Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Generaal pardon

Gestart door Metalholic, 12 december 2006, 08:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Moet het generaal pardon worden uitgevoerd?

Ja
3 (33.3%)
Nee
4 (44.4%)
Geen mening
0 (0%)
Iets anders nl.............
2 (22.2%)

Totaal aantal stemmen: 9

Metalholic

Moet het generaal pardon zoals de meerderheid van de kamer wil doorgevoerd worden of moet er doorgegaan worden zoals het ging. Of beschik je over een andere mening, mogelijk oplossing.

Iwan

Als ze het generaal pardon willen doorvoeren dat mag het kabinet dat beslissen, daarom vind ik dat ze beter kunnen wachten tot daadwerkelijk dat kabinet er zit.
Ik vind het wel enorm wrang voor de uitgeprocedeerde asielzoekers die wel het land hebben verlaten,
die worden nu bestraft en de asielzoekers die het land niet hebben verlaten terwijl ze dat wel moesten doen
die worden dan nu beloond.

Trouwens wel raar dat de PVDA nu zo voor is en tegen Verdonk, terwijl Verdonk een PVDA wet uitvoerde.
(De Vreemdelingenwet Cohen)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

sybje

Ik ben voor een generaal pardon, we hebben allang erkend dat onze wetten niet goed waren. Dan moeten we ook de vervolg stap nemen en de mensen laten blijven. Argumenten als een aanzuigende werking vind ik bullshit want dan kan je niets doen omdat je bang bent voor eventuele gevolgen.

Dit jaar zijn er meer mensen uit ons land weggegaan dan normaal, dus blijkbaar is het niet zo fijn om hier te wonen. Ligt er maar aan welke kant je wel belichten.

Het is inderdaad sneu voor de mensen die al weg moesten, maar ook dat vind ik geen argument om het niet door te voeren.

bigfoot

ben wel voor een generaal pardon maar dan wel op een ander e manier dan ze in de regering willen hebben.
vindt het prima dat asielzoekers die al een heel groot deel van hun leven in nederland wonen hioer mogen blijven op de voorwaarde dat ze wel goed nerderlands kunnen spreken en aan de nederlandse weten en dergelijke houden.
want hoe vaak hoor je wel niet van eerwraak en uithuwlijking vindt dat dat niet hoord hier in nederland dus mensen met die gedachten mogen van mij part weg en mensen met een strafblad vind ik ook niet dat die hier mogen blijven

Iwan

Citaat van: sybje op 12 december 2006, 19:13:02
Argumenten als een aanzuigende werking vind ik bullshit want dan kan je niets doen omdat je bang bent voor eventuele gevolgen.

Dit jaar zijn er meer mensen uit ons land weggegaan dan normaal, dus blijkbaar is het niet zo fijn om hier te wonen. Ligt er maar aan welke kant je wel belichten.
Die aanzuigende werking zou idd niet voor 'nieuwe' asielzoekers werken,
want het gaat immers om asielzoekers die voor 2001 een aanvraag in hebben gediend.
Het zou daarbij naar schatting om zo'n 39.000 mensen gaan, maar er zijn ook nog zo'n 200.000 ex-asielzoekers
die 'verdwenen' zijn en die mensen zouden zich ook kunnen melden en beweren dat ze al die tijd in Nederland
hebben gewoond, het is dan voor de IND haast onmogelijk om dat allemaal uit te zoeken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

sybje

Daar ben ik niet in thuis maar het blijven onze eigen regels en daarmee vind ik dat we het goed moeten maken door ze te laten blijven.

Als het goed is moet de administratie in orde zijn zodat je kan zien of iemand in Nederland is gebleven of niet en of iemand in die tijd in Nederland was of niet.

Dity

Voor eerst ben ik tegen het uitvoeren van een generaal pardon.

Ik vind dat ze met die beslissing hadden moeten wachten tot het kabinet gevormd zou zijn.

Zodra die gevormd is en er zou dan een motie voor worden ingediend en er zou een meerderheid voor zijn dan zou ik daarmee tevreden kunnen zijn, maar niet met de manier waarop het nu doorgevoerd is.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Citaat van: Dity op 15 december 2006, 00:13:46
Voor eerst ben ik tegen het uitvoeren van een generaal pardon.

Ik vind dat ze met die beslissing hadden moeten wachten tot het kabinet gevormd zou zijn.

Zodra die gevormd is en er zou dan een motie voor worden ingediend en er zou een meerderheid voor zijn dan zou ik daarmee tevreden kunnen zijn, maar niet met de manier waarop het nu doorgevoerd is.
Helemaal mee eens.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM - Duizenden vreemdelingen komen uit alle uithoeken van het land naar voren
in de hoop voor het generaal pardon in aanmerking te komen.

Gemeenten worden overspoeld met mensen die bij (asiel)centra aankloppen met de mededeling dat zij
recht hebben op een verblijfsvergunning. Het generaal pardon van PvdA, CDA en Christenunie trekt
enorme aantallen oud asielzoekers en gelukszoekers die een kansje wagen.

De gemeente Nijmegen heeft ruimhartig tonnen extra uitgetrokken voor de noodopvang van deze mensen.
Amersfoort geeft direct 180 euro aan leefgeld en biedt inburgeringstracjecten aan.
Maar gelukzoekers kunnen zich het beste melden in Eindhoven, want daar wacht 276 euro per maand
per persoon zodat pardonkandidaten op 'menswaardige wijze' de regeling kunnen afwachten,
zo schrijft De Volkskrant.

Op de kennelijk door asielorganisaties en gemeenten ingerichte 'pardonpunten' loopt het storm.
Amsterdam telt al duizend gelukzoekers, Rotterdam 500, Den Haag 700 en Utrecht 200.
Staatssecretaris Albayrak verwacht 25.000 tot 30.000 mensen gelukkig te kunnen maken.
De meesten van hen zaten nog in asielcentra, maar een deel uitgeprocedeerde mensen die de rechter
dus nooit hebben kunnen overtuigen, is met 'onbekende bestemming vertrokken'. 'Dit zijn de mensen die
jaren bij Jan en Truus op zolder woonden', zegt Vluchtelingenwerk tegen De Volkskrant. Zij moeten voor
een verblijfsvergunning kunnen bewijzen dat ze al die tijd hier waren, en dat wordt voor veel van hen
een probleem.




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik ben voor een generaal pardon.

Mijn ex komt uit Syrië en is nu 7 jaar in Nederland.
Hij spreekt vloeiend Nederlands, zit op het Hbo en zit
nog steeds in onzekerheid of hij nu mag blijven of dat
hij weer terug naar zijn land moet. Ik vind dit niet normaal hoor?
Waarom moeten ze mensen zo ontiegelijk lang in onzekerheid laten
wachten?

Toen ik op het Mbo zat kwamen in het vierde jaar 2 agenten de klas
binnen om een klasgenootje mee te nemen. Ik dacht echt wat is hier
aan de hand?? Bleek dat ze het land uit moest en dat terwijl ze al vanaf
haar tiende in Nederland was. Ze sprak Nederlands, ze schreef in het
Nederlands en dacht zelfs in het Nederlands. Ze heeft al haar vrienden
moeten achterlaten en is huilend terug naar Bosnië vertrokken.
Het ergste vind ik nog dat ze 1 maand voor haar diplomauitreiking moest
vertrekken > 4 jaar voor niks geleerd, want dat diploma kreeg ze niet.
Ook erg vond ik dat haar ouders en broer nog in Nederland bleven. Zij
moest zo lang bij een oma wonen die ze niet eens kende.

Blegh ik walg soms echt van ons kabinet.

Iwan

Citaat van: Kim op 23 juni 2007, 16:35:01
Ik ben voor een generaal pardon.

Mijn ex komt uit Syrië en is nu 7 jaar in Nederland.
Hij spreekt vloeiend Nederlands, zit op het Hbo en zit
nog steeds in onzekerheid of hij nu mag blijven of dat
hij weer terug naar zijn land moet. Ik vind dit niet normaal hoor?
Waarom moeten ze mensen zo ontiegelijk lang in onzekerheid laten
wachten?

Toen ik op het Mbo zat kwamen in het vierde jaar 2 agenten de klas
binnen om een klasgenootje mee te nemen. Ik dacht echt wat is hier
aan de hand?? Bleek dat ze het land uit moest en dat terwijl ze al vanaf
haar tiende in Nederland was. Ze sprak Nederlands, ze schreef in het
Nederlands en dacht zelfs in het Nederlands. Ze heeft al haar vrienden
moeten achterlaten en is huilend terug naar Bosnië vertrokken.
Het ergste vind ik nog dat ze 1 maand voor haar diplomauitreiking moest
vertrekken > 4 jaar voor niks geleerd, want dat diploma kreeg ze niet.
Ook erg vond ik dat haar ouders en broer nog in Nederland bleven. Zij
moest zo lang bij een oma wonen die ze niet eens kende.

Blegh ik walg soms echt van ons kabinet.

Ik vind bovenstaande voorbeelden ook verschrikkelijk,
maar ben desondanks toch tegen een generaal pardon,
omdat er daarbij niet wordt gekeken naar de persoon en de situatie en dat zouden ze in nederland eens moeten doen, als ze dat hadden gedaan had jou ex kunnen blijven, woont lange tijd in Nederland en doet goed mee aan de Nederlandse samenleving, dat lijkt mij een schoolvoorbeeld van iemand die hoort te mochten blijven.

Je kunt en mag mensen niet zolang, 7 jaar of langer, in onzekerheid laten zitten.
Als mensen zich hier een aanvraag doen voor een verblijfsvergunning moet er gekeken worden naar;
wie, wat en waarom?
Wie zijn ze?
Wat willen ze hier? en
Waarom komen ze naar hier?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Het generaal pardon is doorgevoerd en de eerste brieven zijn alweer verstuurd....

Er is helemaal iets mis, al jaren, met het nederlands beleid ten opzichte van Asielzoekers..Hoe kan het dat je jaren in onzekerheid moet leven of je mag blijven of niet? Doordat elk kabinet een ander beleid trekt zijn we nu zover dat het GP er is gekomen....Maar wat ik me eigenlijk afvraag...over hoeveel jaar krijgen weer een zelfde soort beleid...omdat men bij de IND te lang doet over zaken...Geef die mensen duidelijkheid en stel er een termijn aan (maximaal een jaar)...dan wordt alles al een stuk duidelijker en heb je in de toekomst niet weer een GP nodig...Want ja..je zou maar net 1 maand te laat zijn gearriveerd in Nederland...dan mag je oprotten...Het is een moeilijke zaak maar het is al jaren geleden verpest!

Iets anders dus...is mijn mening...

Iwan

Het GP is symptoombestrijding, iets waar Nederlandse kabinetten altijd heel goed in zijn,
ze moeten de ziekte bestrijden, namelijk de belachelijke manier hoe wij hier met asielzoekers omgaan.
Iemand moet vaak jaren wachten tot ze uitsluitsel krijgen of ze wel of niet mogen blijven
en terwijl ze hun vonnis afwachten mogen ze niet, althans niet werken enzo,
en worden ze van het ene naar het andere asielzoekerscentrum gesleept waarbij ze vaak niet erg welkom zijn.
Ik begrijp dat je niet in een week uit kunt maken of iemand in aanmerking komt om in Nederland te blijven,
daar er gedegen onderzoek naar o.a. de achtergronden van de personen in kwestie gedaan moet worden,
maar mensen jaren laten wachten, hier een leven laten opbouwen en kinderen en ze dan weer terugsturen
dat kan gewoon niet.

En wat me ook tegenstaat aan het generale pardon is dat het een tijdelijke oplossing is,
men schuift de problemen voor zich uit. Mensen die hier al 10 jaar zijn en waarvan men
werkelijk niet weet of ze hier mogen/kunnen blijven die mag men best een verblijfsvergunning geven,
maar om te zeggen iedereen die voor een bepaalde periode in Nederland is aangekomen
mag hoe dan ook blijven vind ik ridicule.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."