Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Fans sc Heerenveen maken Gronings beeld blauwwit

Gestart door Iwan, 6 december 2014, 13:01:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Fans sc Heerenveen maken Gronings beeld blauwwit

Supporters van sc Heerenveen hebben vannacht de stoute schoenen aangetrokken door naar de Euroborg te trekken.
De noordelijke derby (Groningen-sc Heerenveen) staat morgen op het programma en dat inspireert de fans meestal tot pesterijtjes.

Zo vond Anthony Lurling, destijds speler van de Friezen, jaren geleden een naaimachine in zijn tuin omdat hij door Groningen-fans
was uitgeroepen tot 'Matennaaier van het Jaar'.

In 2014 moet het beeld van Tonny van Leeuwen er aan geloven. De voormalig keeper van GVAV, de voorloper van FC Groningen,
werd blauwwit geschilderd. Op een spandoek stond de tekst: 'TvL voor altijd blauw en wit'. De supporters van sc Heerenveen
doelen daarmee op het feit dat de voorloper van FC Groningen in de clubkleuren van Heerenveen speelde.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

Dit moet kunnen, zolang er maar niks gesloopt word. Ik las dat het meeste verf er al weer af was

Iwan

Ik vond het een leuke grap, al hebben de FC Groningen supports volgens mij een paar jaar geleden hetzelfde gedaan
met het standbeeld van Abe Leenstra, die in de kleuren van de FC geverfd... Dus de originaliteitsprijs zal deze grap niet krijgen.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Jaar of wat terug hebben Groningen fans inderdaad het beeld van Abe Lenstra bij het gelijknamige stadion van Heerenveen geschilderd in Groningen kleuren.


Dit vind ik wel ludieke acties, beter dan vernielen of rellen.