Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

The Secret

Gestart door Iwan, 25 juli 2007, 04:06:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



'The Secret', zo heet het nieuwste fenomeen dat is overgewaaid uit Amerika.
Van boeken en dvd's over The Secret zijn al miljoenen exemplaren over de toonbank gegaan
en de hype verspreidt zich als een olievlek over de hele wereld.
Ook Nederland raakt langzaam in de ban van dit nieuwe 'geloof'.
De belangrijkste boodschap: Wat je denkt, wordt werkelijkheid. 
Oftewel: Verander je denken, dan verander je je leven.

Da Vinci
Groten der Aarde als Einstein, Da Vinci en Lincoln kenden The Secret.
Het geheim achter hun successen is voor het eerst opgeschreven en wordt gedeeld aan het grote publiek.
Althans, dat beweren de mensen achter The Secret, onder wie de Australische Rhonda Byrne.
In de film en in het boek worden succesverhalen vermeld van personen die ideeen uit The Secret hebben toegepast.
Zo is er onder andere het verhaal van Morris Goodman, die dankzij The Secret hersteld zou zijn van verlamming.

Kritiek
The Secret is niet onomstreden. Vanuit verschillende hoeken is forse kritiek geuit op de levensfilosofie.
Zo vinden medici het idee dat met positief denken mensen kunnen genezen misleidend.
Religieuze groeperingen hekelen het individualisme in The Secret.


Netwerk - The Secret

Ã,©netwerk.tv




http://www.youtube.com/v/_b1GKGWJbE8
The Secret; 1ste 24 min.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik vind het een beetje wazig; als je iets graag genoeg wilt dan zul je het krijgen.
Opzich is dat natuurlijk logisch, wil ik je iets graag dan zul je meer gemotiveerd zijn
om dat te krijgen en je zult je altijd meer inspannen om iets te krijgen wat je wilt hebben
dan om iets te krijgen wat je niet wilt.

Maar werkt het dan ook andersom? Als je iets niet hebt dan wil je het schijnbaar niet graag genoeg.
In het boek is zelf spraken van iemand die ernstig ziek (borstkanker) werd en die weer gezond werd
omdat zij het graag wilde, tuurlijk je moet altijd positief zijn, maar wil dat ook zeggen dat mensen
die niet genezen niet graag genoeg beter willen worden en dat het dus gewoon hun eigen schuld is?
Als je niet krijgt wat je wilt dan wil je het niet graag genoeg en is het je eigen schuld?

Natuurlijk helpt het om positief te denken. Als je je focust op je problemen, zal je het sneller kunnen oplossen,
maar als je je enkel focust op je eigen problemen en op wat jij wilt, vergeet je de wereld om je heen wat leid
tot egoïsme, haat, nijd en jaloezie.

Als de wet van aantrekkingskracht werkt, waarom is er dan honger in Afrika, willen ze daar niet graag genoeg eten?

Begrijpt sowieso niet helemaal waarom de namen van; Edison, Einstein, Martin Luther King, Thomas Jefferson,
enzovoorts gelinkt worden aan the secret. Waarschijnlijk om wetenschappelijk of betrouwbaar over te komen,
want wat rondstrooien met grote namen zal de verkoop van het boek veel goed doen.
De schrijver zal wel heel graag heel veel geld op zijn bankrekening willen hebben,
dus voor hem werkt de The Secret in elk geval.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

het verbaasd me keer op keer wat voor goedgelovige sensatiezoekers amerikanen zijn  Ãâ€"lol

Nevyn

Mwa, ik geloof er niet echt in..

Ik geloof er wel in dat als je iets wil bereiken het je ook lukt..
Ik ben er van overtuigd dat als ik echt in musicals wil gaan dansen ik dit kan! Het zal moeilijk zijn, maar als je echt iets wil kan je het!!

En ik denk dat iedereen dit kan..

Maar er zijn gewoon dingen die niet te veranderen zijn, zoals een levenbedreigende ziekte o.i.d.
En weetje, Amerika kan zulke hypes verzinnen, er zijn altijd weer genoeg mensen die er wel in geloven en dan verkoopt het toch ;)


Maeve

Ik heb het boek vandaag toevallig in mijn handen gehad en de dvd heb ik Dinsdag ook al zien liggen. De moeder van een vriendin van mij gelooft er wel in. Ik weet het allemaal nog niet.