Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Werkloze buitenlanders

Gestart door Iwan, 20 september 2007, 03:49:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buitenlanders die werkloos zijn en geen Nederlands paspoort hebben, moeten het land uit.

Eens, .....
4 (44.4%)
Oneens, .....
5 (55.6%)
Geen Mening.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 7

Iwan

Buitenlanders die werkloos zijn en geen Nederlands paspoort hebben, moeten het land uit.
Dat is een van de maatregelen waarmee de Partij voor de Vrijheid (PVV) de ââ,¬Å¾islamiseringââ,¬Â van Nederland
wil tegengaan. Fractievoorzitter Geert Wilders presenteerde zijn plan woensdag tijdens de algemene beschouwingen.


ââ,¬Å¾Ben je geen Nederlander en werkloos, dan moet je je biezen pakken. Het is werken of vertrekkenââ,¬Â, zei Wilders.



Stelling; Buitenlanders die werkloos zijn en geen Nederlands paspoort hebben, moeten het land uit.
Eens of Oneens en waarom?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Moeilijke stelling,
dacht namelijk altijd buitenlanders die een aanvraag tot een verblijfsvergunning hebben gedaan
lang niet altijd zomaar aan het werk mogen in Nederland. (althans geen betaald werk)

CiteerSinds september 1998 mogen asielzoekers twaalf weken per jaar werken.
De asielzoeker moet daarvoor een verklaring aanvragen bij het COA.
De werkgever op zijn beurt moet een tewerkstellingsvergunning aanvragen
bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI).

Oneens gestemd dus.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Ik vind dat Buitenlanders die tijdelijk werkeloos zijn gewoon in Nederland moeten kunnen blijven. Komen ze hier puur en alleen om te genieten van onze sociale voorzieningen, dan denk ik dat we even aan de bel moeten trekken en er wat aan moeten gaan doen! Maar ik vind het onzin wat de Heer Wilders zegt.

Kim

Probleem bij Wilders is dat hij niet kijkt naar de individuele mens en de "problemen" er om heen. Dus je zou als immigrant niet verder kunnen studeren vanaf je 18e want je moet werken? Ook niet echt slim aangezien we het ook weer geweldig vinden als buitenlanders op de universiteit belanden. Heeft namelijk moet koeienletters in de kranten gestaan.

TimT

Citaat van: Kim op 20 september 2007, 06:48:27
Probleem bij Wilders is dat hij niet kijkt naar de individuele mens en de "problemen" er om heen. Dus je zou als immigrant niet verder kunnen studeren vanaf je 18e want je moet werken? Ook niet echt slim aangezien we het ook weer geweldig vinden als buitenlanders op de universiteit belanden. Heeft namelijk moet koeienletters in de kranten gestaan.

Tijdens de algemene beschouwing heeft Wilders keer op keer Marokkanen aangehaald als een probleemgroep.  Hij heeft er bijna een kunst van gemaakt één groep uit te zonderen en zwart te maken. Ik denk dat we werkeloosheid niet als reden moeten gebruiken om iemand eruit te zetten.

Kim

Gisteren met een oude man in de bus gehad over Wilders.
Hij zei dat ze Wilders maar op een eiland moesten zetten
met heel veel haaien er omheen.  *G

Was het wel met hem eens. ;)

TimT

Citaat van: Kim op 20 september 2007, 07:12:08
Gisteren met een oude man in de bus gehad over Wilders.
Hij zei dat ze Wilders maar op een eiland moesten zetten
met heel veel haaien er omheen.  *G

Was het wel met hem eens. ;)

Die man mag die baan krijgen van mij! Om Geert op dat eiland neer te zetten!

jpyjpy

ik vind dat er best wel wat strenger gekeken mag worden of iemand wel of geen werk heeft en hoe lang.

is het tijdelijk (between jobs) of nog geen baan omdat net je asielaanvraag is goedgekeurd dan mag je van mij wel blijven.


TimT

We moeten niet meten met twee maten!
Want Nederlandse langdurige werkeloze die kan je toch het land niet uitsturen.
Dus ik vind niet dat we dit soort wetgeving mogen ontarmen.

Dity

Citaat van: Iwan op 20 september 2007, 03:55:57

CiteerSinds september 1998 mogen asielzoekers twaalf weken per jaar werken.
De asielzoeker moet daarvoor een verklaring aanvragen bij het COA.
De werkgever op zijn beurt moet een tewerkstellingsvergunning aanvragen
bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI).


Het enige waar je hem over hoort zijn de buitenlanders (of zoals hij het steeds maar weer noemt Islamiten of moslims) die hij allemaal over een kam scheert.

Nou meneer Wilders, ik heb nieuws voor je, er zijn ook goede buitenlanders, of zoals jij ze steevast noemt Islamiten of moslims hoor  Ãâ€"Ã,µ

Hoe moet een asielzoeker of buitenlander zonder Nederlands paspoort aan het werk als ze zolas hierboven beschreven staat maar 12 weken in het jaar mogen werken?
12 weken werken, opzouten en dan na een jaar maar weer terug komen?

**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

bigfoot

Moeilijke stelling ik ken namelijk buitenlanders zonder verblijfs verguning die graag willen werken maar door de regels hier in NL het niet mogen.
en er zijn genoeg nedrelanders die wel kunnen werken maar er geen zin in hebben ( zo zijn er natuurlijk ook buitenlanders) en die maar een beetje van onze centen zit te niksen.
ik vindt dat buitenlanders die niet willen werken en geen nederlands kunnen en langer dan 1 jaar hier zijn terug moetenvindtdirect dat daar wel weer een uitzonderring voor moet zijn maar voor de nieuwe vlugtelingen moeten de proceures ook sneller dat ze niet jaren hoefen te wachten of ze hier nu wel of niet mogen blijven.
dan ff een punt over onze nederlanders die niet willen werken erg korten op de uitkering zodat ze net met de basis behoefden kunnen leven en als ze iets extra's willen er maar voor moeten werken.

Iwan

Citaat van: TimT op 21 september 2007, 12:39:38
We moeten niet meten met twee maten!
Want Nederlandse langdurige werkeloze die kan je toch het land niet uitsturen.
Dus ik vind niet dat we dit soort wetgeving mogen ontarmen.
Nederlanders kun je sowieso het land nooit uitzetten omdat ze geen werk hebben,
geld ook voor nieuwe Nederlanders uiteraard, als het gaat om mensen die niet de Nederlandse
nationaliteit hebben en weigeren om te werken, maar wel inkomen eisen, bv een uitkering,
dan is het een ander verhaal.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

lovelyz

Citaat van: TimT op 20 september 2007, 05:05:09
Ik vind dat Buitenlanders die tijdelijk werkeloos zijn gewoon in Nederland moeten kunnen blijven. Komen ze hier puur en alleen om te genieten van onze sociale voorzieningen, dan denk ik dat we even aan de bel moeten trekken en er wat aan moeten gaan doen! Maar ik vind het onzin wat de Heer Wilders zegt.

pcies, het meeste datwilders zegt is trouwens onzin.... Als het tijdelijk is, of omdat ze wachten om te mogen blijven (want dan mogen ze niet werken) vind ik het prima, zodra het profiteren wordt, wegwezen!

DonWoozy

ik ben het eens met de eerder geposte reacties maar ik denk wel dat er iets verzonnen moet worden of een regel
gesteld moet worden dat wanneer men hier langer dan bijv. een jaar verblijft zonder werk men als nog het land uit
moeten!

Tyz

Ik ben het gedeeltelijk eens met Geertje. Alleen als je geen werk kan krijgen kan je blijven, maar opzich is het onzin, er is altijd werk.(dan heb ik het niet over makkelijk en goedbetaald, maar het is er wel altijd). Ik vind het trouwens onzin om, idd, met twee maten te meten, nederlanders hebben niet meer recht om niks te doen. Ipv het land uit krijg je gedwongen werk, wat minder leuk en betaald is dan werk wat je zelf had kunnen zoeken.

DonWoozy

Citaat van: justme op 29 juli 2008, 18:21:44
Ik ben het gedeeltelijk eens met Geertje. Alleen als je geen werk kan krijgen kan je blijven, maar opzich is het onzin, er is altijd werk.(dan heb ik het niet over makkelijk en goedbetaald, maar het is er wel altijd). Ik vind het trouwens onzin om, idd, met twee maten te meten, nederlanders hebben niet meer recht om niks te doen. Ipv het land uit krijg je gedwongen werk, wat minder leuk en betaald is dan werk wat je zelf had kunnen zoeken.

inderdaad, dan kunnen we misschien de werkloosheid ook eens flink naar beneden drukken en daarbij het aantal vacatures natuurlijk ook!

attje

Erg lastige stelling, er zijn genoeg mensen die wel willen werken en hier een nieuw leven op willen bouwen, maar die niet mogen werken of geen werk hebben. Zelf lijkt het me dat het percentage buitenlandse mensen die willen werken even groot is als het percentage autochtone mensen. Maar toch is het percentage buitenlanders dat werkeloos is hoger dan onder autochtonen. Er zou dan eerder gekeken moeten worden naar hoe dat komt. Een groot deel begint bij de inburgering (taalbeheersing) en met wie je opgroeit (hoe presenteer je jezelf).
Wanneer mensen hier weigeren in te burgeren en geen werk heeft, dan vind ik dat die mensen wel uitgezet moeten kunnen worden.
In theorie is de theorie gelijk aan de praktijk, maar in de praktijk is dat niet zo

lovelyz

Citaat van: attje op 30 juli 2008, 11:37:01
Erg lastige stelling, er zijn genoeg mensen die wel willen werken en hier een nieuw leven op willen bouwen, maar die niet mogen werken of geen werk hebben. Zelf lijkt het me dat het percentage buitenlandse mensen die willen werken even groot is als het percentage autochtone mensen. Maar toch is het percentage buitenlanders dat werkeloos is hoger dan onder autochtonen. Er zou dan eerder gekeken moeten worden naar hoe dat komt. Een groot deel begint bij de inburgering (taalbeheersing) en met wie je opgroeit (hoe presenteer je jezelf).
Wanneer mensen hier weigeren in te burgeren en geen werk heeft, dan vind ik dat die mensen wel uitgezet moeten kunnen worden.

pcies das het lastige, ze willen wel maar mogen niet of ze mogen wel en vertikken het.....