Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Sniper schakelt vijand uit vanaf 2,5 km afstand

Gestart door Iwan, 4 mei 2010, 13:31:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan

Citaat van: RaarmaarWaar.nl
Sniper schakelt vijand uit vanaf 2,5 km afstand

Een Britse scherpschutter heeft met de schoten van zijn leven zijn overste gered.
Vanop een afstand van 2,5 km schakelde hij twee Talibanstrijders uit die zijn kapitein en enkele Afghaanse soldaten
onder vuur namen met een machinegeweer. De afstand was zo groot dat de kogels drie seconden nodig hadden
om hun doel te bereiken. De Talibanstrijders waren een kilometer buiten het normale bereik van zijn geweer.
Met zijn schoten verbrak Craig Harrison het vorige afstandsrecord met 45 meter. 'De omstandigheden waren perfect',
verklaarde de Britse held. 'Geen wind, zacht weer en een goed zicht'. De feiten dateren al van november,
maar pas recent hoorde de scherpschutter dat zijn schoten goed zijn voor een record. Experten noemen de prestatie
van Harrison perfect. 'Als je van zo ver schiet wordt een haartje verschil al snel een kilometer.' 'Bij mijn eerste schot
raakte ik een van de Talibanstrijders in de buik, hij viel onmiddellijk neer. De tweede nam toen het machinegeweer,
met mijn tweede schot raakte ik hem in de zij', vertelde Harrison. De afstand was zo groot dat de strijders de schoten
wellicht niet eens gehoord hebben. Tijdens zijn zes maanden dienst in Afghanistan doodde Harrison, een getrouwde vader
van een kind, nog 12 rebellen en verwondde hij er 7 anderen. Zelf overleefde hij een kogel die door zijn helm ging
en een bermbom. De soldaat brak beide armen toen zijn voertuig op de bermbom inreed.
Hij werd naar Engeland overgevlogen om te herstellen maar wil nu terug in dienst treden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

WOW!! kijk voor zulke mensen heb ik dus diepe respect!

Kim

Das pas vakwerk he?

mijn papa was ook scherpschutter :D

Iwan

 Net als DonWoozy heb ik ook diep respect voor deze man.
En dan doet hij het ook nog 2×, dus van ene 'lucky shot' is ook geen sprake meer.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."