Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Angst voor mooie vrouwen, het bestaat

Gestart door Iwan, 18 december 2010, 20:40:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl

Angst voor mooie vrouwen, het bestaat

ROTTERDAM - Venustrafobie of de angst voor mooie vrouwen komt vaker voor dan gedacht.
Wie eraan lijdt, durft zich nauwelijks in de buurt van een knappe dame te begeven.
De kwaal, ook wel calygynofobie genoemd, is een irrationele angst dat vooral mannen treft, maar ook vrouwen.

Vaak ligt de oorzaak in een psychologisch trauma vanuit de kindertijd. Het lijkt een lachertje, maar wie eraan lijdt,
kan effectief moeite hebben met ademhalen, krijgt ware paniekaanvallen of hartkloppingen, voelt zich misselijk of duizelig,
transpireert overmatig of voelt zich flauwvallen.

Net zoals andere fobieën is hulp aangewezen. Een psycholoog kan helpen om het verschijnsel de kop in te drukken.
Vaak wordt psychotherapie voorgeschreven waarbij de patiënt meer foto's en video's krijgt te zien van mooie dames.
Ook de rechtstreekse confrontatie met mooie dames wordt stilaan opgebouwd.

Een andere methode richt zich vooral op cognitieve gedragstherapie, bedoeld om paniekaanvallen te herkennen en er
zo goed mogelijk mee om te gaan. Vaak worden situaties nagebootst en oplossingen uitgewerkt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ben ik blij dat ik daar totaal geen last van heb. :) Lijkt me trouwens wel erg vervelend als je er wel aan lijd.

Iwan

Hele mooie vrouwen kunnen wel heel intimiderend zijn,
maar gelukkig heb ik er tegenwoordig niet zoveel last meer van
dat ik zenuwachtig wordt van mooie vrouwen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."