Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Nederlanders verplicht hun EHBO diploma halen

Gestart door StarLight, 2 februari 2009, 21:44:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StarLight

"Nederlanders moeten verplicht hun EHBO diploma halen."

Geef je mening!!
"Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering."

Iwan

Ik denk dat het wel goed zou zijn als meer mensen een EHBO-Diploma zouden halen
vooral omdat de eerste minuten na een ongeval vaak crusiaal zijn.
Om iedereen verplicht een EHBO-Diploma te laten moeten halen gaat me eigenlijk wel wat te ver.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Weet je wel hoe duur een EHBO diploma is?
Dat is verdorie bijna niet te betalen voor de gewone man die het niet via zijn werk of verzekering vergoed krijgt!
Laten ze nu eerst maar die EHBO-cursussen goedkoper maken!

(hier in het dorp kostte het bij elkaar in 2009, de basiscursus + reanimeren ed 185 euro en dan komen daar nog eigen kosten, herhalingskosten ed bij)


gjk

Ik vind het geen slecht plan, het is alleen maar beter dat er meer mensen zijn die eventueel levens kunnen redden. als ze mij zouden vragen om ook een diploma te halen dan zal ik daar geen moment over twijfelen.

Lejah

Citaat van: gjk op  6 december 2010, 20:53:15
Ik vind het geen slecht plan, het is alleen maar beter dat er meer mensen zijn die eventueel levens kunnen redden. als ze mij zouden vragen om ook een diploma te halen dan zal ik daar geen moment over twijfelen.

Als jij daar echt zo over denkt waarom wacht je dan tot je gevraagd wordt en doe je het niet uit jezelf?

gjk

Citaat van: Lejah op  6 december 2010, 21:41:02
Citaat van: gjk op  6 december 2010, 20:53:15
Ik vind het geen slecht plan, het is alleen maar beter dat er meer mensen zijn die eventueel levens kunnen redden. als ze mij zouden vragen om ook een diploma te halen dan zal ik daar geen moment over twijfelen.

Als jij daar echt zo over denkt waarom wacht je dan tot je gevraagd wordt en doe je het niet uit jezelf?

Dat is een hele goeie vraag, misschien doe ik dat ook wel, ik probeer het in ieder geval eerst via mijn werk. :)

carola

ik vind het een goed idee, dat iedereen hun ehbo diploma moet gaan halen, kan iedereen elkaars leven redden  ;)

Iwan



Citaat van: NU.nl
'Driekwart Nederlanders kan niet reanimeren'

Bijna driekwart van de Nederlanders weet niet goed wat te doen als iemand een harstilstand krijgt.
Dat blijkt maandag uit onderzoek van het Rode Kruis.

74 procent weet niet welke handelingen er verricht moeten worden bij de getroffen persoon.
Ook weet bijna 60 procent niet waar de dichtstbijzijnde AED hangt, een draagbaar apparaat
dat middels gesproken opdrachten helpt bij de reanimatie.

Reanimatie en het gebruik van een AED binnen zes minuten na een hartstilstand kan de overlevingskans
van het slachtoffer tot 50 procent vergroten. Daarvoor moet het apparaat wel op de juiste manier worden bediend.

Verschil maken
Uit het onderzoek blijkt verder dat 29 procent van de Nederlanders bereid is om zelf de reanimatie te starten,
maar bijna de helft van die groep doet dat alleen als er niemand anders in de buurt is die het kan.

"Snel reanimeren en vooral snel een schok geven om het hart weer normaal te laten kloppen kan het verschil maken
tussen overleven of overlijden
", zegt Michael Kuiper van de Nederlandse Reanimatieraad. "Daarom is het belangrijk
dat de kennis van reanimatie en een AED goed is.
"

Volgens cijfers van de Nederlandse Hartstichting hebben elke week driehonderd Nederlanders een hartstilstand
buiten het ziekenhuis. De gemiddelde leeftijd van de slachtoffers is 66 jaar.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op 15 juni 2015, 11:23:08
Citaat van: NU.nl
'Driekwart Nederlanders kan niet reanimeren'

Bijna driekwart van de Nederlanders weet niet goed wat te doen als iemand een harstilstand krijgt.
Dat blijkt maandag uit onderzoek van het Rode Kruis.
Ik weet ook niet wat ik moet doen wanneer iemand een hartstilstand krijgt, kan niet reanimeren.
Wel weet ik waar de AED, Automatische Externe Defibrillator, hangt op mijn werk. Vind het wel vreemd
dat ik er op het werk niet meer aandacht aan besteed is aan hoe een een AED moet gebruiken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."