Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Vriendschap is een Illusie?

Gestart door Iwan, 19 november 2006, 06:32:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Iwan

"Een keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom"


Vriendschap is een illusie, iets wat wij onszelf wijsmaken.
Mensen waar je van gedacht had dat zij er altijd voor je zouden zijn;
waar je van dacht altijd op terug te kunnen vallen zijn er opeens niet voor je,
of hebben geen tijd voor je als je ze echt nodig hebt.

Het schijnt bij vrouwen aangeboren te zijn, achter andermans rug om nare dingen door te vertellen.
Natuurlijk, ik weet het wel, er zijn ook mannen die zo in elkaar zitten,
maar vrouwen hebben het tot een kunst verheven.

Mensen oordelen zo makkelijk over andere mensen en over situaties waar men niet eens het fijne van weet.
Loyaliteit in vriendschap is vaak ver te zoeken.
Het gevolg is dat je inderdaad het gevoel hebt niemand meer te kunnen vertrouwen,
waardoor je steeds eenzamer wordt uiteraard.
Vriendschap gaat toch over vertrouwen hebben in elkaar?

Hoe zie jij vriendschap en is het inderdaad slechts een illusie?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik denk dat veel vriendschappen een illusie blijken te zijn,
maar ik weet ook zeker dat er wel echte vriendschappen bestaan,
mensen die je een tijdje niet ziet of ruzie mee hebt, maar je die toch je vrienden zijn
en die je na verloop van tijd weer tegenkomt en dat je elkaar dan gewoon weer in de ogen kan kijken
en die je vergeven wat je verkeerd hebt gedaan (in hun ogen).

Echte vrienden zijn die vrienden die achter je staan of voor je staan als je ze nodig hebt.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Ik heb zelf ondekt dat vriendschap een illusie kan zijn.

MooW

Ik heb zelf ook meegemaakt dat vriendschap zeker wten een illusie is...

Iwan

Ik heb dat heel vaak met vrouwen,
ik kan dan een tijdje heel goed met ze opschieten en dan krijgen ze een vriendje .... en spreek ik ze nooit meer. :-\
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

gjk

Ik heb zelf ook heel lang een kameraad gehad waarvan ik dacht dat ik er altijd op terug kon vallen, alleen heb ik dus al jaren geen contact meer met hem. Vriendschap is een Illusie is dus bij mij zeker van toepassing.

Goitske

Ik denk dat je 2 soorten vriendschappen hebt.
Vriendschappen voor het leven en vriendschappen voor even.
Sommige vriendschappen passen bij een levensfase en anderen blijven als een rode draad door je leven gaan of je ze nou vaak ziet of niet waar je altijd bij terecht kan en afstand of mate van contact niet uit maakt als je elkaar spreekt of ziet is het altijd goed.

Iwan

Citaat van: Goitske op 14 september 2012, 18:21:27
Ik denk dat je 2 soorten vriendschappen hebt.
Vriendschappen voor het leven en vriendschappen voor even.
Sommige vriendschappen passen bij een levensfase en anderen blijven als een rode draad door je leven gaan of je ze nou vaak ziet of niet waar je altijd bij terecht kan en afstand of mate van contact niet uit maakt als je elkaar spreekt of ziet is het altijd goed.
Ben ik helemaal met je eens, ik heb een aantal vrienden die ik tegenwoordig amper nog zie of spreek, maar wanneer ik ze
weer zie dan is het weer net als het was, alsof er geen jaren tussen de laatste keer dat ik ze gezien heb zit.
Andere vrienden zijn inderdaad tijdelijk, die hoorden bij je leven toen, maar je groeit uit elkaar of heb elkaar
na een tijdje niets meer te vertellen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

little_mermaid

Ik maak 2 onderscheidingen.  Vrienden en kennissen.
Mijn vrienden kan ik op 1 hand tellen.  Die vertrouw ik echt alles toe, en draag ik zelf ook op handen.
Kennissen, daar doe ik leuke dingen mee, spreek ik ook regelmatig mee af.
Maar die vertrouw ik niet veel toe van mijn prive leven.  Daar praat ik eerder mee over het dagelijkse leven.

carola

ik had altijd vriendinnen , maar omdat ik altijd moest rijden had ik op gegeven moment donder maar op, ga ook liever met mannen om dan met vrouwen, vrouwen moeten altijd uren voor de spiegel staan, zelfs als ze in de disco staan, dan gaan ze naar de spiegel zit mijn haar goed zit mijn make-up goed daar heb  ik zo hekel aan, ik trek aan wat ik lekker vind zitten, heb mijn haar vaak los, ik ga niet uren voor de spiegel staan.

Kim

@ Carola: niet alle vrouwen staan uren voor de spiegel hoor?

Ik vind vriendschap belangrijk en doe er ook alles aan om mijn vriendschappen up to date
te houden. Ik heb 3 hechte vriendschappen met meiden die ik al jaaaaaaren ken. Zij weten
alles van me en zie ik regelmatig. Daarnaast heb ik nog een aantal vrienden die ik om de
paar maanden zie, maar daar is het contact wat oppervlakkiger mee.
En we hebben nog een hele groep kennissen/familie (vriendengroep Cedric) waar we mee
op stap gaan, feestjes vieren en weekendjes mee weggaan....maar daar lopen we de deur
niet bij plat.