Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Bewezen kinderverkrachter Polanski opsluiten of vrijlaten?

Gestart door Iwan, 6 oktober 2009, 16:53:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roman Polanski alsnog opsluiten?

Ja, (kinder)verkrachting verjaart nooit!
Nee, het is ruim 30 jaar geleden en het slachtoffer vindt het zo goed.
Geen mening.

Iwan

[
Citaat van: Algemeen DagbladPolanski gearresteerd voor seks met minderjarige

ZÜRICH - De Franse filmregisseur Roman Polanski is bij aankomst in Zwitserland gearresteerd.
De 76-jarige filmmaker was onderweg naar het filmfestival van Zürich waar een zegsvrouw
zijn aanhouding zondag bevestigde.

Polanski werd opgepakt op grond van een Amerikaans arrestatiebevel uit 1978.
Hij wordt ervan beschuldigd in 1977 een minderjarige meisje te hebben gedrogeerd en verkracht.
In dat jaar vroeg Polanski aan de toen 13-jarige Samantha Geimer om in het huis van acteur
Jack Nicholson foto's van haar te maken voor een fashionmagazine. Polanski fotografeerde
het meisje in bad, drogeerde haar en ging met haar naar bed.
Geimer had voortdurend te kennen gegeven dat niet te willen, zo vertelde ze later.

De regisseur vluchtte tijdens de afwikkeling van de zaak uit de Verenigde Staten.
Hij had al bekend seksueel contact met de minderjarige te hebben gehad in ruil
voor het laten vallen van ernstiger aanklachten, met name verkrachting.

Frankrijk en Polen hebben de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Clinton gevraagd
om zich te bemoeien met de zaak Roman Polanski. Ook de Franse president Nicolas Sarkozy
is het niet eens met zijn arrestatie. Temeer omdat zo'n zaak in Frankrijk al lang verjaard zou zijn.
Ook Hollywood spant zich in om Polanski's arrestatie tegen te gaan. Filmmakers en acteurs,
onder wie Monica Bellucci en Whoopi Goldberg, hebben een petitie getekend om hun onvrede
kenbaar te maken. Ook producent Harvey Weinstein staat achter Polanski. "We roepen iedere
filmmaker op ons te helpen een eind te maken aan deze afschuwelijke situatie
".

Polanski is vooral bekend van films als Repulsion, Chinatown, Rosemary's Baby en The Pianist.
Voor deze laatste film kreeg hij de Oscar als beste regisseur.
Polanski zou zondagavond op het festival voor zijn levenswerk worden geëerd.


[
Citaat van: VolkskrantFrankrijk trekt steun aan Polanski in

PARIJS - De Franse regering heeft woensdag haar steun ingetrokken voor de
Frans-Poolse filmregisseur Roman Polanski, die afgelopen weekend
in Zwitserland werd opgepakt voor een oude zedenzaak.
"Polanski staat niet boven de wet", zei een regeringswoordvoerder.

De Verenigde Staten hebben Zwitserland gevraagd Polanski uit te leveren omdat
de regisseur in 1977 een 13-jarig meisje zou hebben gedrogeerd en verkracht.
Eerder namen beroemde regisseurs, de Poolse en de Franse regering het op voor Polanski.
Zij eisten vrijlating van de beroemde filmregisseur.

Maar nu zegt de Franse woordvoerder: "Er is een juridische procedure onderweg
voor een ernstige zaak, de verkrachting van een minderjarige, en de Amerikaanse
en Zwitserse juridische systemen doen hun werk.
"

Volgens de zegsman ging er veel emotie gepaard met de onverwachte arrestatie.
De Franse minister van Cultuur, Frederic Mitterrand, noemde de arrestatie verschrikkelijk.
Volgens de bewindsman "legde het een beangstigende kant van de VS bloot."


Vindt jij dat Roman Polanski alsnog moet worden vervolgt of moet hij worden vrijgelaten?
En waarom?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Ondanks dat het zolang geleden is vind ik toch dat hij zijn straf moet uitzitten.
Beroemdheid of niet.
Er is een uitspraak geweest en dat moet worden gevolgd.

Als u of ik zoiets hebben gedaan is er ook niemand die zegt dat we niet vast hoeven te zitten, dus waarom Polanski niet?
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Inderdaad erg raar dat ze nu pas, hoewel ze al eerder de kans hadden, gerechtigheid willen door Roman Polanski
op te pakken voor een zaak die 30 jaar oud is en waarvan het slachtoffer zich heeft gedistantieerd van verdere vervolging.
Hoewel ik vindt dat een zedenmisdrijf zoals deze nooit zou moeten verjaren vindt ik rond deze zaak dat men
een vreemde gang van zaken hanteert. Ik vraag me af of Amerika deze zaak nog had aangehouden als het om
een onbekend persoon zou gaan. Ook gezien de grove fouten en leugens van justitie destijds, zo zou Polanski,
als hij schuld bekende en zich liet onderzoeken en observeren een deal kunnen sluiten met justitie.
Justitie hield zich daar niet aan en vervolgde hem op grond van zijn schuldbekentenis waarop Polanski vluchtte,
vindt ik dat ze deze zaak zouden moeten laten rusten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

[
Citaat van: TelegraafUitlevering Polanski gevraagd

GENEVE - De Verenigde Staten hebben vrijdag de Zwitserse autoriteiten gevraagd de Frans-Poolse
filmregisseur Roman Polanski uit te leveren. Dat maakten de Zwitserse autoriteiten bekend.

Polanski werd eind vorige maand gearresteerd toen hij een prijs op het filmfestival van Zürich wilde ophalen.
De Amerikaanse justitie zoekt hem in verband met een zedenzaak uit 1977.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Samantha Geimer wil dat justitie in de Verenigde Staten stopt met de strafrechtelijke vervolging
van Roman Polanski. De advocaten van Geimer, die op haar dertiende seks had met de Frans-Poolse
filmregisseur, eisten dat maandag in een kort geding voor de rechtbank in Los Angeles.

De inmiddels 45-jarige vrouw woont anno 2009 met haar man en kinderen op Hawaii.
Sinds de arrestatie van Polanski, vorige maand in Zwitserland, werd Geimer naar eigen zeggen
platgebeld door circa vijfhonderd journalisten uit de hele wereld, die commentaar wilden hebben.
Ze zou inmiddels kampen met gezondheidsklachten, nadat ze ook op haar werk werd lastiggevallen
en een enkele journalist zelfs haar huis zou zijn binnengedrongen.

,,Het slachtoffer is opnieuw slachtoffer geworden'', stellen de advocaten van Geimer.
Als gevolg van de gezondheidsproblemen zou de baan van de vrouw inmiddels in het geding zijn.





Ã,©depers.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

GENEVE - Een rechtbank in Zwitserland heeft bepaald dat de Frans-Poolse filmregisseur
Roman Polanski op borgtocht vrijkomt. Dat hebben officiële bronnen woensdag gemeld.

Polanski werd in september opgepakt in het kanton Zürich toen hij een prijs in ontvangst wilde nemen.
De Verenigde Staten hadden een uitleveringsverzoek ingediend.

De Amerikaanse justitie zoekt Polanski in verband met een zedenzaak uit 1977.
Hij wordt verdacht van seks met een 13-jarige. De Poolse filmmaker bekende destijds
in ruil voor strafvermindering, maar ontvluchtte de VS om er nooit meer terug te keren.
Hij werd daarna Frans staatsburger.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik vind dat zoiets nooit verjaard kinderverkrachters zijn mensen van het laagste soort en horen niet in deze maatschappij thuis van mij mogen ze dan dat soort mensen wel voor altijd op sluiten!