Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Toestand mishandeld meisje (15) sterk verslechterd

Gestart door Iwan, 19 september 2014, 22:35:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Toestand mishandeld meisje (15) sterk verslechterd

Een vijftienjarige meisje uit Beverwijk dat gisteren ernstig werd mishandeld in IJmuiden gaat hard achteruit,
schrijft het Haarlems Dagblad. Gisteren leek de scholiere er nog met een lichte hersenschudding
en enkele blauwe plekken vanaf zijn gekomen. Totdat ze ineens minder goed aanspreekbaar en erg afwezig werd,
waarna ze alsnog in het ziekenhuis is opgenomen.



Maandag had het meisje weer naar school willen gaan, maar dat is nu nog maar de vraag.
De artsen hebben een zware hersenschudding bij haar geconstateerd.

Het meisje was slachtoffer van een ernstige mishandeling die gefilmd werd en op Facebook is geplaatst.
Op de beelden is te zien dat één van de jongens het meisje buiten westen lijkt te slaan.
Als ze roerloos op de grond ligt, trapt een tweede jongen het meisje nog eens op haar hoofd.



De politie heeft twee jongens opgepakt voor de zware mishandeling. De politie kan nog niets zeggen
over de toedracht van de mishandeling. RTV NH meldt dat de twee daders, jongens van veertien en vijftien
uit Beverwijk en Heemskerk, niet geschorst worden door hun school.

Geruchten in de media en op sociale media dat een aanrijding met een scooter de aanleiding voor
de mishandeling zou zijn, worden niet bevestigd door onderzoek van de politie. Ook is nog onduidelijk
of de daders en het slachtoffer elkaar kenden. Volgens een woordvoerster neemt de politie de zaak hoog op.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Wat ook eventueel de aanleiding zou zijn het slaat nergens om om dat meisie zo zwaar te mishandelen. Blijft apart dat er veel mensen toekijken en filmen en dat niemand wat doet.

Iwan

Ik vind het schokkende filmpjes.... vooral dat die andere dingen later nog een keer op haar hoofd trap......  :WAB:
De daders zullen er wel afkomen met een strenge ' foei!', maar het is in elk geval nog wat dat ze zichzelf gemeld hebben bij de politie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Soms zou je wensen dat lijfstraffen nog mogelijk waren. Of zoals in delen van Amerika dat ze o.a. met een sandwichbord op een druk punt moeten staan met een tekst er op (over wat ze gedaan hebben). Wat dan op zo'n zou kunnen staan: Ik sla meisjes, degene diue het daar niet mee eens is mag mij slaan. Of aan een schandpaal op een marktplein zetten. Verder een flinke boete geven en een schadevergoeding aan het slachtoffer laten betalen. Keihard aanpakken.

Iwan



Citaat van: Kattenhuis op 23 september 2014, 23:50:39
Soms zou je wensen dat lijfstraffen nog mogelijk waren. Of zoals in delen van Amerika dat ze o.a. met een sandwichbord op een druk punt moeten staan
met een tekst er op (over wat ze gedaan hebben). Wat dan op zo'n zou kunnen staan: Ik sla meisjes, degene diue het daar niet mee eens is mag mij slaan.
Of aan een schandpaal op een marktplein zetten. Verder een flinke boete geven en een schadevergoeding aan het slachtoffer laten betalen. Keihard aanpakken.
Lijfstraffen ben ik hoe dan ook tegen, dat vindt ik zo barbaars, en wat betreft aan een schandpaal op een marktplaats... beiden jongens stonden op het internet.
GeenStijl had het filmpje op de site staan en ik denk dat dat een grotere impact heeft dan de beiden jongens op een marktplaats te zetten, volgens mij is
dat ze op GeenStijl stonden en herkenbaar waren ook de motivatie geweest voor de jongens om zichzelf aan te geven bij de politie.

Ik denk dat er iets mis gegaan is in de opvoeding van deze twee kinderen, want dat zijn het nog. Ze zouden wat mij betreft uit de maatschappij gehaald
moeten worden om ze proberen goed op te voeden. Opname op een gesloten afdeling, al-dan-niet een gevangenis of een andere instelling, lijkt mij het beste
in dit geval. Misschien dat er nog iets van beide knapen te maken valt en dat ze in de toekomst, als ze heropgevoed zijn, nog een zinnige bijdrage aan
de maatschappij kunnen leveren. Ik vrees dat wanneer ze er met een ferme tik met de vingers vanaf komen dat we er dan over een 5-tal jaren twee zinloze
draaideur-criminelen bij hebben.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

dat soort assholes hebben niet eens het recht om ook nog maar in de buurt van meisjes te komen. Flink afstraffen die handel achterlijke kloothommel

Madee

Afschuwelijk die filmpjes, hoe kunnen ze
Hoop dat ze flink gestraft worden. :WAB:

Maar filmen ipv helpen vind ik ook asociaal :MD:

DonWoozy

ja maar ja stel dat je het niet op YouTube kan zetten, dat zou een ramp zijn...............  :WAB: :WAB: