Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Steenwijker blijft op indringer inbeuken: 'Ik vecht voor mijn gezin'

Gestart door herjoajax, 26 mei 2015, 16:35:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herjoajax

Een jong gezin uit Steenwijk heeft een horrornacht beleefd tijdens het pinksterweekend. Jan en Sanne van der Linde schrokken zaterdag wakker toen een inbreker hun slaapkamer binnenstormde met een groot keukenmes.

Het laminaat op de gang kraakt.
Vast weer een van de kinderen die naar de wc gaat, denkt Jan van der Linde (39) rond 3.00 uur.
Ook als even later de klink van de slaapkamerdeur naar beneden gaat, ruikt de gespierde Steenwijker onderhoudsmonteur nog geen onraad.
Hij verwacht dat een zoon binnenkomt.

Een tel later springt een vreemde man als een razende op hem af, zwaaiend met het grootste keukenmes dat er in huis te vinden is. ,,Geld, geld, geld!'' roept de verdachte (32) uit Havelte.
Jan grijpt de man bij z'n arm en ramt erop los.
,,Ik heb net zolang op z'n gezicht geslagen tot hij het mes liet vallen."

Tijdens de worsteling wordt de Steenwijker wel gestoken in zijn wang.
Een andere messteek schampt zijn borst. Zijn vrouw Sanne (27) probeert het keukenmes van de inbreker te pakken, maar wordt in haar hand gestoken.
,,Het bloed spoot eruit.
Alles zat eronder, de vloer, het plafond."


Overmeesteren

Toch lukt het hun de man te overmeesteren.
Jan gaat op de inbreker zitten en gooit het steekwapen op het door het gevecht in tweeën gebroken bed.
Hij sommeert Sanne de politie te bellen.
,,Maar dat viel nog niet mee.
M'n vingers zaten helemaal onder het bloed,'' zegt de ziekenhuismedewerkster.

Terwijl Sanne met drie van de vier kinderen beneden zit, komt de inbreker bij.
,,Hij wilde meteen weer naar het mes grijpen, toen heb ik op hem ingeslagen tot hij niet meer bewoog.
Ik vecht voor mijn gezin."

Bloedend naar ziekenhuis
De Steenwijker houdt de toegetakelde Drent in bedwang tot agenten arriveren en de man in de politiewagen gooien.
Hij wordt eerst naar het bureau en daarna naar het ziekenhuis in Zwolle gebracht.
Sanne en Jan gaan al bloedend per ambulance naar het ziekenhuis in Meppel.

Sanne denkt dat ze het geld gewoon hadden gegeven, als de man niet met een mes had gedreigd.
Dat was nu geen optie, stelt Jan.
,,Dit was geen inbraak, dit was een overval."
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.

Kim


herjoajax

Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.

Kattenhuis

Dat was dus in mijn woonplaats. Het zou mij niets verbazen als uiteindelijk de bewoner van het huis word aangeklaagd voor het gebruik van geweld tegen de inbreker.  :(