Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Het rijbewijs moet sneller worden ingenomen

Gestart door Iwan, 10 januari 2008, 23:35:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het rijbewijs moet sneller worden ingenomen

Eens, ....
4 (100%)
Oneens, ....
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan

Twee keer met drugs op achter het stuur of twee keer te hard door een woonwijk scheuren.
Van automobilisten die dit doen, moet het rijbewijs worden ingetrokken. Althans, dat vindt het CDA.
Zes jaar geleden werd voor beginnende automobilisten een puntenrijbewijs ingevoerd,
waarbij ze per overtreding één strafpunt opbouwen en bij drie punten hun rijbewijs kwijt zijn.
Dit jaar staat de invoering gepland van een nieuw puntenrijbewijs voor alle automobilisten
waarbij alleen wordt gekeken naar rijden met een slok op. Het CDA vindt dit niet ver genoeg gaan
en wil dat ook asociaal rijgedrag en drugs in het puntenrijbewijs worden meegenomen.
Daarbij krijgt de partij bijval van haar coalitiegenoten PvdA en ChristenUnie.

Moet een rijbewijs sneller worden ingenomen,
of gaat de overheid hiermee te ver en is er niets mis met de huidige wetgeving?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Misschien niet echt liberaal en wel erg betuttelend, maar ik ben het hier helemaal mee eens.
Er zijn maar weinig dingen waar ik zo'n hekel aan heb als mensen die met teveel alcohol achter stuur kruipen
en daarmee de levens van anderen en hun eigen leven in gevaar brengen.
Ik vind als iemand 1x met te veel alcohol achter het stuur zit, een half jaar het rijbewijs kwijt
en een verplichte voorlichting over alcohol in het verkeer, als iemand nog een keer in de fout gaat
dan mogen ze van mij het rijbewijs van die persoon innemen en de auto een half jaar in beslag nemen.
Beetje lastig als het om een gezin gaat die maar 1 auto heeft, maar als je niet in staat bent
om verantwoordelijk met je recht om auto te kunnen rijden om kunt gaan
dan ben je het niet waard dat je dat recht krijgt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bigfoot

ben het wel met iwan eens.
maar ik vindt zelf auto in beslag nemen iets te ver gaan, rijbewijs  :tU:
maar ik ben ook van mening dat je geen 1 glas alcohol mag drinken dus de minimale hoeveelheid alcohol ook omlaag
dus dat je toch niet dat eene of tweede biertje pakt. met drugs precies het zelfde is ook niet goed voor het verkeer,
aan pakken die gasten die denken dat ze alles nog kunnen ik ken nog te veel mensen die toch met 1 of 2 biertjes gaan rijden.
mensen die zeggen van ik kan niet op stap zonder 1 biertje vindt ik zwak ook zonder alcohol kan je plezier maken
en wil je toch drinken pak en taxi!!!! je bent niet de enige die op de weg rijdt

TimT

DE overheid moet inderdaad harder optreden tegen bestuurders die met drank en drugs achter het stuur gaan. Het rijbewijs sneller innemen vind ik een goed plan. Zelfs de auto in beslag nemen vind ik op dat punt een prima plan. Te snel krijgen mensen hun rijbewijs terug nadat ze een BIJNA dodelijk ongeval hebben veroorzaakt. Als je iemand aanrijdt of gewoon rijdt met drank op achter het stuur de 1ste keer een flinke geldboete moeten krijgen en rij je met drank/drugs op dan automatisch half jaar kwijt. Dan leer je wel af! Ongeacht welke kleur je bent in het politieke spectrum je moet erkennen dat daarmee de Nederlandse wegen een stuk veiliger word. 

Dity

Ben het er mee eens dat het rijbewijs in deze gevallen ingenomen moet worden en de auto erbij.

Als je met gebruik van drank en drugs in de auto wilt stappen weet je welke risico's je vormt voor andere mensen.
Ga je dan nog rijden dan moet je maar boeten voor je gedrag, dus rijbewijs ingenomen en de auto in beslag.
En dan ben ik misschien star, maar niet via een puntensysteem of desnoods een tweede keer, maar meteen zonder pardon.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************