Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Herinvoering grenscontrole

Gestart door Iwan, 21 mei 2011, 02:37:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De herinvoering van grenscontrole is een goed idee.

Eens,
2 (66.7%)
Oneens,
0 (0%)
Anders, namelijk ....
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Iwan

Citeer
Nederland moet onmiddellijk grenscontroles invoeren om o.a. Noord-Afrikaanse immigranten te weren
die in Italië een tijdelijk visum hebben gekregen. Daarvoor pleit de PVV, meldt De Pers.

De partij wil dat Nederland het voorbeeld volgt van Duitsland. ,,Duitsland  en Frankrijk voeren grenscontroles
weer in om 28 duizend Noord-Afrikaanse  immigranten met visum Italië tegen te houden. Moet NL ook doen
'',
zo twitterde PVV-leider Geert Wilders.

De Beierse minister van Binnenlandse Zaken, Joachim Hermann, maakte vandaag  al bekend dat de politie
in de Zuid-Duitse deelstaat Beieren extra gaat controleren op de illegale instroom van migranten in het grensgebied
met  Oostenrijk. Ook Frankrijk houdt controles aan de grens om Noord-Afrikaanse vluchtelingen te weren.

Nieuw Rechts wil herinvoering van controles aan de grenzen met Duitsland, Vlaanderen en Wallonië om het wapenbezit
onder criminelen aan te pakken en drugsinvoer tegen te gaan. Volgens de partij is dat de enige oplossing om de criminaliteit
in Nederland echt aan te pakken. Bij de grenzen moeten mobiele grensposten komen, waarmee de Douane samen met politie
veelvuldig auto's kan controleren.

Nederland zou weer een (tijdelijke) grenscontrole moeten invoeren om de illegale instroom
van immigranten te controleren net zoals o.a. Duitsland en Frankrijk dat doen en/of om te controleren
op wapens en/of drugs door illegale organisaties.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

tukkie

Helemaal eens mee!!!! laatste tijd hoor je steeds meer hoeveel polen/ en ander gespuis wat uit die omstreken komen de grens over komen met gestolen goederen. Nederland weer op slot!!

Iwan

Als de PVV met een idee komt wil ik altijd een argument bedenken om tegen te zijn, maar controle op de invoer
van wapens en drugs lijkt mij goed en ook om instroom van illegalen wat in te perken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

tukkie


DonWoozy

De grens controles tussen de verschillende EU landen hoeft van mij niet direct
maar wel de buiten grenzen van de EU landen zou nuttig zijn om te controleren

Iwan

Citaat van: DonWoozy op  3 juni 2011, 13:07:44
De grens controles tussen de verschillende EU landen hoeft van mij niet direct
maar wel de buiten grenzen van de EU landen zou nuttig zijn om te controleren
In Italië kunnen Noord-Afrikaanse immigranten een tijdelijk visum krijgen, waardoor ze dus door heel europa kunnen reizen
en daar illegaal blijven, dus grenscontroles tussen de EU-Landen zou voor het tegenhouden van illegale imigranten
niet werken als je grenscontroles tussen de EU-Landen niet zou uitvoeren.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

Nou dan moet er toch in Italië grenscontrole gebeuren en geen tijdelijk visum uitgeven?

Iwan



Citaat van: DonWoozy op  3 juni 2011, 13:30:45
Nou dan moet er toch in Italië grenscontrole gebeuren en geen tijdelijk visum uitgeven?
Dat doet/deed Italië dus niet. Ze deden dat volgens mij niet om de EU onder druk te zetten
om hen te helpen met de stroom van Noord-Afrikaanse die naar Italië kwamen.
Door deze Noord-Afrikanen een tijdelijk visum te geven hoopten dat de Italianen
dat de Noord-Afrikanen door zouden reizen Europa in. Dan zijn zij er vanaf en zo maken
ze van een Italiaans probleem een Europees probleem.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

precies dus dan moet het overal aan de buiten grenzen weer grens controles worden
gedaan anders blijft die stroom mensen komen toch.

Lejah

Het geeft maar weer eens aan waarom er zoveel mensen niet blij zijn met "Europa", zolang niet overal de regels hetzelfde zijn blijf je deze problemen houden.
Kijk oa naar het beleid tov van wapens, drugs en ook "vreemdelingen".


Citaat van: tukkie op 29 mei 2011, 23:05:41
... polen/ en ander gespuis ...

Dit vind ik een uitspraak waar ik het moeilijk mee heb.
Zijn alle Polen dan gespuis?
Ik ken hele aardige Polen die al een paar jaar in NL wonen, emigranten dus, en legaal. Niet zielig, goed opgeleid, werkend, belasting betalend en goed geintregreerd!
Ik ken een paar Poolse "gastarbeiders" die elke zomerperiode bij een kennis van ons in de kassen komen werken. Twee hele aardige mannen, met een gezin in Polen, die ontzettend hard werken om daar hun karig bestaan aan te vullen! Ze drinken niet (waar wij Polen altijd van verdenken) anders kunnen ze niet zo hard werken en zoveel mogelijk geld bijeengaren voor hun gezinnen.
Wij zamelen vaak kinderkleding in, zodat een van hun zussen, een gehandicapte vrouw die nauwelijks haar hoofd boven water kan houden, met die gebruikte kinderkleding nog wat te verkopen heeft op de markt daar.
En dan zie ik hier staan Polen en ander gespuis.....

Kim

Prima idee, niet alleen voor de illegale immigranten, maar ook voor de vele drugsrunners
waar wij last van hebben. Ik woon vlakbij België en er zijn regelmatig drugsrunners te vinden
die met hoge snelheden door bebouwde en onbebouwde kommen sjeezen. Vreselijk gevaarlijk!

Margje

Citaat van: Lejah op  5 juni 2011, 19:15:42
Het geeft maar weer eens aan waarom er zoveel mensen niet blij zijn met "Europa", zolang niet overal de regels hetzelfde zijn blijf je deze problemen houden.
Kijk oa naar het beleid tov van wapens, drugs en ook "vreemdelingen".


Citaat van: tukkie op 29 mei 2011, 23:05:41
... polen/ en ander gespuis ...

Dit vind ik een uitspraak waar ik het moeilijk mee heb.
Zijn alle Polen dan gespuis?
Ik ken hele aardige Polen die al een paar jaar in NL wonen, emigranten dus, en legaal. Niet zielig, goed opgeleid, werkend, belasting betalend en goed geintregreerd!
Ik ken een paar Poolse "gastarbeiders" die elke zomerperiode bij een kennis van ons in de kassen komen werken. Twee hele aardige mannen, met een gezin in Polen, die ontzettend hard werken om daar hun karig bestaan aan te vullen! Ze drinken niet (waar wij Polen altijd van verdenken) anders kunnen ze niet zo hard werken en zoveel mogelijk geld bijeengaren voor hun gezinnen.
Wij zamelen vaak kinderkleding in, zodat een van hun zussen, een gehandicapte vrouw die nauwelijks haar hoofd boven water kan houden, met die gebruikte kinderkleding nog wat te verkopen heeft op de markt daar.
En dan zie ik hier staan Polen en ander gespuis.....

Ik moet me aansluiten bij wat Lejah zegt....Ik zie ook hier in Bulgarije mensen, en dan echt arme mensen, die rond moeten komen, terwijl ze werken van 400 lv per maand (200 euro)....Oude dametjes die vuilnisbakken afgaan voor eten, dan wel iets anders bruikbaars...dag in dag uit....om zo gewoon te kunnen overleven...Ook in Nederland Polen meegemaakt die dag in dag uit hard werkte tegen het minimumloon maar wel zoveel mogelijk geld overhielden (en niet uitgegeven aan drank) voor hun gehele familie...Ik begrijp zoals de Bulgaren ook goed...ze willen graag in hun land blijven maar ze weten dat een toekomst in een ander (Westers) land...meer te bieden heeft...ook voor hun familie dan wel het onderhouden van hun familie...Toch vind ik wel dat alles een bepaalde berking moet hebben...te denken aan bijvoorbeeld criminelen...Maar zoals de voorbeelden zoals Lejah ze benoemt zeer zeker welkom....
En buiten dat ook genoeg allochtonen gespuis!!!

Iwan

Ik had dat stukje over Polen en gespuis helemaal gemist.  *G
Maar ben het wel eens met Margje en Lejah, niet alle Polen zijn gespuis, al is mijn scooter wel gestolen door Polen.
Bij mijn moeder in de straat wonen ook Polen, als je ziet wat voor uren die maken, en behalve dat het volgens mij
niet mag, daar moet je wel respect voor hebben. Het is wel zo dat veel sectoren in Nederland, zoals de transport,
last hebben van de Polen, omdat die onder eigen CAO en loon werken en dus veel flexibeler zijn en goedkoper.
Maar das niet de schuld van de Polen, maar van de EU, die scheven regels en wetgeving toestaat.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."