Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

A-merken vs Huismerken

Gestart door Iwan, 17 januari 2009, 18:29:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Als je aan het winkelen bent gaan er dan voornamelijk A-merken in je mandje?

A-merken
3 (23.1%)
Huismerken
3 (23.1%)
Kijk ik niet naar.
4 (30.8%)
Anders, namelijk...
3 (23.1%)

Totaal aantal stemmen: 13

Iwan

De supermarkten roepen om het hardst dat hun huismerkproducten minstens
net zo goed zijn als de A-merken. Om erachter te komen of dat echt zo is,
organiseerde een onafhankelijk onderzoeksbureau in opdracht van Maaslander
een smaakonderzoek. En wat bleek..?
Een A-merk kwam als beste uit de bus.



Als jij boodschappen aan het doen bent verdwijnen er dan
voornamelijk A-merken of Eigenmerken in je boodschappenmandje/karretje?
Waarom kies je voor een A-merk dan wel een Eigenmerk?
Hoe kijk je aan tegen de prijs/kwaliteit-verhouding?
Zijn eigenmerken kwalitatief inferieur aan A-merken en daarom hun hogere prijs waard?




Nederlandse boodschappen helemaal niet duur
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik kijk er niet echt naar, maar moet wel zeggen dat de meeste producten die ik koop A-merken zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Gisteren had ik het er toevallig met mijn zus over en toen kwam ik erachter dat ik eigenlijk best wel veel dingen alleen van A-merken koop.
Coca-Cola, Chips (Lays), Sigaretten (Marlboro), WC-papier (Page), Sausen, Thee, Broodbeleg (bv Calvé Pindakaas).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik heb voornamelijk huismerken in de kast staan. Ze zijn meestal evengoed en een stuk goedkoper en met een heel gezin scheelt dat stukken in de portemonnee.
Het enige waarvan ik altijd een A-merk koop, omdat dat echt lekkerder is dan het huismerk en omdat er nauwelijks andere light varianten van zijn, is de light chocomel van Nutricia, maar dat drinken wij niet zo heel vaak, dus die ene x moet kunnen.

gjk

Ik let er ook niet zo op eerlijk gezegd ik probeer het soms wel maar lukt niet echt ik koop toch meestal gewoon wat ik lekker vind. :)

King_Fred_II

Bij ons thuis staan bijna geen A-merken in de (koel)kast. Alleen cola is van Pepsi, want de huismerken zijn niet te zuipen. Maar verder: schoonmaakmiddelen, broodbeleg, koekjes... allemaal afkomstig van Aldi en Colruyt (en heel af en toe van Lidl als de beide anderen dat product niet hebben).
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

carola

ik kijk wat het goedkoopste is, cola hebben we nu vaak de huismerken of het goedkoopste

Margje

Ik koop overal het algemeen iets waarvan ik weet dat het goed/lekker is....dit kan oftewel een huismerk zijn oftewel een A-merk....Waar ik wel op let is de prijs....en ja of het nu huismerk of een A merk....zolang het maar goed en lekker is en dat wil niet per definitie zeggen dat het A merk beter is :)

Kattenhuis

Verschilt per product. Bijvoorbeeld  pindakaas. keukenrollen, wc papier van huismerk. Sommige andere dingen A-merk. Tegenwoordig wel vaker huismerk ook door stijgende vaste lasten en minder vrij besteedbaar inkomen.

Iwan

WC-papier zou ik juist nooit van eigen merk kopen. Alleen het beste voor mijn bips. :-)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Het ligt heel erg aan het product wat ik koop of het een A merk is of huismerk/lidl/aldi

Cola, Sinas etc is A merk, wasmiddel A merk maar afwasmiddel heb ik het liefste die van de lidl of een huismerk, Pindakaas koop ik bijv echt A merk omdat die lekkerder is, zelfde met de jam. Sommige A merken zijn lekkerder of ruiken lekkerder maar andere dingen kijk ik echt naar de prijs (let wel op soms is het huismerk naar verhouding duurder dan het A merk dus kijk vaak ook naar de prijs per kg of per zoveel ml)

House

Ik hoor heel weinig mensen die Pindakaas van een huismerk echt lekker vinden. Pindakaas dat moet bijna altijd calvé zijn.

Lejah

Citaat van: House op  1 oktober 2012, 23:20:54
Ik hoor heel weinig mensen die Pindakaas van een huismerk echt lekker vinden. Pindakaas dat moet bijna altijd calvé zijn.

Klopt. Vinden wij ook!
De enige alternatieven vinden wij de pindakaas van de Aldi en van de AH, maar liever nog de Calve.

Goitske

Ik vind pindakaas sowieso smerig maar vriend zweert bij calve anders eet hij het niet

Iwan

Ik merk wel dat ik, nu ik minder te besteden heb, wel vaker huismerken pak.
Al zijn er dingen die ik persé van een A-merk wil hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Droopy

Verschilt per product, en ook waar ik het haal.
Als ik bijvoorbeeld bij de au ben koop ik eerder a merken omdat ik dat huiswerk niet lekker vind.
Maar bij de liddl of Aldi maakt het me eigenlijk niks uit.
Bepaalde dingen heb ik wel altijd van a merk zoals koffie (DE) en shampoo enzo (Nivea)

liezie

Meestal kijken wij er niet naar, maar ik koop toch meer A-merken ipv huismerken.
Waarom?  Dat weet ik eigenlijk niet, ik denk dat het een kwestie van een gewoonte is.

Kim

Wij pakken van alle producten de goedkoopste....niet dat het nodig is, maar als we
kunnen bezuinigen dan doen we dat. Alleen van de wasverzachter koop ik altijd het
A merk, omdat ik gek ben op die geur!