Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Steekpartij café Groningen stad

Gestart door Lynn, 21 juni 2009, 21:11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lynn

GRONINGEN - Bij een steekpartij in een café aan de Ripperdalaan in de Oosterparkwijk is vrijdagnacht de 34-jarige Groninger Jan Z. om het leven gekomen.

Woordenwisseling
Vermoedelijk is het slachtoffer na een woordenwisseling neergestoken. Medewerkers van de hulpdiensten hebben de man geprobeerd te reanimeren. Hij is later in het ziekenhuis overleden.

Onderzoek
De dader is nog spoorloos. Het onderzoek, waar ruim twintig rechercheurs aan werken, is momenteel in volle gang. Tientallen bezoekers die tijdens de steekpartij in het café aanwezig waren, worden verhoord. Daarnaast is er direct na de steekpartij een sporenonderzoek opgezet. De politie vraagt getuigen zich te melden.

Zelf veroordeeld
Het slachtoffer is een bekende bij de politie en justitie. De man stak op 13 december 2003 na een café ruzie drie kroegbezoekers met een mes. Eén van de slachtoffers werd toen in de hartstreek geraakt; hij overleefde de aanslag ternauwernood. Nadat Z. in 2008 op vrije voeten kwam, ging hij al snel opnieuw de fout in. Vorig jaar juni zette hij een mes op de keel bij een kroegbezoeker omdat die zijn glas bier zou hebben omgegooid.

Bron: Tv Noord

Lynn

GRONINGEN - Bij de politie heeft zich zondag een betrokkene gemeld van de dodelijke steekpartij in café Bina in Groningen. Bij het incident kwam de 34-jarige Johan Zuidema om het leven.

De persoon die zich meldde is aangehouden en formeel verdachte in de zaak. Hij of zij wordt verhoord. De politie gaat er echter niet van uit dat het om de dader gaat. Er wordt verder niets gezegd over de identiteit van de verdachte.
   
Bron: TV Noord

Lynn

Ik kende Jan.
"What goes around comes around"

Citaat van: Lynn op 21 juni 2009, 21:11:05
De man stak op 13 december 2003 na een caféruzie drie kroegbezoekers met een mes. Eén van de slachtoffers werd toen in de hartstreek geraakt; hij overleefde de aanslag ternauwernood

Dit was in mijn stamkroeg.
Ik ken de mensen die neergestoken zijn goed.

Iwan

GRONINGEN - De politie heeft zondag twee mannen aangehouden die worden verdacht van
betrokkenheid bij een steekpartij in een café waardoor in de nacht van vrijdag op zaterdag
een 34-jarige Groninger om het leven kwam. Dat maakte een woordvoerder van de politie bekend.

Rond het middaguur meldde een 27-jarige inwoner van Groningen zich vrijwillig op het politiebureau
waarna hij werd vastgezet. Zondagavond hield de politie in de Groningse wijk De Hoogte een 27-jarige
man uit Bedum op straat aan. Het is onduidelijk welk aandeel de twee aangehouden verdachten hadden
bij de steekpartij in een café aan de Ripperdalaan. Ook is het onduidelijk wat de precieze aanleiding was
voor het incident.




©ad.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

GRONINGEN - De 34-jarige Jan Z. die afgelopen weekend werd doodgestoken in een
Gronings café, is waarschijnlijk slachtoffer geworden van een wraakactie.
De man was in 2003 betrokken bij een steekpartij waarbij drie mensen gewond raakten.

Een van de toenmalige slachtoffers, de 27-jarige Randy H., heeft vermoedelijk wraak genomen,
meldt Dagblad van het Noorden. Hij meldde zich zondag bij de politie, die later op de dag
een tweede verdachte oppakte.

Volgens getuigen zou de doodgestoken Jan Z. zich provocerend hebben gedragen
jegens bezoekers van het café. Een woordenwisseling ontaardde in een steekpartij.
Het slachtoffer werd in het café nog gereanimeerd, maar bezweek later in het ziekenhuis
aan zijn verwondingen.





©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lynn

Shit zeg... Dit wordt te eng.
Ik ken hem...

Iwan

GRONINGEN - Een getuige van de dodelijke steekpartij in de Bina-bar in de Oosterparkwijk
in de stad Groningen is op verzoek van de rechtbank in gijzeling genomen.

De 28-jarige man zou over informatie beschikken die van belang is voor het onderzoek.
Hij weigert echter een verklaring af te leggen. Hij was overigens op het moment van de steekpartij
niet in de bar. De getuige zou na de steekpartij contact hebben gehad met één van de verdachten.

Bij de steekpartij in de nacht van vrijdag 19 op zaterdag 20 juni kwam de 34-jarige Jan Zuidema om het leven.
De politie heeft tot nu toe vijf verdachten gearresteerd. Drie van hen beroepen zich op het zwijgrecht.

De maatregel is bijzonder, omdat er strikte eisen aan verbonden zijn. Een gijzeling van een getuige kan namelijk
alleen plaatsvinden als zijn verklaring van zeer essentieel belang is voor de uitkomst en voortgang van het onderzoek.

De gegijzelde getuige zit vooralsnog twaalf dagen vast. Dan wordt gekeken of een verlenging nodig is.






©rtvnoord.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."