Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Anonymous plant grote digitale aanval op Israël

Gestart door Iwan, 7 april 2013, 01:54:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Anonymous plant grote digitale aanval op Israël

Hackersgroep Anonymous lanceert naar eigen zeggen op zondag, de gedenkdag voor de Holocaust,
een grote digitale aanval op Israël. De beweging wil Israël 'van het internet laten verwijderen'.

Anonymous komt met #OpIsrael, zoals de aanval wordt genoemd, in actie tegen
'Israëls voortdurende schendingen van de mensenrechten, het verbreken van de wapenstilstand met de Palestijnen
en de continue bouw van illegale nederzettingen
', stelde de beweging in een persbericht.

Tijdens de operatie worden websites van de Israëlische overheid, veiligheidsdiensten, banken, media en bedrijven doelwit.
Leden van Anonymous maken in de aanloop naar en tijdens de aanval op berichtendienst Twitter melding van de websites
die zij hebben gehackt en persoonlijke gegevens van Israëlische ambtenaren en soldaten die zij hebben gestolen.

Symbolische dag
'Wij vallen aan op de internationale gedenkdag voor de Holocaust, omdat dit een belangrijke, symbolische dag is',
verklaarde een hacker tegenover het ANP. 'Wij willen dat de wereld op deze dag stilstaat bij de misdaden van het zionisme
tegen de Palestijnen.
'

De cyberaanval zondag is een vervolg op de grote digitale aanval van Anonymous op Israëlische websites
tijdens de strijd tussen Israël en de Palestijnse Hamas in de Gazastrook in november vorig jaar.
Toen werden Israëlische websites dagelijks miljoenen keren aangevallen en werden de persoonlijke gegevens
van 5000 Israëlische overheidsfunctionarissen op internet gepubliceerd.

Scepsis
Hoewel Anonymous #OpIsrael aankondigt als 'de grootste internetoorlog in de geschiedenis van de mensheid',
bestaat er scepsis over de aanval.

'Websites van de Israëlische overheid en veiligheidsdiensten zijn zeer goed beschermd, omdat deze continu worden aangevallen,'
aldus dr. Gabi Siboni, een Israëlische expert in digitale oorlogsvoering aan de universiteit van Tel Aviv.

'Anonymous gebruikt vooral DDoS-aanvallen, waarbij sites worden bestookt met dataverkeer, zodat de servers overbelast raken
en de sites tijdelijk slecht bereikbaar worden. Daar kunnen privépersonen en bedrijven weinig tegen doen, maar de schade blijft
meestal beperkt.
'

Beveiliging opgeschroefd
Toch meldde de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Yuval Steinitz deze week dat de beveiliging van belangrijke digitale
infrastructuur is opgeschroefd. Daarnaast opent de Israëlische Internet Associatie op de dag van de aanval een telefonische hulplijn
voor burgers en bedrijven die denken slachtoffer van #OpIsrael te zijn.

Die voorbereidingen zijn terecht, vindt Siboni. 'Websites over bijvoorbeeld Joodse cultuur of nieuwssites die dagelijks
veel bezoekers trekken, hebben grote symbolische betekenis in onze samenleving. Helaas is het te kostbaar en te ingewikkeld
om al deze websites afdoende te beveiligen.
'

In november publiceerde Anonymous op Youtube onderstaande aankondiging van cyberaanvallen op Israël.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De site 'van' Anonymous, www.opisrael.com, is inmiddels uit 'voorzorg' gehacked door Israël/pro Israël hackers...
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb niet zoveel met Anonymous, ivolgens mij zijn het voornamelijk puisterige pubers die zich laten misbruiken
door alles en iedereen. Natuurlijk zitten er ook 'goede' personen tussen, maar die lijken Anonymous met raptempo
de rug toe te keren. Toen ik nog op de ICT werkte waren al mijn  collega's idolaat van Anonymous, maar ik weet niet
wie het zijn en weet niet wat ze willen en kan er ook niet echt hoogte van krijgen, ik vind dat maar gevaarlijk.

In 2011 verklaarde Anonymous nog heel stoer de oorlog aan Mexicaanse drugskartels, om snel de aftocht te blazen
toen dat gevaarlijk bleek, dat geeft mij niet echt het idee dat ze wel doordacht zijn in hun acties.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."