Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Materialisme

Gestart door Margje, 1 januari 2012, 13:58:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Ben jij als persoon zijnde materialistisch ingesteld en wat voor een (luxe) artikelen/dingen heb jij in/om huis dan wel in je bezit?

Lejah

Dat ligt er ook aan wat je materialistisch noemt.

Zo vind ik mijzelf best wel materialistisch, maar sta ik versteld dat veel vrienden en anderen om mij heen vaak super-materialistisch zijn!
Dus misschien ben ik niet zo materialistisch als ik denk.

Mijn bank is versleten en volgens anderen hoog aan vervanging toe, ik vind dat het nog wel even kan. Ik hoef niet het duurste keukeninterieur te hebben, zolang het maar functioneel is. Ik ga mijn tegeltjes echt niet vervangen omdat ze uit de mode zijn volgens anderen.
Mijn auto moet goedkoop en betrouwbaar zijn, het is een gebruikding voor mij, geen showding, maar we hebben er wel 2 zolang we het kunnen trekken.
Ook hoef ik geen dure snufjes op mediagebied, ik heb geen Ipad oid.
MAAR ik ben erg blij met mijn huishoudelijke spullen zoals wasmachine, wasdroger, vaatwasser, magnetron en zodra er 1 stuk gaat wil ik die zsm vervangen.
Ik ben blij met mijn pc ook al is ie oud, dat geldt ook voor mijn mobiel. Ik heb een fijn maar klein fotocameraatje, ben ik ook erg blij mee.
Ik heb op mijn verjaardag een ereader gekregen en dat was mijn fijnste kado, ik ben daar erg blij mee.
Ik mag graag kadootjes kopen, ook al zijn ze een beetje nutteloos.

Iwan

Ik ben best wel materialistisch, ben wel van het hebben-hebben-kopen-kopen,
maar ben volgens mij niet meer materialistischer dan mijn vrienden en kennissen.
Ik heb een grote verzameling dvd's/cds en boeken.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."