Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Nederlanders vertrouwen elkaar niet

Gestart door Iwan, 6 oktober 2009, 14:56:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

AMSTERDAM - Zes op de tien Nederlanders vertrouwen elkaar niet.
Zestien procent wantrouwt zijn of haar partner en dertig procent wantrouwt vrienden en familie.
Dat blijkt uit de Nationale Vertrouwensmonitor. Het kan nog erger: 75 procent van Nederland heeft
geen fiducie in de politiek.

Banken en financiële instellingen worden door zestig procent gewantrouwd.
Ook een kwart van de ondervraagde ondernemers vindt klanten minder te vertrouwen dan vijf jaar geleden.
Het bedrijfsleven zou miljarden mislopen door deze misverstanden, meent onderzoeksbureau Winkle,
dat het onderzoek uitvoerde.

"Wanneer het vertrouwen in een land met tien procent stijgt, heeft dat een positief effect op de
nationale economische groei van één procent en het omgekeerde is uiteraard ook het geval
",
zegt Robert Mosch, woordvoerder van De Nederlandsche Bank, in een reactie op het onderzoek.

Vertrouwen wordt overigens zelden met opzet geschonden, meestal gaat het om misverstanden.

De top drie misverstanden in het midden- en kleinbedrijf zijn: Het opgeleverde eindresultaat wat is niet
zoals afgesproken, het afrekenen van te laat geleverde goederen en het retourneren van producten zonder opgaaf van redenen.

Winkle zoekt een mogelijke verklaring voor de daling van het vertrouwen in het grote aantal kritische
consumentenprogramma's. Ook de economische crisis zou zorgen voor een 'kort juridisch lontje'.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb dat helemaal niet zo dat ik mensen snel wantrouw, misschien ben ik gewoon een beetje naïef daarin.  :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."