Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Acda en de Munnik

Gestart door Iwan, 11 mei 2007, 23:11:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Mooi lied, oorspronkelijk van Robert Long, gezongen door Thomas Acda

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Ik vind Nederlandstalige muziek verschrikkelijk........BEHALVE Acda en de munnik! :D
Probeer altijd een theatershow mee te pikken.  :tU:

carola

Ik vind Nederlandstalig leuk. Luister ook wel eens naar acda en de munnik

Iwan

Citaat van: Kim op  3 januari 2014, 08:43:20
Ik vind Nederlandstalige muziek verschrikkelijk........BEHALVE Acda en de munnik! :D
Probeer altijd een theatershow mee te pikken.  :tU:
Er is best wel veel goede/mooie Nederlandstalige muziek....
bv Frank Boeijen, Acda en de Munnik, Stef Bos, Guus Meeuwis, Van Dik Hout.
Je zou eens naar Boudewijn de Groot moeten luisteren, die heeft wonderschone teksten.

Frans Bauer, Grad Damen, Thomas Berger, Wolter Kroes en dat soort muziek vind ik ook afschuwelijk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Volgend jaar stoppen Acda en de Munnik ermee....  :'(

De laatste cd die ik van hen kocht is Liedjes van Lenny, eigenlijk ADEM, maar das een verzamelalbum.
Hun laatste liedjes ken ik eigenlijk niet, alleen Eva. Hoewel ik het erg jammer vind dat ze ermee stoppen
was ik stiekem al een beetje geminderd met Acda en de Munnik. (in de trant van dat ik niet meteen naar de winkel
rende als hun nieuwe cd uit was en dat ik alle liedjes uit mijn hoofd kende)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Acda en De Munnik uit elkaar

Thomas Acda en Paul de Munnik gaan uit elkaar. De popzangers maakten dat dinsdagavond bekend in De Wereld Draait Door.
,,Het is klaar, het is tijd. Met het laatste programma hebben we echt iets moois en groots gehad.
Om dat te bewaren is het verstandig om er na 20 jaar mee op te houden
'', zei Acda.
'Straks zijn we 60 en zijn we ons hele leven Acda en De Munnik geweest', voegde De Munnik er aan toe.

De Munnik heeft het initiatief genomen om uit elkaar te gaan. 'Tijdens een gesprek hadden we het over wat we na
het komende theaterprogramma zouden doen
', verklaarde Paul de Munnik. 'Toen zei ik: ik hoef niet zo nodig daarna
weer iets te maken. Het was een triest moment, maar het was oké'
, legt de zanger uit in DWDD. Acda heeft het er lastiger mee.
'Ik hou zo van touren.'

Acda en De Munnik gaan komende tijd met een afscheidsconcert langs de theaters. Die begint in november en eindigt
volgend jaar maart. Het is nog niet bekend waar ze dan optreden.

Acda en De Munnik leerden elkaar in 1989 kennen op de Kleinkunstacademie in Amsterdam. In 1995 braken ze door
met het theaterprogramma Zwerf'On. Het lied Niet of Nooit Geweest uit 1998 bereikte de tweede plaats van de hitlijsten.
Het Regent Zonnestralen staat steevast bij de beste 100 liedjes in de Radio 2 Top 2000. Volgens hun management
hebben Acda en De Munnik in totaal ongeveer 2 miljoen albums verkocht.

Acda en De Munnik werkten ook samen met de groep Van Dik Hout. Samen vormden ze de band De Poema's.
Hun nummer Zij maakt het verschil uit 2001 bereikte de eerste plaats van de Top 40. Mijn Houten Hart was 2 jaar eerder
ook een hit. Het duo won in 1997 een Zilveren Harp, een aanmoedigingsprijs. De hoofdprijs, de Gouden Harp,
kregen ze in 2002. Verder wonnen ze in 1999 twee Edisons, voor het album Naar Huis en als beste Nederlandse popgroep.

Acda zelf kreeg aan het begin van zijn carrière, in 1993, De Belofte, een tweejaarlijkse prijs voor theatertalenten.
Acda is behalve zanger ook acteur. Hij speelde in de voetbalfilms All Stars (1997) en het vervolg Old Stars (2011).
Ook was hij te zien in de tv-series All Stars, Penoza en Flikken Maastricht en in de film Alles is liefde.
Voor zijn rol in die laatste film won hij in 2008 een Rembrandt Award voor beste acteur.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
'Buitenechtelijke baby reden breuk Acda en De Munnik'

De reden achter de breuk tussen Thomas Acda en Paul de Munnik als zangduo is de geboorte
van Pauls buitenechtelijke zoon. De vrouw van De Munnik zou erop hebben aangedrongen dat
haar man stopt met zijn leven in de schijnwerpers, schrijft De Telegraaf.

'Dat het creatief steeds moeilijker wordt. Dat ze straks niet hun hele leven Acda en De Munnik
willen zijn geweest... Het klinkt allemaal heel aannemelijk
', vertelt een ingewijde. 'Maar toch
is dat niet de echte reden voor de breuk die Paul de Munnik wil. Hij wil stoppen omdat hij niet langer
in het middelpunt van de belangstelling wil staan. Paul zou straks, na het laatste concert, het liefst
in de anonimiteit willen verdwijnen. Dat wil hijzelf het liefst, en dat wil zijn echtgenote al helemaal!
'

Rust
In 2011 werd bekend dat De Munnik acht jaar lang een buitenechtelijke affaire had met de Haarlemse Sandra.
Hieruit werd een zoontje geboren. Ondanks de verhouding bleef Pauls vrouw bij hem. Sterker nog,
als hij zijn zaakjes op orde zou krijgen en haar ten huwelijk zou vragen, dan zou ze hem vergeven.
Pauls vrouw wilde rust en dat geeft de zanger haar nu. De beslissing om te stoppen met de populaire
hitfabriek die hij samen met vriend Thomas Acda vormde, is dus ingegeven uit liefde voor het thuisfront.

Thomas Acda, die tegen zijn zin in stopt, blijft gewoon muziek maken en blijft acteren, meent de ingewijde.
Maar anders dan Thomas, zou Paul een popartiest tegen wil en dank zijn die maar moeizaam kan omgaan
met zijn roem en populariteit. Het podium zal hij dus allerminst missen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."