Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Fox News Trashes the Netherlands

Gestart door Iwan, 12 april 2009, 03:24:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Fox, een uitermate conservatieve zender.  Ãâ€"un
Wel grappig om te zien dat wat zij als tekenen van verval in het goddeloze zien,
ik zie als iets waar ik toch wel een beetje trots op ben; het homohuwelijk,
de mogelijkheid van euthanasie en de legalisatie van softdrugs.
Maar sinds wanneer is bigamie, het trouwen met meerdere personen, in Nederland toegestaan?

Gelukkig komt Amerika ook steeds meer uit de middeleeuwen en wordt in steeds meer staten
het homohuwelijk toegestaan.




lees ook:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

bertus

Fox news is een beetje het kanaal waarvan je eigenlijk hoopt dat het satire is.

Voor zover ik weet zijn westerse normen en waarden ook niet gebaseerd op het katholieke geloof, maar meer op de normen en waarden van de grieken en romeinen.
Maar goed, het is voor Fox en zijn aanhangers moeilijk te begrijpen dat religie iets persoonlijks hoort te zijn en niet iets wat de overheid op het volk forceert. Ook leuk dat ze 'seculair' praktisch als scheldwoord gebruiken ondanks dat hun eigen grondwet en hun voorvaders behoorlijk seculair zijn/waren.

Iwan




De Amerikaanse nieuwszender Fox News noemde Amsterdam een beerput van corruptie en geweld.
Het productiebedrijfje Big Shots gaat opnieuw in de tegenaanval en lanceert een tweede tegenreactie
op Fox News.

'Onze tweede film is niet alleen gericht tegen Fox News, maar tegen iedereen die vooroordelen over
de stad heeft
,' zegt Elian Wils, creatief directeur van Big Shots tegen elsevier.nl.

Argumenten
In december 2008 liet Bill Oââ,¬â,,¢Reilly, sterpresentator van Fox News, zich negatief uit over Amsterdam
door de stad verdorven en anarchistisch te noemen. Met statistische gegevens weerlegden Elian Wils
en Robbert Nieuwenhuijs van Big Shots de argumenten van Oââ,¬â,,¢Reilly in hun filmpje The Truth about Amsterdam.

Honderduizenden mensen zagen de clip op YouTube. Zo ook Bill Oââ,¬â,,¢Reilly.
Op Fox News ging de talkshowhost in op de reactie van de Amsterdammers.
Hij sprak over een 'schattig propagandafilmpje'.

'Elk dubieus figuur gaat naar Amsterdam omdat alle vormen van criminaliteit zich daar op twee
vierkante kilometer bevinden en hun vriendjes zijn daar ook! Het is een Disney World voor gespuis
,'
aldus Oââ,¬â,,¢Reilly.

Website
Wils en Nieuwenhuijs komen vanavond met hun tweede film.
'De film is klaar, we zijn met de laatste dingen bezig. We denken vanavond live te gaan,' aldus Wils.

In de nieuwe film laten de makers zien dat de argumentatie van Oââ,¬â,,¢Reilly 'kant noch wal raakt'.
Bovendien willen ze andere Amsterdammers betrekken bij hun project door in hun film te wijzen op de
website truthaboutamsterdam.com waar bezoekers hún waarheid over Amsterdam kunnen laten zien.






Ã,©elsevier.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik dacht altijd; Amerikanen zijn een prima volk, alleen jammer dat de personen die het voor het zeggen hebben
daar, van die achterlijke corrupte mensen zijn met middeleeuwste normen en waarden en opvattingen,
maar ik ga toch twijfelen als ik dan lees hoeveel amerikanen naar Fox kijken en ook nog geloven waar daar
wordt verteld. Misschien is het wel een kwestie van zoveel mogelijke focussen op de splinter in het oog van een ander
dan hoef ik de balk in mijn eigen oog niet te zien.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

TimT

Fox die denkt alles te kunnen zeggen, Fox is het media geweten van de Verenigde Staten. Maar die man Oââ,¬â,,¢Reilly is gewoon een flapdrol die gewoon alles uitkots. Zo iemand kan je niet serieus nemen. Ik vind het heel leuk dat jongeren het oppakken en een tegenbeweging beginnen.  Ãâ€"TU

Ik denk dat de man gewoon zijn gal kwijt moet en laat hem maar ratelen. Alleen ik vind niet dat we ons daarvan moeten aantrekken.
De man durft niet eens naar Amsterdam te komen om het echt te zien, dus zegt genoeg over zijn geweten. 

Iwan

AMSTERDAM - Amerikaanse toeristen in Amsterdam die vertellen hoe veilig ze zich voelen.
ââ,¬Å¾Ik heb hier nog geen criminaliteit gezien, je ziet niet eens politieââ,¬Â, zegt een man.
ââ,¬Å¾We voelen ons heel veilig. Daarom vinden we het hier leukââ,¬Â, vertelt een vrouw.

De Amerikanen zijn te zien in een filmpje dat de Amsterdammers Elian Wils en Robbert Nieuwenhuijs
donderdag op YouTube en hun eigen website truthaboutamsterdam.com hebben gezet.
Het is een nieuwe zet in een al langer lopende discussie die zij via het web voeren met
de bekende tv-presentator Bill O'Reilly van de conservatieve Amerikaanse tv-zender Fox News.

De talkshowhost ging eind vorig jaar op tv tekeer over Amsterdam. Het zit er volgens hem vol met
ââ,¬Å¾ongewenste personenââ,¬Å" en gezinnen zouden er niet meer naartoe durven gaan. De oorzaak zou
het tolerante Nederlandse prostitutie- en softdrugsbeleid zijn. Een van zijn gesprekspartners noemde
de stad ââ,¬Å¾een beerput van corruptie en criminaliteitââ,¬Â.

Wils en Nieuwenhuijs waren het daar niet mee eens en zetten als reactie al eens eerder een filmpje op internet.
Daarin zijn lieflijke beelden van grachten en terrasjes te zien. Ook tonen ze cijfers waaruit blijkt
dat het percentage van de bevolking dat cannabis heeft gebruikt in Nederland veel lager ligt dan in de VS.

Honderdduizenden mensen bekeken de clip. Onder hen was O'Reilly zelf; hij sprak in zijn uitzending
van ââ,¬Å¾een erg schattig propagandafilmpjeââ,¬Â. Reden voor de Amsterdammers om opnieuw
met de camera aan het werk te gaan.

Op hun eigen website schrijft het tweetal dat ze de vooroordelen over de Nederlandse hoofdstad
willen ontkrachten. O'Reilly noemen ze ââ,¬Å¾een van de meest hilarische vertegenwoordigers van deze
valse ideeën. Wij willen een meer realistisch beeld van Amsterdam laten zien.
ââ,¬Â

          http://www.youtube.com/v/Q0LnDMRX41c&hl=nl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."