Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Bigfoot/Yeti

Gestart door Iwan, 26 december 2006, 07:57:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Iwan

Bigfoot (de indiaanse naam luidt Sasquatch, wat 'wildeman' betekent)
is volgens de cryptozoölogie een nog niet officieel vastgelegde primaatsoort uit de VS en Canada
en zou - indien hij leeft - een primaatsoort zijn, die net als de mens rechtop kan lopen,
met volwassen lengte van 1.80 m tot zo'n 3.50 m en een geschat gewicht van 100 kg tot 450 kg.

Indien de Sasquatch bestaat zal hij waarschijnlijk afstammen van de Gigantopithecus
uit Azië, die dan net als de mens zo'n 13.000 jaar geleden zijn weg over de ijskap
tussen Noord-Azië en Canada zou hebben gebaand.
Men dacht dat deze primaatsoort 13.000 jaar geleden was uitgestorven.


Gigantopithecus

Het enige grote bewijs voor het bestaan van Bigfoot is een filmopname uit 1967 van de heren
Roger Patterson en Bob Gimlin die een vrouwelijke Sasquatch tegen kwamen in een open gebied
in een bos in Yakima, Washington State.
Ze hebben haar even kunnen filmen voor ze het op een lopen zette.
Er is in ieder geval aangetoond dat het wat problematisch is aan te nemen
dat het een man in een apenpak is.
Daarvoor zou het pak te goed gemaakt zijn voor die tijd en het voortbewegen
zou nooit geïmiteerd kunnen worden door een mens.
Door één van de frames uit de film te kopiëren met een man in een apenpak,
is men erachter gekomen dat de proporties van de armen en benen nooit door een mens
gekopieerd zou kunnen worden, omdat de armen langer zijn en de benen korter dan die van een mens.


De 'Bigfoot' die Roger Patterson en Bob Gimlin zagen


De Yeti of Migyur of verschrikkelijke sneeuwman , een vermeende reusachtige primaat in de Himalay
in uiterlijk verwant aan de Bigfoot uit Amerika, wordt door de reguliere wetenschap nog steeds
als een mythe beschouwd. (niet door de lokale bevolking, die is er van overtuigd dat hij bestaat).


Een voetafdruk in de sneeuw

Toch zijn er wat steviger aanwijzingen dat er iets rondloopt wat nog niet door de wetenschap is beschreven.
Dit bleek uit de expeditie waar de documentaire Yeti: hunt for the wildman uit voort is gekomen.
Men heeft op een van de laatste dagen hiervan, een haar gevonden in een uitgeholde boom
die volgens een koninklijke Migyur-jager bewoond zou zijn geweest door een Migyur.
Het haar is getest in Engeland op het DNA van de mens, beren, primaten een heleboel andere dieren
die in die gebieden leven, maar kwam met niets overeen.


Schedeldak van een Yeti


Geloof jij dat wezens zoals Bigfoot en Yeti kunnen bestaan?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik zou er wel in willen geloven dat er zoiets als een Bigfoot (Sasquatch) of een Yeti bestaat
en vind het wel frapant dat ze in zoveel verschillende culturen voorkomen,
maar ik denk niet dat ze echt bestaan.

     http://www.youtube.com/v/3FhPbSbGo8I&hl=nl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be
Canadese politicus eist dat regering Bigfoot erkent

Een Canadese parlementair wil dat Bigfoot erkend wordt als bedreigde diersoort.
Bigfoot, de harige half man en half beest, zou volgens diezelfde parlementair gespot zijn in Canadese bossen.

Legende
De parlementariër verzamelde 500 handtekeningen van lokale en federale politici en stapte daarmee
naar de regerng. "De regering moet Bigfoot erkennen voor de veilgheid van het dier".
Algemeen word aangenomen dat Bigfoot, bijgenaamd Sasquatch, een legende is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

die foto/film van die lopende bigfoot zeggen ze idd dat er een man in zit maar als je die spieren ziet kan het gewoon niet daat heb ik laatst een programma over gezien op de tv.
ik vind het erg interrand ik dnk wel dat er meer is en dat er toch in het verleden of misschien nu nog zo iets rond loopt net als de yeti
maar net als het monster van lochness als het zo zeldzaam is dan moeten ze toch bijna zijn uitgestorven anders moet je ze toch vaker tegen komen
net als een vogel met een spanwijdte van 6 meter nooit gezien maar schijnt toch te bestaan
ik geloof er op de een of andere manier wel in alleen jammer dat we ze niet zo vaak zien wand dan komt het wel geloof waardiger over dan nu maar ik lees er graag over of programma's
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Voetafdrukken Yeti gevonden

AMSTERDAM -  Een team van bergbeklimmers heeft naar eigen zeggen
nieuwe bewijzen gevonden voor het bestaan van de Yeti in het Himalayagebergte in Nepal.
De Yeti, of de verschrikkelijke sneeuwman, is een mytische figuur. In Nepal en Tibet
geloven heel wat mensen dat er een Yeti bestaat, maar er is nog nooit
onweerlegbaar bewijsmateriaal geleverd.

De bergbeklimmers maakten deel uit van een Amerikaans team dat een televisieprogramma
voor avonturiers maakt. Tijdens een trektocht in de Himalaya vonden ze mysterieuze
voetafdrukken. Josh Gates, presentator van het programma, maakte het nieuws bekend.
Het team maakte afgietsels van de voetafdrukken, die bijna twee keer zo groot zijn
als een mensenvoet.

Geloof
Gates zegt zelf niet zeker te zijn of hij gelooft in het bestaan van de Yeti,
maar staat wel open voor het geloof van anderen.
"Er zijn heel wat mensen die in het Himalayagebergte wonen, die een dergelijke
ervaring hebben meegemaakt. Ik weet niet hoe we al die ervaringen moeten verklaren.
Er is duidelijk meer onderzoek nodig.
"
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bigfoot

ik houdt de gemoederen en het neiuws goed bezig met men vakantie tripjes  *G *G *G

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
'Monsterbewijs voor bestaan Bigfoot'

CALIFORNIE - Twee Bigfoot-jagers claimen het lichaam te hebben gevonden
van het legendarische monster. Morgen zullen zij het bewijs van hun bijzondere
ontdekking wereldkundig maken.

De twee Amerikaanse wetenschappers, Matthew Whitton en Rick Dyer,
leiden verschillende Bigfoot exepedities. Na jaren zoeken zouden zij nu
eindelijk het bewijs hebben gevonden dat het monster daadwerkelijk bestaat.

Vriezer
Het duo zegt twee weken geleden een dood exemplaar te hebben gespot
in de bossen van Georgia, in het noorden van de VS, en besloten het karkas
in een vriezer te leggen.

Monster
De jagers hebben foto's van het grote lichaam al op hun website gezet,
maar maken het nieuws morgen pas officieel wereldkundig. Ze beschrijven
hun vondst als een monster van ruim 2 meter lang en noemen het een kruising
tussen aap en mens. Het beest zou zo'n 230 kilo wegen en rood haar
met zwart-grijze ogen hebben.

De beroemde voeten van Bigfoot worden beschreven als 'plat en 41 centimeter lang
met vijf tenen.' Ook de handen tellen vijf vingers per stuk.
Het gebit van het schepsel wordt vergeleken met dat van een mens.

Beschermen
De mannen claimen dat verschillende Bigfoots door het bos liepen op de plaats
waar het lichaam werd gevonden, maar willen de precieze locatie niet onthullen
'om de vermeende primaatsoort te beschermen.'

Yeti
Ook het neefje van Bigfoot, de yeti ofwel de Verschrikkelijke Sneeuwman,
kwam recent in de spotlights te staan toen een wetenschapper vorige maand
opperde haren van het schepsel te hebben gevonden.

Primaatsoort?
Indien de Sasquatch - zoals de Indiaanse van Bigfoot naam luidt - bestaat,
zal hij waarschijnlijk afstammen van de Gigantopithecus uit Azië, die dan net
als de mens zo'n 13.000 jaar geleden zijn weg over de ijskap tussen Noord-Azië
en Canada zou hebben gebaand.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Tja je hoord er niks meer van maar zo gauw er weer iemand erover begint komen de verhalen weer naar boven *G
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Citaat van: mary-kate op 27 april 2009, 19:39:56
Tja je hoord er niks meer van maar zo gauw er weer iemand erover begint komen de verhalen weer naar boven *G
Dit was een grap geloof ik, heb er nog wat over op tv gezien en het was in elk geval niet echt,
maar of het nou echt bedrog was of een grap weet ik niet meer zeker.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

ja heb ik ook gezien dat het nep was
maar ja je weet maar nooit ik twijfel toch altijd weer tot ik het ooit eens zelf gezien heb maar ja dat zal wel niet snel gebeuren wand dan moet je meer naar amerika gaan ofzo
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Citaat van: HLN.be

Toerist filmt 'yeti' in Poolse bergen

Eerder deze week dook en al een vermeende foto van het Monster van Loch Ness
op Google Earth op en nu zou in het Poolse Tatra Gebergte ook een yeti gespot zijn.

De 27-jarige toerist Piotr Kowalski legde een harig monster vast op film.
In het Tatra Gebergte circuleren al jaren geruchten over een yeti.
Kowalski -op vakantie vanuit Warschau- vertelt wat hij zag:
"Ik zag een enorm aapachtige gestalte verborgen achter de rotsen.
Ik was als door de bliksem getroffen op dat moment.
Ik geloofde nooit de plaatselijke verhaltjes over een wilde bergaap, maar nu wel.
"

De Nautilius Stichting, die onverklaarbare fenomenen onderzoekt in Polen, bekijkt nu de videofilm.
"We zien een beest op twee poten dat beweegt en het is een stuk groter dan een mens,"
zegt voorzitter Robert Bernatowicz. "Maar omdat de camera zo fel beweegt, is het moeilijk te zeggen
wat het precies is. We gaan nu naar de plaats waar het mysterieuze wezen gespot werd
en hopen daar nog sporen te vinden
."
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Man filmt Bigfoot in achtertuin

KENTUCKY - Een echtpaar uit het Amerikaanse Kentucky plaatste een videocamera
in de achtertuin om er achter te komen wie de groenten uit hun tuin steelt.
Toen de man de beelden terugkeek, zag hij echter een vreemd wezen in zijn tuin rondlopen..

Kenny and Margaret Mahoney wilden weten wie toch telkens hun zelfgekweekte groenten stal.
In eerste instantie wisten ze zeker dat een brutale wasbeer of een hert de dader zou zijn.

Hype
''We waren verrast toen we de beelden terugkeken'', vertelt de 47-jarige Margaret Mahoney
aan The Daily Mail. ''We vreesden dat het om een beer ging. Daarom stuurden we de foto's
naar een goede vriend, die expert is op dat gebied.
'' Margaret was zo geïntrigeerd van de beelden,
dat ze foto's opstuurde naar lokale nieuwsstations. ''Nadat de foto's op televisie verschenen,
werden we overspoeld door cameraploegen, telefoontjes, e-mails en Bigfoot-jagers
'', aldus Mahoney.


Kenny Mahoney blijft nuchter onder alle commotie. Hij gelooft niet dat het een Bigfoot is.
"Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee wat het dan wel is.''

''Onze grootste angst is dat het toch om een beer gaat.
Maar het vreemde is.. beren leven helemaal niet hier in Kentucky
'',
zo vertelt de vrouw des huizes.

De 'Bigfoot' wordt meestal waargenomen in Noord-Amerika.
Maar er is nooit concreet bewijs gevonden dat de Bigfoot daadwerkelijk bestaat.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Het lijkt wel een flinke aap maar niet direct een big foot
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan



Citaat van: AD.nl

Vrouw beweert Bigfoot te hebben gefilmd

Een vrouw uit de Amerikaanse stad Spokane in de staat Washington heeft op Youtube een filmpje gezet
waarin een onbekend wezen is te zien. Volgens de vrouw gaat het om de legendarische Bigfoot.
Een wezen waarvan het bestaan nooit is bewezen, maar 40% van de Amerikanen gelooft dat het wezen bestaat,
zo blijkt uit een poll op de site van the Huffington Post.

Tijdens een natuurwandeling met vrienden in een bosrijke omgeving claimt de vrouw het manbeest te hebben gespot.
Zoals bijna altijd bij dit soort waarnemingen zijn de beelden behoorlijk wazig.

De vrouw kwam er pas na de wandeling achter dat het wezen op camera was vastgelegd.
Zoals u kunt zien in het filmpje wordt het beest in eerste instantie door niemand opgemerkt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: mary-kate op 24 september 2009, 21:04:56
Het lijkt wel een flinke aap maar niet direct een big foot
De kans op een flinke aap in Kentucky lijkt mij kleiner dan de kans dat het bigfoot is.  *G
Ik geloof dat een of andere tv-programma heeft aangetoond dat het opvliegende vogels waren. (maar dat zie ik er ook niet in)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Bioloog: Gebogen bomen bewijzen bestaan Bigfoot

Onderzoekers beweren het sterkste bewijs tot nu toe voor het bestaan van het legendarische wezen Bigfoot te hebben gevonden.
De experts troffen in een afgelegen gedeelte van Rusland in elkaar gedraaide bomen aan, wat er volgens hen op wijst
dat er een reusachtige primatensoort leeft die op dezelfde wijze nesten maakt als orang-oetangs en gorilla's.

Het nest werd aangetroffen tijdens een internationale expeditie in de regio Kemerovo in het zuiden van Siberië.
Een gebied waar met enige regelmaat de 'wildeman' wordt gezien.

Bioloog John Bindernagel vandaag in The Sun: 'De bomen waren naar ons gevoel niet gebogen door menselijk handelen of door
een ander zoogdier. Deze bogen van bomen worden ook gezien in Noord-Amerika en voedt de theorie dat Bigfoot nesten maakt.
'

Bigfoot is een veronderstelde primaatsoort, die zowel in de Verenigde Staten en Canada als Rusland gezien zou worden.
Het dier stamt volgens sommigen af van de Gigantopithecus, de grootste primaat die ooit heeft geleefd.
De soort zou zich zo'n 13.000 jaar geleden hebben verspreid via de ijskap tussen Siberië en Canada.

Bindernagel roept wetenschappers op het bewijs verder te bestuderen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl


'Bigfoot' weer eens gespot in Canada

Bigfoot (de Indiaanse naam luidt Sasquatch) is een veronderstelde primaatsoort van maximaal
2,5 meter groot uit de Verenigde Staten en Canada, en zou net als de mens rechtop lopen.

In 1967 werd door Roger Patterson en Bob Gimlin een filmopname gemaakt van een vermeende
vrouwelijke Sasquatch in een bos in Bluff Creek, Californië.

Afgelopen week was het weer eens zover. Ditmaal trof een stelletje in Brits-Columbia in Canada Bigfoot aan.
Ze grepen onmiddellijk hun camera en filmden bovenstaande beelden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."