Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

KNVB Beker Finale - PEC Zwolle vs FC Groningen

Gestart door Iwan, 9 april 2015, 00:46:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: NOS.nl


Groningen overtuigend naar bekerfinale

FC Groningen heeft voor de tweede keer de finale van het toernooi om de KNVB-beker gehaald.
De verliezend finalist van 1989 rekende in de halve eindstrijd thuis met 3-0 af met Excelsior.
Op zondag 3 mei is PEC Zwolle, dat dinsdag FC Twente uitschakelde, in De Kuip de tegenstander van Groningen.


Excelsior, dat alleen in 1930 tot de eindstrijd wist door te dringen, begon sterk in Groningen.
De bezoekers zochten frank en vrij de aanval, verdedigden sterk en kregen via Ninos Gouriye en Rick Kruys prima kansen.

Omdat ook Groningen op de aanval speelde, kreeg het publiek een open en aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld.
De thuisploeg had voor rust wel moeite om echt gevaarlijk te worden en kwam aanvankelijk niet verder dan een schotje
van Tjaronn Chery en een rollertje van Danny Hoesen.

Vlak voor rust opende Groningen toch de score. Chery bezorgde de bal met een knappe pass bij Hans Hateboer
en de vervanger van de geschorste Eric Botteghin schoot fraai raak. Kort daarna stuitte Chery nog
met een afstandsschot op doelman Gino Coutinho.

Twintig seconden na rust was Excelsior al dicht bij de gelijkmaker. Tom van Weert vond met een diagonaal schot
doelman Sergio Padt op zijn weg. Groningen was daardoor direct weer wakker en acht minuten later zorgde Albert Rusnák
met een hard geplaatst schot voor 2-0.

De bezoekers waren even van slag en Groningen voerde de druk vol op. Met name Chery was enkele keren dicht bij de 3-0,
maar hij schoot eerst net naast en kopte even later de bal tegen de lat.

Excelsior wist zich toch nog te herstellen, ging met de moed der wanhoop op zoek naar de aansluitingstreffer,
maar Groningen bleef vrij probleemloos overeind. Nadat invaller Juninho Bacuna de lat had geraakt, zorgde Chery
vlak voor tijd nog voor de Groningse kers op de taart.

Familiefeestje
Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen treft op 3 mei in Rotterdam zijn oud-trainer Ron Jans
en ook zijn zoon Stef. "Een absolute droomfinale", aldus een breed lachende Nijland tegen NOS Langs de Lijn.
"Ik ben ook trots en blij voor de supporters van de club, voor onze trainer Erwin van de Looi.
Kijk naar de sfeer in het stadion, daar geniet ik van. Dat zit er allemaal achter mijn glimlach.
"


Zoon Stef hing inmiddels aan de lijn. Hij feliciteerde zijn vader: "Mooi voor je", aldus de aanvaller van PEC Zwolle.
"We gaan elkaar zien op 3 mei."

"Ik heb hem vannacht nog gesproken", aldus Hans Nijland. "We bellen bijna elke dag.
Het is een droomfinale, maar die denneappel gaat wel mee naar het Euroborg-stadion.
"

Ron Jans was jarenlang trainer van FC Groningen en speelde er ook. Hij had meegeluisterd.
"Eigenlijk een familiefeestje", aldus Jans. "Dit wordt een prachtfinale, maar ik ben toch bang
dat ik Hans moet teleurstellen.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan





Carnaval in t Noorden (bekerfinale)
Tekst & muziek: P. de Haan / F.J. den Hollander

Carnaval in t Noorden dat is n feest mit pit
Wie pakken ons even de beker, en elk en ain dut mit
De 12e man binnen wie, oet ommeland en stad
Elk en ain (elk en ain!) - elk en ain gait plat

Wie broezen zundag noar De Kuip, De Leeuw is dr weer bie
Kieftenbelt, Botteghin, Burnett, Tjaronn Chery
Klasbak Albert Rusnak, Tibbling, oh talenten zat
Ons aigen Hansie Hoateboer en Padt onder de lat.

Natuurlijk is Ron Jans (wat joe) een sympatieke vent
Mor dat is in De Kuip nou even net gain argument
Want Erwin van der Looi is ook lang gain gekke gast
Dij regelt even dat FC Grunnen PEC-Zwolle overklast

De beker gait noar Grunnen, Hans Nijland het wel plek
Kin Stef hom ook ais bekieken, al speult e din bie PEC
Onze Green White Army dij mokt PEC Zwolle ien
Mit het netnummer van Rotterdam: 0 - 10 !

Barendrecht (1-4)
Flevo Boys (1-8)
Volendam (3-0)
Vitesse (4-0)
Excelsior (3-0)

en din noar de Kuip, in de bekerfinoale
moaken wie gehakt van dij kerels oet Zwolle
en de Cup gait mit noar Stad!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Supermodel steunt FC Groningen in bekerstrijd

FC Groningen kan zondagavond in de strijd om de KNVB beker rekenen op de steun van niemand minder
dan topmodel Romee Strijd. De Nederlandse, die bij modehuis Victoria's Secret wordt gezien als de opvolger
van Doutzen Kroes, verspreidde zondag een foto van zichzelf met een briefje in de hand met daarop de kreet:
"FC Groningen succes! xxx"

FC Groningen en PEC Zwolle trappen om 18:00 uur af in De Kuip.
Fans van beide clubs zijn inmiddels in grote getale onderweg naar Rotterdam.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik heb er zin in...... en ik hoop zo dat FC Groningen wint.
De afgelopen dagen was ik er wel behoorlijk zeker van dat FC Groningen de beker zou winnen,
maar nu de dag eenmaal is aangebroken begint de twijfel toch toe te slaan bij mij.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Nog 25 minuten..... en dan barst de wedstrijd los.......
Ik voorspel een 1-3 overwinning voor FC Groningen!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ruststand is 0-0!           Ik kan niet zeggen welk team beter is, vind ze beiden gelijkwaardig.....
De Uitslag kan nog alle kanten op, maar ik blijf hoop houden dat FC Groningen de overwinning nog uit de strijd kan slepen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

0-1 voor FC Groningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

0-2 voor FC Groningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voor de 2de keer scoort Albert Rusnak!!! Nog maar een kwartier te spelen!
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

FC Groningen heeft voor het eerst in de geschiedenis van de Club een (grote) prijs gewonnen!
De KNVB-Beker gaat mee naar Groningen!!!!!! Ook mooi dat Arjen Robben de spelers van FC Groningen
weer heeft toegesproken (videoboodschap) voor de finale.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan




Citaat van: RTVNoord.nl
FC Groningen pakt de KNVB-Beker

FC Groningen heeft de bekerfinale tegen PEC Zwolle gewonnen met: 0-2.
De FC schrijft hiermee geschiedenis. Voor het eerst wint de club de KNVB-beker.

Albert Rusnák scoorde in de 64ste en 75ste minuut in De Kuip in Rotterdam.
De wedstrijd werd op de Grote Markt in Groningen gevolgd.
Duizenden fans gingen uit hun dak toen er gescoord werd.

Woensdag wordt de club gehuldigd op de Drafbaan in de stad Groningen.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

Citaat van: Iwan op  3 mei 2015, 19:53:08
FC Groningen heeft voor het eerst in de geschiedenis van de Club een (grote) prijs gewonnen!
De KNVB-Beker gaat mee naar Groningen!!!!!! Ook mooi dat Arjen Robben de spelers van FC Groningen
weer heeft toegesproken (videoboodschap) voor de finale.

oke dat had ik niet gehoord dat die ze weer toegesproken heeft, hoorde wel dat hun familie allemaal over gekomen was, en dat ze met ze alle hebben gegeten.

Iwan

Voor de halve finale had Arjen Robben ze ook toegesproken via een videoboodschap.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
OM bekijkt spreekkoren huldiging Groningen

Het Openbaar Ministerie gaat onderzoeken of er sprake is geweest van kwetsende spreekkoren
tijdens de huldiging van FC Groningen woensdagavond. Dat meldt RTL Nieuws.

Tijdens de huldiging zongen het publiek en de selectie onder meer "En wie niet springt, die is een Jood',
zo is te zien op videobeelden van RTL Nieuws. Het OM gaat de beelden donderdag terugkijken,
maar heeft al laten weten de teksten zeer onwenselijk te vinden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

Citaat van: Iwan op  7 mei 2015, 00:32:30


Citaat van: Telegraaf.nl
OM bekijkt spreekkoren huldiging Groningen

Het Openbaar Ministerie gaat onderzoeken of er sprake is geweest van kwetsende spreekkoren
tijdens de huldiging van FC Groningen woensdagavond. Dat meldt RTL Nieuws.

Tijdens de huldiging zongen het publiek en de selectie onder meer "En wie niet springt, die is een Jood',
zo is te zien op videobeelden van RTL Nieuws. Het OM gaat de beelden donderdag terugkijken,
maar heeft al laten weten de teksten zeer onwenselijk te vinden.

er komt geen onderzoek

Iwan



Citaat van: carola op  7 mei 2015, 22:33:45
Citaat van: Iwan op  7 mei 2015, 00:32:30


Citaat van: Telegraaf.nl
OM bekijkt spreekkoren huldiging Groningen

Het Openbaar Ministerie gaat onderzoeken of er sprake is geweest van kwetsende spreekkoren
tijdens de huldiging van FC Groningen woensdagavond. Dat meldt RTL Nieuws.

Tijdens de huldiging zongen het publiek en de selectie onder meer "En wie niet springt, die is een Jood',
zo is te zien op videobeelden van RTL Nieuws. Het OM gaat de beelden donderdag terugkijken,
maar heeft al laten weten de teksten zeer onwenselijk te vinden.

er komt geen onderzoek
Klopt, hoorde ik vandaag inderdaad ook op de radio. Het is natuurlijk niet handig van de spelers en de supporters
om te gaan roepen/zingen "wie niet springt die is een jood" Maar in deze context heeft het niets met racisme te maken.
Met Joden wordt Ajax bedoeld in de voetbal, Ajax heeft een Joodse achtergrond veel spelers, bestuursleden en verzorgers waren/zijn Joods.
Ook de eigen supporters van Ajax scanderen regelmatig Joden! Joden! Joden! om hun eigen team aan te moedigen.
En veel spelers van Groningen, zoals Živkovi? zijn naar Ajax gegaan en Ajax heeft dit seizoen geen prijzen gewonnen.

Veel Nederlandse clubs hebben één of meerdere bijnamen; Ajax - Joden en Godenzonen,  De Graafschap - Superboeren,
PSV - Boerûh,  FC Groningen - Boeren en Trots van het Noorden,  (bijna elke voetbalclub in Nederland heeft inmiddels de bijnaam boeren)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."