Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Adoptie door Homoseksuele Stellen

Gestart door Iwan, 25 november 2006, 19:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vind je dat homoseksuele stellen kinderen moeten kunnen adopteren?

Ja, want ......
14 (93.3%)
Nee, want ......
0 (0%)
Geen Mening.
1 (6.7%)

Totaal aantal stemmen: 7

Iwan

Vind je dat het voor homoseksuele stellen (man-man of vrouw-vrouw)
mogelijk moet zijn om kinderen te adopteren, waarom wel/niet?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat mij betreft moeten Homoseksuele stellen kinderen kunnen adopteren.
maar ik vind wel dat er streng moet worden gekeken naar wie de kinderen adopteerd,
zowel bij hetero- als homoseksuele stellen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

jaantje

Citaat van: LiNdA op 25 november 2006, 20:46:25
Citaat van: Iwan op 25 november 2006, 20:40:44
Wat mij betreft moeten Homoseksuele stellen kinderen kunnen adopteren.
maar ik vind wel dat er streng moet worden gekeken naar wie de kinderen adopteerd,
zowel bij hetero- als homoseksuele stellen.
Ben ik het helemaal mee eens.
word saai,maar ik ook

Nevyn

Hoe zou jij dat dan willen testen? Hoe zie je dat voor je??

Ik denk dat homoseksuele stellen zeker wel kinderen moeten kunnen adopteren.
Ik denk dat juist heel goed voor het kind is, omdat een homo juist vaderlijke als moederlijke eigenschappen heeft!

Iwan

Citaat van: Dee-E op 26 november 2006, 16:39:22
Hoe zou jij dat dan willen testen? Hoe zie je dat voor je??
nouja niet echt testen, want je kunt er niet achterkomen door iemand een vragenformulier te laten invullen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Pinnie

Citaat van: Iwan op 25 november 2006, 20:40:44
Wat mij betreft moeten Homoseksuele stellen kinderen kunnen adopteren.
maar ik vind wel dat er streng moet worden gekeken naar wie de kinderen adopteerd,
zowel bij hetero- als homoseksuele stellen.

Mee eens   :tU:

Margje

Citaat van: Wendy op 27 november 2006, 16:36:16
Nee ik ben tegen.. en eigenlijk alleen maar omdat ik vind dat een kind zowel een vader en een moeder moet hebben.. Ik zeg daarbij niet dat zij slechte ouders zouden zijn maar..kinderen onderling weten dat als ze zelf een vader en een moeder hebben...dat dat zo hoort...wanneer een kind een vader en een vader heeft.. en andere kinderen weten dat..gaat er behoorlijk gepest worden..
Mijn mening is gebasseerd op wat een kind nodig heeft naar mijn idee.. Een moeder kan nooit een man zijn en een vader kan nooit een vrouw zijn... Wat een kind nodig heeft is beide invloeden...dat bij homoseksuelen ook een mannetje is en een vrouwtje... vind ik nog dat het niet voldoende is om een echte vrouw te zijn....dus echt als moeder te fungeren...
Adoptie moet zo ie zo streng gecontroleerd worden..


En hoe zit het dan bijvoorbeeld bij een eventuele scheiding van een moeder/vader of in een erger geval een verlies van 1 van beide. Ook kan het zijn dat de vader of de moeder alleen achterblijft omdat de ander het niet (meer) ziet zitten na een tijdje?...Is eigenlijk meer een algemene vraag..bedoel dit kan in uiteraard ook bij homoparen gebeuren....

Wendy

Citaat van: Margje op 30 november 2006, 20:25:45
En hoe zit het dan bijvoorbeeld bij een eventuele scheiding van een moeder/vader of in een erger geval een verlies van 1 van beide. Ook kan het zijn dat de vader of de moeder alleen achterblijft omdat de ander het niet (meer) ziet zitten na een tijdje?...Is eigenlijk meer een algemene vraag..bedoel dit kan in uiteraard ook bij homoparen gebeuren....
Wanneer er 1 van de 2 overblijft...door welke oorzaak dan ook...dan zij het zo... het is niet zo dan dat wanneer de moeder overblijft..zij nooit meer een relatie zal hebben met een andere man...het kind heeft dan iig altijd, ook al zit daar een verwerkingstijd tussen...daarna weer iemand die hij of zij kan zien als "stief" vader...

Margje

En waarom heeft een kind een vader en een moeder nodig? Genoeg vreemde verhalen in de wereld van heterostellen waarbij de kind mishandeld of nog erger wordt...Waarom zou een kind niet gelukkig kunnen zijn bij een homopaar. Kijk uiteraard heeft iedereen een eigen mening..maar het vader en moeder geheel snap ik niet helemaal..Er zijn genoeg vaders en moeders die hun kind uiteindelijk niet genoeg aandacht geven. Ik vind dat een kind moet kunnen opgroeien in een liefdevolle omgeving waarin het kind centraal staat..het kind moet zich kunnen ontplooiien tot wie hij wil en of dat nu gebeurt bij een heterostel of homostel is niet belangrijk zolang het kind maar gelukkig is...Dus ik ben voor...

Rianne

Citaat van: Margje op  3 december 2006, 21:23:25
Ik vind dat een kind moet kunnen opgroeien in een liefdevolle omgeving waarin het kind centraal staat..het kind moet zich kunnen ontplooiien tot wie hij wil en of dat nu gebeurt bij een heterostel of homostel is niet belangrijk zolang het kind maar gelukkig is...Dus ik ben voor...

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind niet dat een kind persee een vader en een moederfiguur moet hebben.
Ik ben dus ook voor adoptie door homoseksuele stellen.

bigfoot

Citaat van: Iwan op 25 november 2006, 20:40:44
Wat mij betreft moeten Homoseksuele stellen kinderen kunnen adopteren.
maar ik vind wel dat er streng moet worden gekeken naar wie de kinderen adopteerd,
zowel bij hetero- als homoseksuele stellen.

helemaal mee eens  :tU:

mary-kate

hun kunnen ook goed voor kinderen zorgen vind ik
ze zullen net zoveel dan niet meer liefde krijgen dan van een hetro paar
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Citaat van: Rianne op  7 december 2006, 11:58:19
Citaat van: Margje op  3 december 2006, 21:23:25
Ik vind dat een kind moet kunnen opgroeien in een liefdevolle omgeving waarin het kind centraal staat..het kind moet zich kunnen ontplooiien tot wie hij wil en of dat nu gebeurt bij een heterostel of homostel is niet belangrijk zolang het kind maar gelukkig is...Dus ik ben voor...

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind niet dat een kind perse een vader- en een moederfiguur moet hebben.
Ik ben dus ook voor adoptie door homoseksuele stellen.
Ook helemaal met bovenstaande spreeksters eens, een vaderfiguur kun je vinden in iemand buiten het gezin,
bv een leraar, een kind wordt ook gevormd door de maatschappij en kan daar ook een vaderfiguur in vinden.
Er zijn ook BOM-moeders of alleenstaande vaders die een kind opvoeden, waar ik ook geen probleem mee hebt,
maar dat wil niet zeggen dat een ouder alleen niet goed ene kind kan opvoeden en liefde kan geven, en bij homoseksuele stellen krijgen ze ook nog eens de liefde van de partner.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic


Dity

Persoonlijk vind ik dat een kind door een homo-stel mag en kan worden geadopteerd.
Zij kunnen een kind net zoveel liefde geven als een hetro-stel. En dat is voor een kind toch het belangrijkste. Opgroeien in een liefdevolle en veilge omgeving.
En dat een kind dan automatisch ook homo of lesbisch zou worden, wat vaak toch ook een argumentatie is, daar ben ik het al helemaal niet mee eens.
Ze zien buiten het gezin waarin ze opgroeien genoeg voorbeelden hoe het in "normale" gezinnen toegaat.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op 31 maart 2007, 20:59:08
En dat een kind dan automatisch ook homo of lesbisch zou worden,
wat vaak toch ook een argumentatie is, daar ben ik het al helemaal niet mee eens.
Indien dat zo zou zijn dan zouden de kinderen uit een heteroseksueel gezin allemaal heteroseksueel zijn.  ;D
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat kinderen uit een gezin met ouders van hetzelfde geslacht er makkelijker
en eerder voor uit zullen komen als ze zelf ook homoseksueel zijn, maar dat is logisch omdat ze dan niet
zoveel angst hoeven te hebben dat ze niet begrepen of niet geaccepteerd zullen worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

sterretje

Ik heb ja gestemd
Ik zie niet in waarom niet, wat is het verschil, voor mij zijn ze gelijk aan een hetero stel

Kim

VOOR

Kind heeft zorg en liefde nodig en ik ben er 100% van overtuigd dat ook
2 mannen in deze behoeftes kunnen voldoen.

Maeve

Ik heb altijd discussies over dit onderwerp. Ik ben absoluut voor.

Een kind heeft liefde nodig en die kan hij/zij ook krijgen van 2 mannen of 2 vrouwen.