Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Verstappen 'beetje verbaasd' over straf na crash in Monaco

Gestart door herjoajax, 28 mei 2015, 23:26:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herjoajax



Max Verstappen is enigszins verrast dat hij een straf heeft gekregen voor zijn harde crash met Romain Grosjean zondag in de Grand Prix van Monaco.

"Ik ben er wel een beetje verbaasd over, maar ik kan er niets aan veranderen", zegt Verstappen tegen De Telegraaf.
"Als je iemand van achteren raakt, heb je vaak de schijn tegen."

"Ik was echter veel sneller.
Zijn banden waren eraan en ik reed op de snellere supersofts.
Ik vind dat de stewards hadden moeten doorzien dat het een verdedigende actie van Grosjean was."

De 17-jarige Nederlander reed zondag in de 64e ronde van race in Monaco bij een mislukte inhaalactie hard tegen de achterkant van de Lotus van Grosjean en crashte met flinke snelheid de vangrail in bij de eerste bocht van het stratencircuit.

Video: Max Verstappen crasht in Monaco




Verstappen werd na de race door de wedstrijdleiding bestraft voor zijn aandeel in het incident.
Hij moet bij de volgende race in Canada vijf plaatsen terug op de startopstelling en krijgt twee strafpunten op zijn licentie.

Ontwijken

De Toro Rosso-coureur stelde direct na de race al dat hij vond dat Grosjean "duidelijk eerder remde.
Ik probeerde hem nog te ontwijken, maar ik werd er echt door verrast."

De Fransman van Lotus ontkende schuld.
"Inhalen is moeilijk in Monaco en volgens mij heeft hij op dat gebied wel ervaring opgedaan vandaag", zei Grosjean over Verstappen.

De Nederlander, die afgezien van een stijve nek nergens last van heeft, denkt dat hij "alleen maar sterker" zal worden van zijn eerste grote crash in de Formule 1.

"Ik heb laten zien dat ik ook hier kan inhalen en dat de snelheid er is.
Ik heb van alle kanten complimenten gekregen, dan doe je toch wel iets goed."
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.

Iwan

Ik heb sjoege verstand van F1, maar toen ik de beelden terugzag had ik het idee dat Verstappen
Grosjean probeerde te ontwijken en dat hij niet bezig was met een inhaalmanoeuvre.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."