Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Naaktrecreatie

Gestart door Iwan, 30 mei 2007, 01:14:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan





Naturisme wordt gekenmerkt door gemeenschappelijke naaktheid, die als doel heeft
het bevorderen van zelfrespect, respect voor de medemens en eerbied voor natuur en milieu.
Veel naturisten voelen zich naturist van een nieuwere generatie en voelen zich niet meer thuis
in de historisch gegroeide situatie. Ze willen naturisme vrijer kunnen beoefenen, op meer locaties
i.p.v. enkel op de afgeschermde domeinen. Ze streven naar een meer algemeen aanvaarde houding t.o.v. naturisme.


Wat is jullie mening over naturisme?
Zou het op meer plaatsen mogelijk moeten zijn, dus ook op gewone stranden
of moet naturisme uitsluitend beperkt blijven tot afgeschermde locaties?

Het Naaktstrand
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

nou ik zou wel eens in mijn blote kont rond willen rennen en op het strand gaan liggen lijkt me erg apart
en niemand die er last van heeft toch?
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Het lijkt mij heerlijk om eens ergens gewoon naakt rond te kunnen lopen,
Er mogen van mij wel meer naaktstranden komen, wil er zelf ook nog eens heen,
maar helaas wil er niemand met mij mee. Gewone stranden opstellen voor naturisten
lijkt me niet handig en hoeft van mij ook niet. Zou me erg ongemakkelijk voelen
als ik op een gewoon strand allemaal naakte mensen voorbij zou zijn komen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Naturisten moeten zichzelf blootgeven

AMERSFOORT - De twee miljoen in Nederland wonende naturisten moeten zich eindelijk eens blootgeven.
Een groot deel van hen komt er niet rond voor uit naturist te zijn uit angst voor negatieve reacties uit de omgeving.

De Naturisten Federatie Nederland (NFN) is maandag een landelijke campagne begonnen
om het imago van het naturisme te verbeteren.

Terwijl meer dan 80 procent van de Nederlanders zegt geen moeite te hebben met naturisme, rusten er toch flinke taboes op.
Mensen leggen een verband tussen naaktrecreatie en exhibitionisme, zonderlinge, ouderwetse mensen,
voyeurisme en terreinen achter schuttingen. Dit blijkt uit onderzoek door TNS Nipo in opdracht van de NFN.

Onder het motto Naaktisgeen.nu volgt de campagne 'gewone' Nederlanders die naakt recreëren.
Langs een aantal snelwegen zijn posters te zien op zogeheten megamasten.
Ook hangen er posters in dorpen en steden en is er aandacht voor de campagne op Twitter en weblogs.

De eerste blootbeurs ter wereld werd in december in de Jaarbeurs in Utrecht gehouden.
Het driedaagse evenement trok meer dan 8300 bezoekers, die in principe niet uit de kleren mochten.
Dat mocht wel om te poseren voor een foto of voor een tekening. Op de beurs stonden ongeveer 140 exposanten,
van masseurs tot mensen van Franse naturistencampings en van mediums tot en met bodypainters.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Iwan op 18 mei 2010, 13:52:29
De twee miljoen in Nederland wonende naturisten moeten zich eindelijk eens blootgeven.
Een groot deel van hen komt er niet rond voor uit naturist te zijn uit angst voor negatieve reacties uit de omgeving.

De Naturisten Federatie Nederland (NFN) is maandag een landelijke campagne begonnen
om het imago van het naturisme te verbeteren.

Terwijl meer dan 80 procent van de Nederlanders zegt geen moeite te hebben met naturisme, rusten er toch flinke taboes op.
Mensen leggen een verband tussen naaktrecreatie en exhibitionisme, zonderlinge, ouderwetse mensen,
voyeurisme en terreinen achter schuttingen. Dit blijkt uit onderzoek door TNS Nipo in opdracht van de NFN.
Ik snap niet waarom 80% van de Nederlanders geen moeite zegt te hebben met naturisme en er desondanks
nog zo'n taboe op rust dat mensen er niet voor uit durven te komen dat ze naturisten zijn. Als mensen in het blootje
ergens rond willen huppelen dan is dat toch hun eigen zaak, zolang ze er geen overlast mee bezorgen.

Ik ben geen naturist, zou het wel eens willen proberen, maar heb er ook totaal geen probleem mee als vrienden van mij
naturisten zouden zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: mary-kate op 11 augustus 2007, 14:50:51
nou ik zou wel eens in mijn blote kont rond willen rennen en op het strand gaan liggen lijkt me erg apart
en niemand die er last van heeft toch?
Zolang je maar naar het juiste strand ervoor gaat.  ;D

Ik heb nog steeds niet in mijn blote billetjes rondgehuppeld op een strand, was er ook niet echt het weer voor dit jaar,
misschien volgend jaar toch maar eens doen, al weet ik eigenlijk niet of mijn dinnetje het wel zou willen/durven.  *G
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Er is een verschil tussen naturisme en nudisme.
Een naturist is meer dan iemand die graag in zijn blootje over een strabnd huppelt, dat past eerder bij een nudist.
Bij naturisme is er een filosofische grondslag, bij nudisten niet, dat zijn meer de naaktreceanten zeg maar.

Voor iedereen die graag bloot rondhuppelt op een strand:
Ben je dan eerder naturist of nudist?

Iwan



Citaat van: Lejah op 19 september 2011, 21:49:32
Er is een verschil tussen naturisme en nudisme.
Een naturist is meer dan iemand die graag in zijn blootje over een strabnd huppelt, dat past eerder bij een nudist.
Bij naturisme is er een filosofische grondslag, bij nudisten niet, dat zijn meer de naaktreceanten zeg maar.

Voor iedereen die graag bloot rondhuppelt op een strand:
Ben je dan eerder naturist of nudist?
Ik hobbel niet naakt over het strand, althans nooit gedaan, maar lijkt mij wel eens leuk om te doen.
Zou dus meer een nudist zijn dus.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Mijn bezoek aan de sauna is mij goed bevallen, had voordien nog wel de angst dat ik een lichamelijk reactie zou kunnen
krijgen van andere blote mensen, maar dat was gelukkig niet het geval. Ook had ik geen gevoel van schaamte om naakt
rond te lopen, de andere mensen waren immers ook naakt. Dus wellicht dat ik deze zomer eens naar het naaktstrand
zal (durven) gaan. Het 'gewoon' naakt kunnen rondlopen in de buitenlucht beviel me wel.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

het lijkt mij niks, al dat zand tussen je tenen vind ik al erg, en hoef ook andere mensen behalve mijn eigen partner niet naakt te zien

Iwan



Citaat van: carola op 27 februari 2014, 09:16:42
het lijkt mij niks, al dat zand tussen je tenen vind ik al erg, en hoef ook andere mensen behalve mijn eigen partner niet naakt te zien
Ben je nooit eens nieuwsgierig naar hoe andere mensen er in hun blootje uitzien?
Niet dat dat een reden zou moeten zijn om naar het naaktstrand of een andere recreatieplek
waar mensen naakt rondhobbelen te gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
München stelt 'naaktzones' in

Naakt rondlopen in een stad zonder opgepakt te worden? Dat kan nu in München.
Afgelopen herfst kwam het naaktlopen in München in opspraak toen de overheid
wetten aannam waardoor mensen dit niet meer konden doen.

Nu heeft de Duitse stad zes gebieden uitgekozen waar mensen hun kleren
uit kunnen trekken zonder bang te hoeven zijn aangehouden te worden.

Deze 'naaktzones' zitten niet verstopt en zijn ook niet afgeschermd, maar bevinden
zich wel op redelijk beschutte plekken in stadsparken rondom en in de stad.

Naturisme is niet onbekend in München; men ziet regelmatig mensen zonder kleren aan
rondlopen op plekken als de Engelse Tuin en langs de rivier Isar. Naturisme beperkt zich
niet alleen tot München; het is gebruikelijk door de heel Duitsland.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 15 april 2014, 18:05:39


Citaat van: AD.nlNu heeft de Duitse stad zes gebieden uitgekozen waar mensen hun kleren
uit kunnen trekken zonder bang te hoeven zijn aangehouden te worden.

Deze 'naaktzones' zitten niet verstopt en zijn ook niet afgeschermd, maar bevinden
zich wel op redelijk beschutte plekken in stadsparken rondom en in de stad.
Midden in de stad op niet afgeschermde plaatsen naaktzones in te stellen dat zou voor mij niet hoeven.
Als je gaat wandelen in het park dan zou je dus zomaar een naakt persoon tegen kunnen komen....
Dat op stranden bepaalde plekken zijn, die ook niet afgeschermd zijn maar wel beschut, waar je naakt
mag rondlopen vind ik wat anders. Op het strand zie je sowieso al meer naakt dan in een stadspark,
vraag me nu dan weer af of je in het 'gewone' gedeelte van het park dan ook toples mag lopen als vrouw.

Wanneer ik ergens naakt wil rondlopen dan ga ik wel naar de sauna of naar een naaktstrand.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."