Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Vier doden in kinderdagverblijf

Gestart door Iwan, 23 januari 2009, 15:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

SINT-GILLIS - België is in shock na de massaslachting in kinderdagverblijf Fabeltjesland
in het Vlaamse Sint-Gillis, nabij Dendermonde. Een in zwart en wit geschminkte man
doodde met een mes direct twee baby's en één vrouwelijk personeelslid,
een baby overleed later in het ziekenhuis.

Er zijn 13 gewonden gevallen: elf kinderen en twee volwassenen.
Een aantal van hen verkeert nog in levensgevaar. Ze kregen een groot aantal messteken.

De uit Dendermonde afkomstige 28-jarige man meldde zich na tienen bij het kinderdagverblijf,
zei iets te willen vragen maar spoedde zich direct naar de babyafdeling waar hij dood en verderf zaaide.
Op de afdeling lagen kinderen van 0 tot 3 jaar.

Volgens ooggetuigen was zijn gezicht wit geschminkt, met zwarte randen rond de ogen.
De dader droeg een kogelvrij vest en was in het bezit van een rugzak waar verschillende
messen in zaten. "We wisten echt niet wat we moesten doen", aldus een betrokkene
op de Vlaamse televisie. Alle personeelsleden trachtten de magere, roodharige man
tegen te houden. Een van hen moest dat met de dood bekopen, de overige vijf raakten
zwaar gewond. De paniek bij de 18 kinderen was enorm. De situatie was dermate gruwelijk
dat de toegesnelde hulpdiensten bij binnenkomst direct in shock raakten.

Per fiets
De maniak maakte zich per fiets weer uit de voeten, maar werd uiteindelijk in het
naburige Lebbeke aangehouden in een Aldi-filiaal. De man, die zegt dat hij Francis V. heet,
is gewond geraakt bij de arrestatie. V. zou uit een pyschiatrische instelling komen.

Intussen waren alle kinderdagverblijven in de wijde omgeving zwaar bewaakt,
uit angst dat de man ook daar zou toeslaan. Vanuit het ziekenhuis werden ter identificatie
foto's van gewonde kinderen verzonden naar het gemeentelijke crisiscentrum,
waar de zwaar geschokte ouders waren ondergebracht.

Tijdens een speciale persconferentie toonde minister De Padt (Binnenlandse Zaken)
zich'verbouwereerd'. "Voor een daad als deze kun je geen motieven hebben."
De Vlaamse minister Veerle Heeren (Welzijn) pleitte direct voor een diepgaand onderzoek
naar de veiligheid van kinderdagverblijven, aangezien de man kennelijk gemakkelijk binnen
kon komen. "Maar een kinderdagverblijf moet een thuishaven blijven, en geen gevangenis worden."

V. wordt momenteel ondervraagd in een ziekenhuis in Aalst.
Volgens een aantal bronnen zou hij onder invloed geweest zijn van drugs of medicijnen.
De politie heeft dit niet bevestigd.

Zeldzaam
Volgens gerechtspsycholoog Geert De Bruecker is het 'mogelijk' om de maatschappij
volledig af te schermen van dit soort 'zeldzame' moorden.

"Het motief van dit soort massamoorden is vrijwel altijd wraak", aldus de bekende Vlaamse strafpleiter
Jef Vermassen, "tenzij het een geesteszieke betreft. Waarschijnlijk was deze man een bom
gevoed met frustratie, die elk moment kon ontploffen. Het gaat vaak om uit de hand gelopen conflicten,
bijvoorbeeld over een bezoekregeling, of om een onverwerkte herinnering uit de kindertijd.
"

Andere massamoordenaars fungeren vaak als voorbeeld, aldus Vermassen.
"Meestal willen de daders bij hun arrestatie sterven, om zo beroemd te worden
na hun dood. Hun leven zagen ze als een mislukking
."

Impulsief
Had de man een vuurwapen gehad, dan waren er nog veel meer doden gevallen.
Meestal wijst het gebruik van messen op een impulsieve daad, aldus gerechtspsycholoog Chris Dillen.
"Een wapen kopen vergt meer voorbereiding".

Volgens Vermassen kan het ook betekenen dat de nieuwe Belgische wapenwetgeving werkt.
Die is een stuk strenger gemaakt naar aanleiding van de moordende tocht die Hans Van Themsche
in 2006 met een jachtgeweer door Antwerpen maakte. Toen werden een kleuter en haar oppas gedood.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Tijdens het werk kregen we dit nieuws ook te horen. Afschuwelijk!
Gelukkig hebben wij een code bij de deur om binnen te komen, maar je kunt
het nooit echt voorkomen. Als een ouder een deur open houdt voor een ander.....

Al de hele dag buikpijn door het nieuws.  :(

Iwan


De dader van de steekpartij in Dendermonde is een 20-jarige Belg uit Sinaai,
een deelgemeente van Sint-Niklaas. De man was nog niet bekend bij de politie,
bevestigt procureur des Konings Christian Du Four. De verdachte is intussen voorgeleid
en aangehouden door de onderzoeksrechter.

Hij weigert tijdens zijn ondervraging mee te werken aan het onderzoek.
Hij lacht met de speurders en heeft over de feiten nog niets verteld.
De dader wordt ondervraagd door de federale politie. Hij is niet onder invloed
van drugs of alcohol. De jongeman was niet ontsnapt uit een psychiatrische instelling.

De man heeft zich niet verzet tegen zijn arrestatie. Hij had een mes bij zich toen hij
opgepakt werd, maar dat was niet het wapen waarmee de feiten gepleegd werden.
Het gebruikte wapen werd teruggevonden in de buurt van het kinderdagverblijf.

Het parket bevestigt dat het volwassen slachtoffer een 54-jarige medewerkster
van het kinderdagverblijf is. Het gaat om Marita Blindeman. Een andere medewerkster
probeerde verzet te bieden, maar zij overleefde de messteken. De identiteiten van
de twee kinderen worden niet vrijgegeven. Het gaat om twee jongetjes die niet ouder
waren dan twee jaar.

Zwart-wit geschminkt
De volgens ooggetuigen zwart-wit geschminkte man heeft vanochtend twee peuters
en een medewerkster gedood. Tien andere kinderen raakten gewond. De vermoedelijke dader
kwam en ging op een fiets en kon na een korte klopjacht worden aangehouden.
Volgens Du Four raakte de man bij zijn aanhouding gewond en moest hij in een
ziekenhuis worden behandeld. Hij verschijnt straks voor de onderzoeksrechter.

In de Engelstalige pers kreeg hij de bijnaam 'The Joker', naar de laatste filmrol van Heath Ledger
in 'The Dark Knight' omdat die ook een wit geschminkt gezicht had, met zwart rond de ogen.
Het was gisteren exact een jaar geleden dat Ledger aan een overdosis drugs overleed.
Het gerecht reageert niet op speculaties of zijn vermomming daarop geïnspireerd was.

Messteken
In de créche Fabeltjesland verbleven 21 kinderen toen de dader rond 10.00 uur binnenkwam
en onmiddellijk met een mes op kinderen begon in te steken. Twee baby's en een medewerkster
werden gedood. Directeur Ignace Demeyer van het plaatselijke ziekenhuis zei dat er
tien kinderen met ernstige steekwonden over hun hele lichaam werden binnengebracht,
die allemaal met spoed geopereerd moesten worden. De kinderen zijn inmiddels buiten levensgevaar.

"Brutale aanval op onze zwakste burgers"
Du Four zei dat de politie geschokte ouders digitale foto's van de naar het ziekenhuis
gebrachte kinderen toonde om te helpen hen te identificeren. De gemeente stelde een
opvangcentrum open waar slachtoffers en ooggetuigen psychologische bijstand konden krijgen.
Burgemeester van Dendermonde Piet Buyse sprak van 'een zeer brute aanval op onze
zwakste burgers
'. "De hele stad is één in steun voor de ouders die diep bedroefd zijn", zei hij.

Vlaams minister van welzijn Veerle Heeren kondigde een onderzoek naar de beveiliging
van het kinderdagverblijf aan.






©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: Kim op 23 januari 2009, 16:44:56
Tijdens het werk kregen we dit nieuws ook te horen. Afschuwelijk!
Gelukkig hebben wij een code bij de deur om binnen te komen, maar je kunt
het nooit echt voorkomen. Als een ouder een deur open houdt voor een ander.....

Al de hele dag buikpijn door het nieuws.  :(
Verschrikkelijk dat iemand, een mens, tot zoiets in staat is.
Belachelijk ook dat het tegenwoordig schijnbaar niet eens meer mogelijk is
om geen slot/beveiliging te hebben op een kinderopvang.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De dader van de steekpartij in het Belgische kinderdagverblijf Fabeltjesland heeft nog steeds
geen bekentenis afgelegd. Dat meldde officier van justitie Christian Du Four vanmiddag bij een persconferentie.

Kim D. uit Sinaai
De dader is geïdentificeerd als de 20-jarige Kim D. uit Sinaai. De man was op het ogenblik
van de feiten geschminkt, zo herbevestigt het parket. Zijn haar is wellicht van nature rood.

Kim D. woont op de eerste verdieping van een in huurappartementen onderverdeelde woning
in de Elzenstraat, zo'n twintig kilometer van het kinderdagverblijf waar hij toesloeg.
De politie voerde er gisteravond een huiszoeking uit en de toegang blijft voorlopig afgesloten met politielint.

Zonderling
Volgens omwonenden verbleef Kim D. nog maar drie maanden in het appartement.
"Niemand in de buurt kende hem echt goed", zeggen Tiny De Mulder en Raf Demeyer,
die vlak naast de jongeman wonen. "Hij leefde teruggetrokken en was een zonderling.
Hij werkte in een magazijn van Van Remoortel in Belsele, maar verloor daar onlangs zijn job.
Hij verplaatste zich altijd met de fiets, net als op de dag van de feiten.
"

In de buurt wonen veel mensen met jonge kinderen en in de doodlopende straat is er een speelterrein
niet ver van de woning van Kim D. De buurtbewoners zijn geschokt dat de dader in hun straat woonde,
maar reageren opgelucht dat de dader niet in zijn onmiddellijke omgeving toesloeg

Zijdeur
De 20-jarige Kim D. kwam gisterochtend via een zijdeur het kinderdagverblijf in Sint-Gillis
bij Dendermonde binnengedrongen. Hij belde dus niet eerst aan, zoals media eerder berichtten.

Hij heeft geen bekentenissen afgelegd, maar hij is via foto's formeel herkend door de slachtoffers,
zodat er geen twijfel is over het feit dat hij de dader is. Hij is opgesloten in de gevangenis van Brugge,
maar hij zou niet in de streng bewaakte afdeling Individuele Bijzondere Veiligheid ondergebracht zijn.
Hij verschijnt overmorgen voor de raadkamer in Dendermonde, die zal beslissen over zijn verdere aanhouding.

Bijl
De man uit Belsele had bij zijn arrestatie meerdere wapens bij zich. Hij droeg een kogelvrij vest
en had in zijn rugzak een mes, een bijl en een neppistool zitten. Bij het kinderdagverblijf had hij
al twee messen op de grond gegooid.

Moordplan
D. zou op nog twee plaatsen hebben willen toeslaan. Het was zijn bedoeling om minimaal
67 mensen te doden. Op zijn lichaam werd een briefje aangetroffen met de naam van kinderopvang
'De Zonneschijn', die op drie kilometer afstand van Fabeltjesland ligt





©spitsnieuws.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

De man die ervan verdacht wordt vrijdag in een créche in het Belgische Dendermonde twee baby's
en een leidster te hebben doodgestoken, wil meewerken aan het onderzoek. Zijn advocaat heeft dat
maandagavond gezegd na het bezoeken van zijn cliënt in de gevangenis van Brugge.

Volgens de raadsman heeft de 20-jarige man geen motief voor zijn daad.
,,Hij begrijpt dat hij iets onmenselijks heeft gedaan. Ik denk dat hij spijt heeft.
Hij zegt dat ook, maar het is te sterk om te zeggen dat hij tot inkeer gekomen is
'',
aldus de advocaat.

Kim De Gelder, uit Sinaai, bij Sint-Niklaas, bracht vrijdagochtend twee baby's en een 54-jarige vrouw
om het leven toen hij in het wilde weg met een mes begon te steken op de babyafdeling van
het kinderdagverblijf. Hij verwondde ook tien andere kinderen en twee begeleiders. Hij vluchtte
met een fiets en werd later opgepakt. Justitie verdenkt de man er ook van dat hij een week eerder
een bejaarde vrouw in Beveren heeft doodgestoken.




©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Hij heeft niet veel keus! Als hij mee doet aan het onderzoek kan heeft hij nog op ontoerekeningsvatbaarheid. Als hij niet mee zou werken, zou hij dus erg dom zijn..
Of gaat het niet om psychologisch onderzoek? Kan ik eigenlijk niet zo goed uit de berichten halen!
Damn, slecht nieuwsbericht!

Iwan

Citaat van: Dee-E op 27 januari 2009, 13:28:30
Hij heeft niet veel keus! Als hij mee doet aan het onderzoek kan heeft hij nog op ontoerekeningsvatbaarheid. Als hij niet mee zou werken, zou hij dus erg dom zijn..
Of gaat het niet om psychologisch onderzoek? Kan ik eigenlijk niet zo goed uit de berichten halen!
Damn, slecht nieuwsbericht!
Ik neem aan dat er gewoon het politieonderzoek bedoeld wordt, dat lijkt me het meest voor de hand liggen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Maar dat is juist het verkeerde in het nieuwsbericht. Een nieuwsbericht mag geen vragen oproepen.. Nu moeten wij maar gokken om wat voor onderzoek het gaat..

Kim

Ik denk dat een journalist van de Telegraaf wel weet wat hij schrijft en het wordt ook
nog eens gecontroleerd. Vind het ook zeker geen slecht bericht. Staan gewoon heel duidelijk
feiten in...

Anywayz....de schrik zit er goed in! Bij onze crèche moet je een code hebben om binnen
te komen, maar als er gebeld wordt gaan we toch persoonlijk aan de deur vragen wat ze
komen doen...sinds we het bericht hebben gehoord. Tijdens het werk ben ik constant op
m'n hoede en check ik hoe ik het snelste weg kom met de kinderen.

Nevyn

Kim, ik denk dat ik de opleiding journalistiek doe en ik denk ook dat ik volgens de regels een nieuwsbericht leer schrijven.
Kranten houden zich niet altijd aan de regels die wij leren. Op school zeggen ze dat wij het goed leren en dat we op stage ons maar aan de krant aan moeten passen.

In een bericht mag je geen vragen achterlaten. De vraag die dit bericht bij mij oproept is: wat voor onderzoek? Het kan om een politieonderzoek maar ook om een psychisch onderzoek gaan. Dat is nergens in het bericht te vinden...

Maar goed, jij mag het een goed bericht vinden :) Maar bij iemand die er voor studeert kun je op dit punt helaas geen gelijk krijgen ;) En ben blij.. Jij kan nog genieten van nieuwsberichten en het nieuws.. Ik erger me steeds aan alle fouten die gemaakt worden.. En ik zal je zeggen, dat is niet leuk.

On topic: Ik begrijp dat de schrik er bij jullie goed in zit.. Gaan jullie nu extra camera's ophangen ofzo?

Kim

Op school zeggen ze wel vaker dingen!   I-:

Nevyn

Citaat van: Kim op 27 januari 2009, 20:40:20
Op school zeggen ze wel vaker dingen!   I-:

Haha, je hebt een punt!!
Damn, heb je me toch nog vastgelult :P

Iwan

Op het ogenblik dat Kim De Gelder het kinderdagverblijf binnenviel,
was de 16-jarige Joyce D. er ook aan de slag als stagiair-begeleidster.
Ze was bezig aan de laatste dag van haar stage.

Op de netwerksite Netlog doet ze een emotioneel relaas over hoe ze de moordpartij beleefde.
'Sorry dat ik jullie niet allemaal heb kunnen helpen', schrijft ze.

Joyce D. was op het ogenblik dat Kim de Gelder de creche binnenviel aan het werk.
Ze gooide zich over een van de kindjes en wist nog net op tijd te vluchten.
Op de netwerksite Netlog schrijft ze: "Sorry dat ik jullie niet allemaal heb kunnen helpen".

Joyce stond op een halve meter van de dader
en zag hem met zijn mes naar de kinderen uithalen.

                 
                                                 De blog op netlog:

Op de school van dader Kim, het Technisch Instituut Sint-Carolus in Sint-Niklaas,
werd vanmorgen een bijeenkomst gehouden. De directeur van de school vertelt
aan het Laatste Nieuws dat De Gelder een weinig opvallende leerling was met redelijke resultaten.
Hij zat in het vierder jaar van een sociaal-technische opleiding.




Ã,©telegraaf.nl/Standaard.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het schepencollege van Dendermonde heeft beslist dat de naschoolse opvang niet meer terugkeert
naar de campus rond de crèche Fabeltjesland. Dat betekent dat er nooit meer kinderopvang
georganiseerd wordt op de plaats van de steekpartij, zegt de Dendermondse burgemeester Piet Buyse.
Na de steekpartij in Fabeltjesland was al beslist dat er in het gebouw nooit meer baby's zouden worden opgevangen.

Andere oplossing
Op de site in de Vijfde Januaristraat rond Fabeltjesland bevonden zich ook de lokale afdeling
van Kind & Gezin en de naschoolse opvang De Rakkertjes. Ook die kinderopvang zal definitief
op een andere locatie gebeuren, zegt de burgemeester. De naschoolse opvang gebeurt momenteel
in de scholen Het Heilig Hart en De Bijenkorf, maar het schepencollege zoekt naar een andere oplossing.

De twintigjarige Kim De Gelder bracht op 23 januari in Fabeltjesland twee baby's en een 54-jarige vrouw
om het leven toen hij in het wilde weg met een mes begon te steken op de babyafdeling.
Hij verwondde ook tien kinderen en twee begeleiders.




©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

BRUSSEL - Kim de Gelder, verdacht van de drievoudige moord in babycrèche Fabeltjesland
in Dendermonde en van moord op een bejaarde boerin langs de Vlaams-Nederlandse grens,
is er sinds enkele dagen slecht aan toe.

Hij heeft angstdromen, huilt en hoort nog steeds stemmen. Dat bleek voor de raadkamer,
die gisteren de aanhouding van De Gelder (20) met drie maanden verlengde.
Zijn advocaat, Jaak Haentjens, noemt zijn toestand in toenemende mate 'verontrustend'.
,,Hij spreekt van stemmen en geesten die hem bedreigen en hem bevelen om dingen te doen die hij niet wil."

De Gelder bracht op 23 januari met messteken twee baby's van acht en negen maanden
en een 54-jarige leidster om en verwondde nog tien andere kinderen en twee leidsters.
Kort daarop werd hij aangehouden, met een kogelvrij vest aan en in zijn rugzak twee messen,
een bijl en adressen van twee andere crèches.

Haentjens is boos omdat één van de drie gerechtspsychiaters al heeft vastgesteld
dat De Gelder geen psychotisch gedrag vertoont, zonder dat hij alle eerdere psychiatrische
verslagen heeft gelezen. De Gelders eigen ouders wilden hem twee jaar geleden al laten opnemen.
Haentjens: ,,Als ik hem zie is voor mij duidelijk: die jongen is ziek."

Uiteindelijk beslist de raadkamer, mede op basis van de psychiatrische verslagen,
of De Gelder zich voor een assisenhof moet verantwoorden, of in een gesloten instelling
psychiatrisch moet worden behandeld.

De Gelder praat over zijn verleden, zijn werk, zijn schooltijd en zijn appartement,
maar niet over zijn gewelddaden: die zegt hij zich niet te herinneren.





©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

'Verdachte Dendermonde bekent alles'

BRUSSEL - De verdachte van de moord op twee baby's en een kinderleidster in een crèche in het Belgische Dendermonde, op 23 januari, heeft daarover bekentenissen afgelegd.
Dat meldden de Belgische kranten Het Nieuwsblad, De Standaard en La Dernière Heure donderdag.
Bronnen dicht bij het onderzoek bevestigden woensdag dat de 20-jarige Kim De Gelder voor het eerst heeft gepraat over zijn daad in de crèche. Hij herinnert zich wat hij die dag heeft aangericht.
De verdachte zei tot dusver zich niets meer te herinneren van de gebeurtenissen van 23 januari, toen hij in kinderdagverblijf Fabeltjesland twee baby's en een kinderleidster doodde en diverse andere mensen verwondde.

Bejaarde
De advocaat van De Gelder was niet op de hoogte van de jongste bekentenis van zijn cliënt. Justitie in Dendermonde wil niet reageren op de berichten.
Dinsdag liet de raadsman weten dat De Gelder de moord op een 72-jarige vrouw heeft bekend, de bejaarde vrouw is in een deelgemeente van Beveren doodgestoken. Eerder had hij dat ontkend.
Het motief van De Gelder is nog niet duidelijk. De man zou psychische problemen hebben.

© ANP 

Iwan

Citaat van: telegraaf
Kim de Gelder is niet gek

DENDERMONDE - De jongeman die vorig jaar in een crèche in het Belgische Dendermonde twee baby's
en een leidster doodstak, is toerekeningsvatbaar. Dat is de unanieme conclusie van de vijf psychiaters
die hem in opdracht van justitie in Dendermonde onderzochten.

Procureur Christian Du Four heeft dat maandag bekendgemaakt op een persconferentie, meldde omroep VRT maandag.
Door het oordeel verschijnt De Gelder vrijwel zeker voor een juryrechtbank. Als hij niet toerekeningsvatbaar was geweest,
zou hij zonder proces opgenomen zijn in een kliniek.

De toen 20-jarige Kim De Gelder stak in januari 2009 met een mes wild om zich heen in de crèche Fabeltjesland
in Dendermonde. Hij doodde twee baby's en een leidster en verwondde tien baby's en twee leidsters.
Eerder vermoordde hij zomaar een bejaarde boerin.

De Gelder beweert zelf sinds zijn arrestatie dat hij stemmetjes hoorde die hem dwongen te moorden.
Maar de manier waarop hij de moorden voorbereidde toont volgens de psychiaters dat hij goed wist wat hij deed.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: HLN.be
Moorden De Gelder voor Zweedse?

Een beeld van Angelina Elander, die een fascinatie voor messen heeft.

Er zouden elementen opduiken die mogelijk een nieuw licht werpen op de zaak van Kim De Gelder.
Zo lijkt het alsof de seriemoordenaar zijn eerste moord in Vrasene pleegde als verjaardagscadeau
voor een Zweedse vrouw, Angelina Elander. Dat weet 'Het Nieuws' van vtm, dat zich onder andere baseert
op de website van de vrouw. Het parket van Dendermonde ontkent dat echter en stoort zich aan
de "misleidende vertalingen" van vtm.

Volgens vtm zijn er aanwijzingen dat De Gelder en Elander al maanden voor de moorden in Vrasene en Dendermonde
met elkaar contact hadden via het internet. Uit die conversaties kan volgens "Het Nieuws" worden afgeleid dat De Gelder
mogelijk door Elander werd aangezet tot zijn misdaden. Het parket ontkent die berichtgeving vanavond met klem.
"Het klopt in geen geval dat de vrouw de opdrachtgeefster zou geweest zijn", zegt woordvoerder Jurgen Coppens.
"De piste is door ons onderzocht en het is honderd procent zeker dat het contact met de aanbidster dateert van na de feiten."

It was stupid
Uit de verwarde berichten op de blog van de vrouw is geenszins op te maken dat de vrouw op voorhand op de hoogte was
van de plannen van De Gelder. Op haar website schrijft de vrouw: "Oh, my darling. Did you really do all this pour moi?
You shouldn't have. *blushing* I feel harmony. I feel at peace with the universe. I think my boobs have grown.
"
In een ander fragment schrijft de vrouw: "I should never have wished for death on my birthday. I'm sorry. It was stupid.
I got carried away.
"

Vtm vertaalde dat vrijdagavond samen als: "Kim, heb je dat echt voor mij gedaan? Dat was echt niet nodig.
Ik mocht nooit gevraagd hebben om een moord op mijn verjaardag. Het spijt me, het was stom van mij. Ik heb me laten gaan
."

Via Facebook in contact met cipiers
Onder meer de krant Het Laatste Nieuws bracht vandaag een bericht over de Zweedse aanbidster van 21-jarige De Gelder.
De 40-jarige kunstenares zou smoorverliefd zijn op hem. Ze schreef hem onder meer liefdesbrieven en belde de gevangenis
in Brugge in de hoop hem aan de lijn te krijgen.

De Zweedse vrouw zou ook via Facebook contact hebben gehad met cipiers in België,
om informatie over De Gelder in te winnen. De cipiers zeggen dat de vrouw zelf contact met hen zocht.

Voorzichtigheid
Nationaal secretaris Luc Neirynck van ACV-Openbare Diensten roept op tot voorzichtigheid.
"Er kunnen zich inderdaad problemen voordoen met 'vrienden' van cipiers op sociaalnetwerksites.
En daar bestaat ook niet onmiddellijk een pasklaar antwoord op. Het is niet altijd even eenvoudig
om te controleren wie er juist achter een vrienschapverzoek schuil gaat
", klinkt het.

De vakbondsman raadt cipiers in elk geval aan om het nodige verstand aan de dag te leggen
bij het hanteren van sites als Facebook en om er zeker geen vertrouwelijke informatie op bekend te maken.

Fabeltjesland
Kim De Gelder doodde in januari 2009 twee baby's en een opvoedster in kinderdagverblijf Fabeltjesland
in Dendermonde. De Gelder bekende ook de moord op de bejaarde Elza Van Raemdonck in Vrasene.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

Die vrouw moet even ziek zijn als die Kim de Gelder!  8*)