Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Pepperspray voor chauffeurs in het openbaar vervoer

Gestart door Iwan, 6 februari 2011, 18:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chauffeurs in het openbaar vervoer moeten de beschikking hebben over Pepperspray

Eens, omdat ........
2 (100%)
Oneens, omdat ......
0 (0%)
Anders, namelijk .......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Iwan



Als reactie op het toenemende aantal incidenten wil de VVD onorthodoxe middelen inzetten
om geweld in het openbaar vervoer tegen te gaan. De VVD vindt dat chauffeurs in het openbaar vervoer
pepperspray moeten kunnen gebruiken als ze met geweld te maken krijgen.
"Wij kiezen voor de helden en niet voor de hufters", aldus de VVD.
Nu mag alleen de politie zo'n spray gebruiken.

Het voordeel van de pepperspray is dat het slachtoffer tijdelijk is uitgeschakeld
maar dat het geen blijvende schade aanricht.


Chauffeurs in het openbaar vervoer moeten de beschikking hebben over Pepperspray
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

daar ben ik het wel mee eens, er is inderdaad geen blijvende schade en het is toch
een mooi redmiddel om ondertussen snel hulp in te schakelen!!

Iwan

Ik heb ook eens gestemd....
Ik heb liever dat een chauffeur een belager 'uitschakeld' met pepperspray dan dat hij/zij zich met geweld moet verdedigen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Van wanneer is dit bericht eigenlijk? Ik dacht dat dit 2 jaar geleden aan de orde was, zo medio 2009. Of is dit opnieuw van stal gehaald?

Iwan

Deze stelling heb ik gejat van www.watvindtnederlandervan.nl, daar staat ie sinds 09-01-2011 op,
maar alle andere berichten die ik via google hierover vindt zijn inderdaad van 2009.
Misschien dat de VVD dit idee nu daadwerkelijk in praktijk willen brengen omdat zij nu in het centrum van de macht zitten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."