Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Bezoeker Boijmans moet schade pindakaasvloer betalen

Gestart door Iwan, 10 mei 2011, 10:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: AD.nl

Bezoeker Boijmans moet schade pindakaasvloer betalen

De bezoeker die zondagmiddag per ongeluk in het kunstwerk Wim T. Schippers stapte,
in museum Boijmans Van Beuningen, heeft er niet alleen vieze schoenen aan overgehouden.

Dat schrijft het AD / Rotterdams Dagblad vandaag. Het  museum laat weten dat de argeloze toerist de rekening
krijgt toegestuurd van de herstelkosten. 'Het vernielde gedeelte wordt door onze technische dienst netjes gestuukt,'
zegt voorlichtster Sharon Cohen. 'Het is een normale procedure dat mensen betalen als ze kunst beschadigen.'

Om de Pindakaasvloer staat geen hek, omdat een hek niet mooi wordt gevonden.
Sinds de komst van het kunstwerk naar Rotterdam begin maart zijn al drie personen in de pindakaas terechtgekomen.

In alle drie de gevallen was er sprake van een ongeluk. 'De mensen letten even niet op en kwamen misschien met grote stappen
de zaal in lopen. Hoe dan ook, ze hadden er verschrikkelijke spijt van. Het is natuurlijk ook behoorlijk gênant...
'

Wim T. Schippers bedacht de Pindakaasvloer in 1962. De vloer meet 4 bij 14 meter, en bevat 1100 liter pindakaas.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ben benieuwd hoeveel de schade bedraagt. Ik zou denken een familiepot pindakaas, en dan Calvé en niet van Euroshopper,
en de schade moet vergoed zijn. Ik begrijp sowieso niet wat er kunst is aan een pindakaasvloer, maar ik begrijp heel veel kunst
niet, zal wel komen omdat ik geen intellectueel ben. Dat de Nachtwacht kunst is begrijp ik nog wel, is een verdomd leuk schilderijtje,
maar pindakaas over de vloer lijkt mij meer een 'keukenongelukje'. Hoop niet dat mijn moeder een schadeclaim gaat indienen tegen
mij, ze heeft vanmorgen een broodje pindakaas gesmeerd en ik, in mijn ontwetendheid, dacht dat die om te eten was,
blijkt het gewoon een kunstuiting te zijn, nooit geweten dat mijn moeder zo kunstzinnig was.


Ja ik ben 31 en mijn moeder smeert elke ochtend een broodje pindakaas voor mij.  :P
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Omstreden 'Pindakaasvloer' kostte 30.001 euro

De omstreden 'pindakaasvloer' kostte het Rotterdamse museum Boijmans van Beuningen 30.001 euro.
Het aankoopbedrag dat het museum voor het concept van de eetbare vloer van Wim T. Schippers betaalde,
was lange tijd een goedbewaard geheim.

Dit meldt Rijnmond.nl vandaag. Het kunstwerk van vier bij veertig meter was gemaakt van 1100 liter pindakaas.

Er zijn de afgelopen maanden vier mensen per ongeluk in de pindakaas gestapt.
Stukadoors moesten de vloer dan weer herstellen. De kosten daarvoor werden verhaald
op de onfortuinlijke bezoekers. Afgelopen maandag 30 mei werd de vloer opgeruimd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

hoezo geld verkwisting sjonge jong GET A LIFE!!!!!