Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Buiten Spelen

Gestart door Margje, 15 oktober 2011, 17:18:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Op welke leeftijd zou jij je kind vertrouwen om alleen buiten te gaan spelen of op welke leeftijd van het kind heb je dit gedaan? Waarom?

Iwan

Ik woon in een vrij klein dorp dus ik zou mijn kinderen waarschijnlijk eerder buiten laten spelen, zonder toezicht, dan wanneer ik in een stad zou wonen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Ik denk dat dat erg ligt aan waar je woont en misschien ook aan hoe het kind is.
Wij wonen in een wijk waar je de stoep niet afhoeft als kind om overal te komen. Daarnaast grenst onze tuin aan een speelveldje met speeltoestellen. Dus ik denk dat dat maakt om ze jonger te laten gaan. Ik denk dat ze 3 waren, maar hield ik wel een oogje in het zeil.

Woonde ik een flat, met autoverkeer door de straat, misschien had ik ze dan pas met 6 jaar had laten gaan.

Kim

Woon in een dorp en 1 straat verder is een speeltuintje.
Geen idee nog, maar denk dat hij met 5 jaar daar wel
Alleen naartoe mag. Het is 2 minuten lopen, maar wie
Weet zeg ik tegen die tijd dat ik meeloop, haha!

carola

ligt er aan of we in druk of rustig dorp wonen, maar hou de eerste jaren wel een oogje in het zeil, vanaf een jaar of 5,6 mag hij of zij alleen

Kim

Mijn zoon is nu 6 jaar en zit in groep 3, mag van mij alleen buiten in de straat spelen.
Mag naar het pleintje (speeltuin/voetbalveld) 1 straat verder MITS hij met iemand anders gaat.
Dus alleen mag hij nog niet. (zie mijn vorige antwoord)  *G