Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Wilders geeft 'doorgesneden keel' aan

Gestart door Iwan, 29 december 2007, 17:36:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilders geeft 'doorgesneden keel' aan.

Geert Wilders heeft gelijk; zoiets gaat veel te ver.
3 (75%)
Geert Wilders heeft ongelijk; zoiets moet kunnen.
0 (0%)
Geert Wilders moet niet zeuren; hij kwetst zelf ook.
0 (0%)
Ik vind het prima als ze Geert Wilders de keel doorsnijden.
0 (0%)
Wat een smakeloos filmpje!
1 (25%)
Anders, namelijk ......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan

Wilders geeft 'doorgesneden keel' aan

Geert Wilders heeft bij de politie aangifte gedaan, nadat hij op de internetsite Geenstijl.nl
een filmpje had gezien waarin hem zogenaamd de keel wordt doorgesneden.
"Zo goor is het nog nooit geweest", aldus Wilders.

De zelf geproduceerde videoclip is gemaakt door Youssef & Kamal.
De twee trokken twee jaar geleden al veel aandacht met een rap over de politicus.

In de nieuwe versie is iemand te zien die op Wilders lijkt.
Om hem heen staat een groepje jongeren te zwaaien met hamers, zagen, messen en vuurwapens.
Aan het eind snijdt iemand hem met een groot mes de keel door.

Dit is de gewraakte videoclip:
http://www.youtube.com/v/4oM9EVTDpow&rel=1




Ã,©nieuwnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Op zich geef ik hem gelijk, maar hij kan zelf ook keihard uit de hoek komen met zijn uitspraken.

Een mening verkondigen kan altijd, maar zoals hij het soms doet komt het behoorlijk verkeerd zijn strot uit als ik zo mag zeggen  *G
Hij kan het ook op een andere manier zeggen zodat hij zelf ook meer serieus wordt genomen, want nu begint het een beetje eentonig te worden
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Wilders heeft gelijk!  (zo, hoop dat dit de laatste keer was dat ik het met Wilders eens ben)
Het gaat natuurlijk veel te ver om iemand in een clip de keel door te snijden.

Dat het wat puisterige pubers zijn, die niet kunnen zingen en willen laten zien hoe stoer ze wel niets zijn,
maakt wat mij betreft weinig uit, deze clip gaat in mijn ogen veel te ver.
Stiekem denk ik deze mensen ervan dat ze op de loonlijst van Wilders staan,
anders ben je toch niet zo dom om Wilders een reden te geven om weer in het nieuws te komen
en zo lijkt het ook nog alsof Wilders gelijk heeft met de dingen die hij over Moslims zegt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

Citaat van: Iwan op 30 december 2007, 20:22:12
Stiekem denk ik deze mensen ervan dat ze op de loonlijst van Wilders staan,
anders ben je toch niet zo dom om Wilders een reden te geven om weer in het nieuws te komen
en zo lijkt het ook nog alsof Wilders gelijk heeft met de dingen die hij over Moslims zegt.

ik heb het gisteren nog met een vriend over dit filmpje gehad, en hij zei dat het nummer en de video zijn gemaakt door een (blanke) autochtoon, om weer controversie rond Widers te veroorzaken.

Iwan

Citaat van: bertus op  1 januari 2008, 11:51:03
Citaat van: Iwan op 30 december 2007, 20:22:12
Stiekem denk ik deze mensen ervan dat ze op de loonlijst van Wilders staan,
anders ben je toch niet zo dom om Wilders een reden te geven om weer in het nieuws te komen
en zo lijkt het ook nog alsof Wilders gelijk heeft met de dingen die hij over Moslims zegt.

ik heb het gisteren nog met een vriend over dit filmpje gehad, en hij zei dat het nummer en de video zijn gemaakt door een (blanke) autochtoon, om weer controversie rond Widers te veroorzaken.
Ja zoiets heb ik inderdaad ook gelezen, weer gratis reclame voor Wilders toch.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  De man achter de omstreden ââ,¬ËœMarokkaanse rappers Youssef en Kamalââ,¬â,,¢ verontschuldigt
zich tegenover de Marokkaanse gemeenschap. Hij geeft voor het eerst zelf toe een autochtone jongen te zijn.

Een videoclip van ââ,¬ËœYoussef en Kamalââ,¬â,,¢ die vorige week vrijdag op internet verscheen,
leidde ertoe dat Geert Wilders opnieuw aangifte deed tegen het duo.
In de clip snijdt een groepje als terroristen vermomde mannen een Wilders look-a-like de keel door.

"De man achter Youssef en Kamal is inderdaad een van afkomst autochtone jongen",
schrijft de bedenker van het Marokkaanse hiphopduo in een verklaring aan De Pers.
"Er is geen sprake van twee Marokkaanse jongens die deze nummers met serieuze intenties maken.
Youssef en Kamal zijn inderdaad fictief, net zo fictief als de dreiging die Geert W. van hen ervaart.
"

De twee maakten nog een ' excuus-rap' om hun spijt aan Wilders te betuigen voor de clip
waarin de keel van een look-a-like van Wilders werd doorgesneden. De PVV'er wilde daar niet op reageren.

"Youssef en Kamal bieden hun excuses aan de Marokkaanse gemeenschap aan",
zo laat de blanke Eindhovenaar in zijn verklaring weten. "Voor de ongewilde deelname
en bijdrage in de negatieve beeldvorming en de ontstane maatschappelijke onrust
als direct gevolg van de clip Woensel.
" Woensel is een stadsdeel in Eindhoven.

De maker van de clip zegt dat het toevallig een blond iemand betreft, maar niet de politicus.
Ook ontkent de rapper, die zijn echte identiteit geheim houdt, dat er vuurwapens dan wel
grote messen in de clip worden gebruikt. De Eindhovenaar verwijt Wilders het volk middels
de media te bespelen. "Het blijkt helaas niet zo heel moeilijk het fobische beeld dat autochtonen
hebben van Marokkanen werkelijkheid te laten worden, in de vorm van maatschappelijke onrust
onder de bevolking, dankzij het overijverig en gretig handelen van een zogenaamde politicus.
"




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DELFT - De Delftse rapgroep Scheme 015 heeft twee bedreigende filmpjes gemaakt die zijn gericht
aan PVV-politicus Geert Wilders. De haatclips circuleren al maanden op de videowebsite YouTube onder de
naam DefectSysteem (Geert Wilders).

Hoewel de videoââ,¬â,,¢s al ruim een halfjaar bekend zijn bij de gemeente Delft mocht de rapgroep
afgelopen zomer toch optreden op twee gesubsidieerde festivals in de stad.

In de clips wordt een grafsteen met de tekst ââ,¬ËœRIP Wildersââ,¬â,,¢ getoond en is Wildersââ,¬â,,¢ hoofd met daarop
een schietschijf te zien. De rap eindigt met het geluid van een pistoolschot, kort nadat de naam van Wilders
wordt genoemd.

De politicus voelt zich door de clips bedreigd en heeft er enkele maanden geleden al aangifte van gedaan.
De gemeente vindt het ââ,¬Ëœop dit momentââ,¬â,,¢ niet zorgelijk dat Delftse jongeren deze boodschap verspreiden.
ââ,¬Å¾De politie weet ervan en de wijkagent heeft regelmatig contact met deze jongeren,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢ aldus een woordvoerster.

Ze geeft toe dat de gemeente al vóór het optreden van de rapgroep op het Delftse festival SkateJam
op de hoogte was van de haatdragende clips. Dit festival, dat elk jaar plaatsvindt in september,
wordt met gemeenschapsgeld bekostigd via onder meer de gemeente Delft, Fonds 1818
en het Prins Bernhard Cultuurfonds.

De gemeente liet het optreden toe, maar verzocht de rapgroep wel om de haatdragende nummers
achterwege te laten, zo laat de woordvoerster weten.

De gemeente is er nog niet uit of de rapgroep dit jaar weer welkom is op de gesubsidieerde festivals.





Ã,©AD.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

DELFT - De omstreden Delftse rapgroep Scheme015 mag op scholen lesgeven
over zijn muziek en straatcultuur.

De formatie raakte onlangs in opspraak met enkele ââ,¬â,,¢haatnummersââ,¬â,,¢ waarin Geert Wilders (PVV)
met Hitler wordt vergeleken, maar het college van burgemeester en wethouders vindt dat geen bezwaar.

De reden is dat de door de gemeente Delft gesubsidieerde instelling De Nieuwe Amateur (DNA) het scholenproject
wil begeleiden. Volgens een woordvoerster van het stadhuis hebben b en w alle vertrouwen in DNA:
ââ,¬Å¾En het college gaat er vanuit dat teksten die niet door de beugel kunnen, niet worden gebruikt.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢

Oppositiepartij CDA is woedend over die opstelling. ââ,¬Å¾Er loopt bij politie en justitie een onderzoek naar Scheme015,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢
stelt raadslid Aad van Tongeren. ââ,¬Å¾Ik denk niet dat ouders van schoolkinderen op zoââ,¬â,,¢n project zitten te wachten.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢

Directe aanleiding voor zijn onvrede vormen de nummers Wilders Diss en Defect Systeem waarin Scheme015
zijn haat uit over Wildersââ,¬â,,¢ moslimvijandige gedrag. Het Tweede Kamerlid wordt ââ,¬Ëœde duivel in persoonââ,¬â,,¢ genoemd.
ââ,¬ËœWas Hitler je vader?,ââ,¬â,,¢ vragen de Delftenaren zich rappend af.

Ook stellen ze dat het beter zou zijn geweest als Wilders dood was geboren.
'Deze track wordt je motherfucking grafsteen,ââ,¬â,,¢ is een andere uitspraak.
ââ,¬ËœDeze track maakt je af. Ik schop je in je graf, dit is je straf.ââ,¬â,,¢
ââ,¬Å¾Het zijn gewoon muzikanten die lekker muziek willen maken,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢ zegt de woordvoerster van de gemeente.

Zo denkt ook De Nieuwe Amateur erover. Medewerkster Linda Ammerlaan wordt naar eigen zeggen ââ,¬Ëœniet goedââ,¬â,,¢
van de ophef rond de Wilders-nummers. ââ,¬Å¾Vergeet niet dat ze ook nog zestig ándere nummers hebben gemaakt.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢
Bij het scholenproject willen de bandleden vertellen over hun gedachtegoed en is het de bedoeling dat ze jongeren
leren rappen en muziek maken.

Ammerlaan: ââ,¬Å¾Het is een idee van de jongens zelf. ââ,¬ËœWe komen negatief in het nieuws,ââ,¬â,,¢ zeiden ze.
ââ,¬ËœAls we workshops geven, kunnen jongeren ons beter leren kennen, kunnen we duidelijk maken
dat we een boodschap uitdragen.
ââ,¬â,,¢ Ik vind het een positief idee en geef ze tips en trucs hoe ze
zoââ,¬â,,¢n project kunnen aanpakken.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢

Schema015 diende het project in bij ââ,¬ËœDelftse Nieuweââ,¬â,,¢, een gemeentelijke prijsvraag waarbij iedereen
ideeën voor nieuwe evenementen mocht insturen. ââ,¬Å¾Scheme015 is niet uitverkozen," zegt Ammerlaan.

De steun die b en w inmiddels hebben uitgesproken, zorgt ongetwijfeld voor een nieuwe stimulans,
maar veel concreets over het al dan niet doorgaan van het plan is er nog niet te melden.
Ammerlaan: ââ,¬Å¾Ik denk dat je moet stimuleren dat die gasten iets positiefs willen bijdragen.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢




Ã,©AD.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Knettergek zijn ze daar in Delft.

Citaat van: Iwan op 22 januari 2008, 04:25:04
De steun die b en w inmiddels hebben uitgesproken, zorgt ongetwijfeld voor een nieuwe stimulans,
maar veel concreets over het al dan niet doorgaan van het plan is er nog niet te melden.
Ammerlaan: ââ,¬Å¾Ik denk dat je moet stimuleren dat die gasten iets positiefs willen bijdragen.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢
Een politicus waar je het niet met eens bent vergelijken met Hitleren stellen dat het beter zou zijn geweest
als Wilders dood was geboren.
'Deze track wordt je motherfucking grafsteen,ââ,¬â,,¢ is een andere uitspraak.
ââ,¬ËœDeze track maakt je af. Ik schop je in je graf, dit is je straf.ââ,¬â,,¢
Ja dat is allemaal heel positief inderdaad.
Ik vrees dat de B en W en Delft vergevorderde hersenverweking hebben.

Citaat van: Iwan op 22 januari 2008, 04:25:04
ââ,¬Å¾Het zijn gewoon muzikanten die lekker muziek willen maken,ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢ zegt de woordvoerster van de gemeente.

Zo denkt ook De Nieuwe Amateur erover. Medewerkster Linda Ammerlaan wordt naar eigen zeggen ââ,¬Ëœniet goedââ,¬â,,¢
van de ophef rond de Wilders-nummers. ââ,¬Å¾Vergeet niet dat ze ook nog zestig ándere nummers hebben gemaakt.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢
Bij het scholenproject willen de bandleden vertellen over hun gedachtegoed en is het de bedoeling dat ze jongeren
leren rappen en muziek maken.
Persoonlijk twijfel ik erover of het gedachtegoed van deze jongelui iets is waar je fier op moet zijn
en je jongeren moet bij brengen, leren ze ook hoe ze 'creatief' iemand moeten bedreigen?
Citaat van: Iwan op 22 januari 2008, 04:25:04
Ammerlaan: ââ,¬Å¾Het is een idee van de jongens zelf. ââ,¬ËœWe komen negatief in het nieuws,ââ,¬â,,¢ zeiden ze.
ââ,¬ËœAls we workshops geven, kunnen jongeren ons beter leren kennen, kunnen we duidelijk maken
dat we een boodschap uitdragen.
ââ,¬â,,¢ Ik vind het een positief idee en geef ze tips en trucs hoe ze
zoââ,¬â,,¢n project kunnen aanpakken.ââ,¬â,,¢Ã¢â,¬â,,¢
Vinden ze het gek dat ze negatief in het nieuws komen?
Marc Detroux is ook heel lang negatief in het nieuws gekomen, wellicht dat die in Delft lessen in handarbeid
kan komen geven?  (waarmee ik bedoel dat als je negatief in het nieuws komt het niet een oplossing is
om dan maar voor de klas gaan staan)
Ik geloof dat het wel duidelijk is dat ze een boodschap uitdragen en welke boodschap dat is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Geert Wilders wordt in een Youtubefilmpje doodgeschoten.
Op de schokkende beelden is te zien dat hij wordt doorboord met kogels.
Op de achtergond is voor de kijker een Islamitisch lied te horen.
Afzender van het filmpje is Allahu2008.

Op een gegeven moment wordt hem een 'mouth-shot' toegewenst,
en verschijnt de tekst 'R.I.P' oftewel: rest in peace.
Tussendoor zijn pistoolschoten te horen.

Het filmpje dat gisteravodn werd 'gepost' lijkt een regelrechte oproep om Wilders dood te schieten.

Youtube haalde het filmpje snel van het net. Een andere site, dumpert.nl heeft de beelden wel.






Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."