Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Man (87) mishandeld en beroofd bij graf echtgenote

Gestart door Iwan, 25 maart 2014, 21:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl


Man (87) mishandeld en beroofd bij graf echtgenote

Zijn dagelijkse bezoekjes aan het graf van zijn overleden echtgenote zullen voor Jo Vlemmix (87)
uit Eindhoven nooit meer het rustmoment zijn dat hij zo koesterde. Sinds een lafhartige beroving
op het kerkhof, vorig weekeinde, durft de bejaarde weduwnaar er niet meer alleen naar toe
én is hij voortdurend op zijn hoede.

Twee gehavende knieën, pijnlijke benen, schaafwonden aan zijn handen, een blauw oog
én een zeer achterhoofd. Het zijn de stille getuigen van de grove mishandeling en beroving
waarvan Jo Vlemmix vorige week zondag het slachtoffer werd op de begraafplaats achter
de St. Petrus kerk in Eindhoven.

Een gebeurtenis die er lichamelijk én geestelijk flink inhakte, zegt Jo's dochter Marian (62).
'Ons pap kijkt nu de hele tijd om zich heen op het kerkhof. Zelfs bij het graf van ons mam.
'Ik dacht dat ik iets hoorde,' zegt hij telkens angstig.
'

De bejaarde weduwnaar werd vorige week zondag omstreeks 9 uur 's morgens mishandeld
en beroofd op enkele meters van het graf van zijn echtgenote Fien. 'Ons pap kreeg een klap
op zijn achterhoofd en voelde hoe iemand hem van achteren bij zijn haren greep, zijn hoofd
achterover trok en hem daarna naar voren duwde, keihard met de rechterkant van zijn gezicht
tegen de tegels. Daarna ging die persoon bovenop hem zitten en graaide zijn portemonnee
uit zijn kontzak.
'

Signalement
Vlemmix krabbelde even later overeind en zag nog net hoe zijn belager zich uit de voeten maakte.
Een signalement kon de weduwnaar daardoor niet geven. Een bezoekster die de dader kruiste,
kon dat wél. 'Zij vertelde dat het een getinte man was van een jaar of 25 die ze al vaker had gezien.
Hij draagt volgens haar altijd donkere kleding en dito schoenen met witte strepen,
' zegt de dochter
van de bejaarde weduwnaar.

Haar vader bloedde flink uit de wond in zijn achterhoofd. De geschrokken kerkhofbezoekster
ontfermde zich over hem en belde in een nabijgelegen verzorgingshuis een ambulance.
Na verzorging in het ziekenhuis mocht Vlemmix weer naar huis.

Zijn portemonnee werd de volgende dag teruggevonden. 'De 120 euro die er in zat, was verdwenen
maar de bankpasjes niet,
' verzucht de Brabantse.

Belofte
De eerste dagen na de beroving durfde Vlemmix niet naar het kerkhof. Een angst die hem inwendig
verscheurde, zegt zijn dochter terugblikkend. 'Ons pap beloofde ons mam dat hij haar na haar dood
elke dag zou komen opzoeken. De afgelopen zes jaar sloeg hij nooit een dag over omdat het een man
van zijn woord is.
'


Het nieuws over de lafhartige beroving en mishandeling van de bejaarde Eindhovenaar, verspreidt
door Omroep Brabant, leverde hem tientallen steunbetuigingen en reacties op. Enkele oud-militairen
boden Vlemmix zelfs aan om hem te vergezellen naar het graf van zijn vrouw. 'Hartverwarmend
en heel fijn maar dat vindt ons pap te ver gaan. Laten we maar met ons tweetjes gaan,
zei hij tegen mij,
' aldus dochter Marian.

Sinds eind vorige week vergezelt ze haar vader tijdens zijn dagelijkse bezoekjes aan het kerkhof.
Prima, vindt de dochter. 'Ons pap is een man van de dag. Ik ben blij dat ik dit nog voor hem kan doen.
Hij moet er zelf heel erg aan wennen. Na het overlijden van ons mam wilde ons pap van niemand
afhankelijk zijn.
'

'Wat een wereld'
Zanger Johan Vlemmix, een neef van het slachtoffer, is zeer ontdaan door de mishandeling.
'Mijn oom doet geen vlieg kwaad, staat altijd voor iedereen klaar, wat een wereld', aldus de zanger.
Johan Vlemmix heeft het nieuwsbericht op zijn facebookpagina geplaatst in de hoop dat de dader
zo sneller gevonden zal worden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Wat ben je voor een laffe hond als je een oude man beroofd en zo toetakeld...  :WAB:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Soms zouden lijfstraffen zo gek nog niet zijn. Bedoel dus als ze de dader ooit te pakken die een portie klappen geven.