Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Gaat u vandaag de weg op of de trein in?

Gestart door Iwan, 19 december 2010, 20:23:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaat u vandaag de weg op of de trein in?

Ja, ik kan niet anders
3 (60%)
Nee, ik ben of neem vrij
1 (20%)
Nee, ik kan thuiswerken
1 (20%)

Totaal aantal stemmen: 5

Iwan



Citaat van: AD.nl
Reizen maandag blijft een gok

ROTTERDAM - Honderden strooiwagens en sneeuwschuivers hebben vandaag
voor het overgrote deel de autosnelwegen in Nederland sneeuwvrij gekregen.

De zware sneeuwval van de afgelopen dagen leidde in het weekeinde tot de nodige problemen
op zowel de wegen als het spoor. Van en naar Utrecht CS reden urenlang geen treinen.

Oorzaak van de verstopping bij Utrecht CS waren defecte treinen langs verscheidene perrons.
Veel reizigers moesten om die reden een omleidingsroute nemen. Halverwege de middag kwamen
de treinen van en naar Utrecht weer mondjesmaat op gang. In andere delen van het land was
de situatie op het spoor beter, al volgden treinen wel een uitgedunde dienstregeling.

Omdat de toestand van het materieel van de NS zorgelijk is, wordt maandag en mogelijk ook dinsdag
nog met een aangepaste dienstregeling gereden, meldde een woordvoerder van ProRail. Dat zou toch
al gebeuren in verband met de kerstvakantie. De woordvoerder adviseert reizigers om vooraf internet
of teletekst te raadplegen. Treinen gaan vaak wel, maar vaak op andere tijden dan gebruikelijk.

Voor automobilisten wordt het maandag vooral moeilijk om hun eigen wijk, dorp of stad uit te komen,
omdat in veel gemeenten alleen op de hoofdwegen zout wordt gestrooid of sneeuw wordt geruimd.

Gaat u de weg op of de trein in wanneer er sprake is van hevige sneeuwval en/of ijzel?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Ik moet maandag gewoon werken, dus ja ik ga gewoon met de scooter de weg op.
Ik hoop alleen dat de fietspaden een beetje sneeuw- en ijsvrij zijn.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Hier gaat manlief maandag ook gewoon werken.
Zelf ga ik dinsdag naar Berlijn, ik hoop dat dat kan, (we gaan de kinderen voor Europa Kinder Hulp ophalen. Dus dinsdag met het vliegtuig heen en in de nacht van woensdag op donderdag met de bus van Berlijn naar NL. Vorig jaar zaten we met dit weer vast in Berlijn, konden we niet vertrekken en bleven we dus een nacht langer.)

gjk

Ik zal wel moeten, het is mijn beroep namelijk u allen wel bekend. ;)

Ik snap de paniek trouwens niet helemaal ik heb totaal geen problemen met dit weer!!

carola

jaa ik ga gewoon aan het werk, gewoon rustig rijden

Iwan

Ik ben vandaag het huis niet uit geweest.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

Ik ben ook lekker binnen gebleven, GJ is lopend naar zijn werk gegaan met de fiets aan zijn hand, hij heeft binnen gewerkt, gelukkig is die niet met de vrachtwagen op pad geweest

mary-kate

Nee ik ben met de auto en straks met de fiets weg geweest
Hier ligt geen sneeuw of ijzel
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Rond het middaguur kwamen ze ons in het gemeentehuis vertellen dat met het oog op de aangekondigde komende ijzel wij naar huis mochten.
Ik ben om 3 uur met een collega meegereden naar huis.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kattenhuis

Hier nu de 3e dag achter elkaar dat het spekglad is. Gisteren en vandaag was het heel erg. Ik zag vanavond in Hart van Nederland een filmpje waarin een stadgenoot van mij het niet lukte de ondergrondse afvalcontainer te bereiken, laatste meters deed hij kruipend. Zelf ben ik gistermiddag vanuit mijn werk naar huis (heel voorzichtig) lopend keihand onderuit gegaan en op mijn rug terecht gekomen. Had al wat last van mijn rug maar nu veel last.