Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Wie aanwezig bij de bevallig

Gestart door Iwan, 18 oktober 2011, 16:18:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Wie zijn of waren er aanwezig bij jouw bevalling?

voor de vaders;
Was jij of ben jij aanwezig bij de bevalling?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Metalholic

Ik was er bij.
Was een spoed keizersnee zomaar.

Lynn

Medisch personeel natuurlijk, maar voor de rest alleen Derk. Derk wil absoluut niet dat er studenten bij betrokken zijn. Ik heb er zelf minder moeite mee, maar we moeten er natuurlijk wel beide achterstaan.

Iwan

Het klinkt misschien stom, maar ik denk dat wanneer ik vader zou worden dat ik er dan wel tegenop zou zien om erbij te zijn.
Ik denk dat ik dan voornamelijk bij het hoofd van mijn vrouw/vriendin in de buurt blijf.  *G

Maar kan ik natuurlijk tegen die tijd anders over denken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Joost

Waarom geen studenten dan?
Als iedereen dat gaat vinden hoe gaat het dan als in de toekomst de kleintjes van nu kinderen willen krijgen.
Dan is er niet genoeg medisch personeel

Lynn

Het is ook meer het idee denk ik. En geloof me: ik heb zelf vaak in het ziekenhuis gelegen met mijn ziekte en heb niet zulke goede ervaringen met studenten. Dus als het even kan, liever niet.

Kim

Een gynaecoloog in opleiding heeft mijn bevalling gedaan en ik raad het zeker niet aan.
Die prutser! Verhaal volgt als Lynn is bevallen! :P

Lynn

Citaat van: Kim op 26 oktober 2011, 10:46:34
Een gynaecoloog in opleiding heeft mijn bevalling gedaan en ik raad het zeker niet aan.
Die prutser! Verhaal volgt als Lynn is bevallen! :P

Dat soort verhalen hoor ik echt vaak! Dus geen studenten bij mijn bevalling :)

Lejah

Hier een heel ander studentenverhaal:
Mijn 1e bevalling verliep nogal lang en traumatisch, zal niet op details ingaan. Toen stond er echt een hele batterij aan mensen! Naast mijn man ook 2 gynaecologen, 2 arts-assistentes, 2 co-assistenten (de studenten) , de kinderarts met zijn assistent, de mensen van de beademing, mensen van de crashkar, verpleegkundigen enz.
Door alle hectiek heeft niemand op de klok gelet, hebben we geen foto's gemaakt enz.
Maar, de 2 studenten hebben wel op de klok gekeken en hebben onze eigen camera gepakt en daarmee foto's gemaakt (onder het mom je kan ze altijd weggooien). Ik ben ze eeuwig dankbaar!
En de baby is nu 15 en doet het goed.

Bij de 2e waren het alleen mijn man, de verpleegkundige en de gynaecoloog die erbij waren.

carola

als ik over paar jaar ga bevallen, wil ik zo ie zo GJ erbij hebben verder hoeft er van mij niet zo veel mensen bij  :)

Margje

Een leuk weetje.....Mannen mogen hier in Bulgarije niet bij de daadwerkelijke bevalling aanwezig zijn....de reden hierachter is dat ze er niet altijd tegen kunnen en flauw vallen waardoor zij meer aandacht behoeven dan de vrouw die de bevalling doorgaat....

Iwan

Persoonlijk ben ik ook liever bij de verwekking dan bij de bevalling aanwezig.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Bij Lars aanwezig:
- Cedric
- Gynaecoloog
- Gynaecoloog in opleiding
- verpleegkundige
- Student die onderzoek deed

Bij Fenne aanwezig:
- Cedric
- Gynaecoloog
- CO assistente
- Verpleegkundige
- Verloskundige student

Sugamilk

Bij mij was manlief, mijn vriendin (kraamverzorgster) en de verloskundige erbij