Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Huishoudelijke taken

Gestart door Iwan, 3 april 2011, 22:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


Wie doet bij jullie het huishouden?
Doe jij het huishouden, misschien wel omdat jouw partner werkt en jij niet,
of doen jullie het huishouden samen en hebben jullie de taken verdeeld.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb geen partner dus ik doe voornamelijk het huishouden zelf,
maar ik ben er wel enorm laks in  ;D  (en breng ook vaak de was naar mijn moeder)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Het huishouden is bij ons wel eerlijk verdeelt. Als ik thuis kom van het werk moet ik gewoon eerst stofzuigen om veilig op de bank te kunnen zitten (lees = kattenharen) en daarna doe ik nog even de afwas. Derk doet meestal de boodschappen en we koken zo ongeveer om en om. Soms vind hij zelfs dat ik teveel in het huishouden doe en dat hij het ook wel kan doen. Perfecte partner ;)

King_Fred_II

De huishoudelijke taken zijn hier zo verdeeld:
Ik doe alles, bijgestaan door hulp van buitenaf. Mijn vrouw geeft de bevelen.

O ja, ik moet er wel even bij zeggen dat mijn vrouw een spierziekte heeft en fysiek niet in staat is om te helpen  :aur:
Lees mijn schrijfsels: http://superurl.nl/?Fred+de+Koning
of beluister mijn muziek: http://superurl.nl/?King+Fred+II

DonWoozy

Wij doen niet speciaal aan taakverdeling maar ik help sowieso met van alles en nog wat
er zijn een paar dingen die ik alleen maar doe en er zijn een paar dingen die mijn vrouw
alleen doet :)

carola

ik zet het eten klaar s'middags, als ik s'avonds mijn schatje heb opgehaald en we komen thuis dan zetten we het eten op en na het eten doen we samen de afwas aan het eind van de week maken we samen het huis schoon, de taken zijn goed verdeeld bij ons zodat geen 1 van ons teveel doet  :)

Elfje

Mijn man helpt soms in het huishouden (koken, opruimen, strijken). Poetsen doe ik liever zelf.  *G

Iwan



Citaat van: Elfje op 11 november 2011, 13:20:51
Mijn man helpt soms in het huishouden (koken, opruimen, strijken).
Poetsen doe ik liever zelf.  *G
Waarom poets je liever zelf?
Als poetsen een hobby van je is, mag je mijn huis ook wel komen poetsen hoor.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Citaat van: Iwan op 11 november 2011, 16:22:35


Citaat van: Elfje op 11 november 2011, 13:20:51
Mijn man helpt soms in het huishouden (koken, opruimen, strijken).
Poetsen doe ik liever zelf.  *G
Waarom poets je liever zelf?
Als poetsen een hobby van je is, mag je mijn huis ook wel komen poetsen hoor.  ;D

En als je dan toch bezig bent...met een leuk reisje mag je best hier in Bulgarije komen poetsen ;)

Elfje

Citaat van: Iwan op 11 november 2011, 16:22:35


Citaat van: Elfje op 11 november 2011, 13:20:51
Mijn man helpt soms in het huishouden (koken, opruimen, strijken).
Poetsen doe ik liever zelf.  *G
Waarom poets je liever zelf?
Als poetsen een hobby van je is, mag je mijn huis ook wel komen poetsen hoor.  ;D
:sct: Poetsen is helemaal geen hobby van me, doe het liever zelf omdat het dan beter is gedaan.  *G

Iwan

Ik heb net mijn vitrage in de wasmachine gehad, zaten vlekken in, maar die zijn er nog niet uit.
Een doekje door de kamer gehaald en de planten onder de douche gezet.
Zodadelijk nog even de stofzuiger door de kamer halen en dan ben ik er weer zat van voor vandaag.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Hier zijn de taken verdeelt min of meer maar ik doe het meeste.

Vaste afspraak wie het laatste weg gaat doet de hond (marcel meestal dus), wie het eerste beneden is of thuis komt geeft haar eten meestal ben ik dat, ik ga dan koken en marcel laat haar dan uit.
Containers en prullenbak doet hij, afwasmachine wisselt. Koken meestal ik. Het ligt er vaak ook aan welke dienst Marcel heeft als hij om half 1 begint doet ie meer dingen zoals stofzuigen maar dingen als de was, wc schoonmaken, badkamer etc doe ik. Komt well bij dat hij tussen de 40 en 60 uur werkt en ik werk 30 uur. Straks wordt de verdeling nog anders met een kleine en ga ik terug naar 24 uur werken.
Nu doet hij wat ik even niet kan

Kim

Het huishouden komt vrijwel alleen op mij neer.......mijn vriend ziet het zelf niet al doet hij wel een klusje
in het huishouden als ik het hem zou vragen. Gelukkig hebben we een huis dat makkelijk schoon te houden
is en hebben we niet zoveel prullen op de kasten staan dus het doekje is er zo overheen gegaan.  :P De was
vouwen vraag ik wel vaker aan meneer....aangezien ik daar een gruwelijke hekel aan heb! :P

carola

Hier bij ons is het nog steeds goed verdeeld, ik zorg dat de was schoon word, en in de kasten komt. GJ stofzuigd regelmatig, koken doen we om en om. En samen maken we het huis schoon

Droopy

Het meeste doe ik.
Vriendlief wilt opzich wel helpen maar dan moet ik hem dat echt vragen,
Maar doe het ook liever zelf, want eigenlijk kan hij niet echt schoonmaken.

Kattenhuis

Ik woon alleen en moet dus alles zelf doen, mijn katten doen het niet.

mary-kate

Life can be so beautyfull
so follow your heart

attje

Woon alleen, dus doe alles zelf
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo