Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Nederland wordt beter als we open staan voor .........

Gestart door Iwan, 7 januari 2008, 21:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nederland wordt beter als we open staan voor de leefgewoontes en standpunten van anderen.

Eens, ....
2 (66.7%)
Oneens, ....
1 (33.3%)
Geen Mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan

Wordt Nederland beter als we open staan voor de leefgewoontes en standenpunten van anderen
of moeten mensen zich, als ze bv in Nederland komen wonen,
zich aanpassen aan de Nederlandse leefgewoontes en standpunten?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ja en Nee  ;D
Openstaan voor een andere standpunten is nooit verkeerd,
openstaan voor een ander standpunt hoeft niet te betekenen dat je het standpunt overneemt.
Als mensen van elders zich hier komen vestigen moeten ze zich uiteraard aanpassen,
maar ze hoeven zich niet te veranderen en al hun leefgewoontes en standpunten overboord zetten.

Je moet, vind ik, wel (gezond) kritisch blijven voor nieuwe standpunten en leefgewoontes,
ze kunnen Nederland zowel verrijken als verzwakken. We moeten ons in Nederland ook niet helemaal
gaan aanpassen aan de leefgewoontes en standpunten van anderen, iedereen heeft zijn eigen leefgewoontes
en standpunten en zolang die leefgewoontes en standpunten niet strafbaar zijn in Nederland
en ze geen schade aan anderen berokkenen dan is er niets verkeerds aan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Nieuwe standpunten zijn altijd goed, je leert dan van anderen terwijl zij van ons zouden kunnen leren, maar aanpassen daar ben ik het niet mee eens.

Wij wonen in Nederland en dan vind ik dat de mensen die hier komen wonen zich aan de Nederlandse regels, normen en waarden (wat dat tegenwoordig nog in mag houden) aan moeten passen.
Verschillende leefgewoontes heb je altijd als er veel mensen van andere culturen in Nederland wonen. Helemaal niks mis mee, maar dan heb ik wel zoiets van: als je je eigen leefgewoonten wilt houden, dan achter je eigen voordeur in de privé-sfeer. Maar ik heb de laatste tijden meer en meer het gevoel dat wij deze leefgewoonten ook maar moeten overnemen om het iedereen maar naar de zin te maken om een leefbaar geheel te houden in Nederland. En dat kan toch niet de bedoeling zijn?
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************