiteerEen kunstnagel is een kunstmatige nagel die over de bestaande nagel kan worden geplakt met een speciale nagellijm.
Een kunstnagel kan ook worden gemaakt door middel van het modelleren met acryl of een gel.

Acrylnagels worden gevormd door middel van een poeder en een vloeistof.
Als deze samen komen vindt er een chemische reactie plaatst.
Daardoor ontstaat er een kneedbaar bolletje en zo wordt de kunstnagel gemodelleerd.
Een nagel kan ook worden opgebracht met een gelvormige kunststof, die hard wordt in een speciale UV lamp.

De kunstnagel kan worden bewerkt met een zogenaamde tipknipper en vijl zodat deze de gewenste vorm heeft.
Daarna kan er een versiering, acryl of nagellak worden aangebracht.

Gezondheid
Vrouwen die regelmatig kunstnagels laten aanbrengen, hebben mogelijk een verhoogd risico op huidkanker.
Artsen hebben alarm geslagen nadat 2 Britse vrouwen tumoren ontwikkelden in hun handen na meerdere behandelingen.

Het ene slachtoffer was 48 jaar. Zij moest  verschillende gezwellen uit haar rechterhand laten verwijderen
nadat ze haar nagels in 1 jaar 8 keer liet verzorgen. De andere vrouw was 55 jaar en ontwikkelde een tumor
in haar rechterhand nadat zij 15 jaar lang 2 keer in de maand haar nagels liet doen.

Bij beide vrouwen ging het om een minder ernstige vorm van huidkanker en konden de tumoren verwijderd worden.

Zijn er hier mensen die of wiens partner kunstnagels hebben?
Heb jij of je partner acryl nagels of gel nagels? Zo ja, hoe bevalt het?
Waarom heb je kunstnagels?/Vind jij kunstnagels mooi?

Foto's plaatsen mag ook!  :jch:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik heb voor de bruiloft van mijn zus kunstnagels (acryl) laten zetten, terwijl ik zelf lange en mooie nagels heb/had. Heel mooi hoor, voor 1 keer. Ga het nu nooit meer doen. Het duurde 8 maanden (nadat de nagels er af waren gehaald) voordat mijn nagels niet meer zacht en beschadigd waren. Nu zijn ze eindelijk weer op steerkte.

Iwan

Persoonlijk heb ik niet zoveel met kunstnagels, maar heb ook nog nooit, voor zover ik weet, een vriendin gehad die kunstnagels had.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik vind het er soms wel leuk uitzien.
Maar ik heb zelf nooit kunstnagels gehad en ik heb al jaren geen lange nagels meer gehad; ik houd ze praktisch en lekker kort.

Linda2009

ik heb ze niet, maar zou t op zich wel n keer willen, en dan met name voor me bruiloft. ( acrylnagels ofzoiets )

heb t ooit 1x opgedaan en had t er ook snel af omdat ik niet eens me broek meer los kon krijgen :P ( van die kruidvat nepnagels)

Marjan

Ik vind het wel leuk. Maar niet zo handig als masseur.  ;D

Sugamilk

Ik heb een hele tijd acryl nagels gehad.

Niet te lang, maar gewoon t m'n handen wat vrouwelijker leken.

Beviel me goed, alleen door stress knauwde ik ze elke keer af... Be er toen mee gestopt