Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

IJsjes van moedermelk

Gestart door Iwan, 26 februari 2011, 22:29:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

IJsjes van moedermelk

LONDEN - Het Londense restaurant Covent Garden verkoopt vanaf vrijdag
ijsjes gemaakt van borstvoeding. Het ijsje, Baby Gaga genaamd, gaat 14 pond kosten.

De 44-jarige bedenker Matt O'Connor is overtuigd dat zijn nieuwe ijsje in de smaak valt bij zijn klanten.
Volgens hem zullen sommige mensen het smerig vinden, maar 'eigenlijk is het ijs puur, organisch en volledig natuurlijk'.

De moedermelk werd verzameld door middel van een advertentie op een forum voor moeders.
Eén van de veertien vrouwen die hun melk hebben gedoneerd, is de 25-jarige Victoria Hiley uit Londen.
Zij werkt met moeders die problemen hebben om hun baby's borstvoeding te geven.
Ze denkt dat als volwassenen merken hoe lekker moedermelk eigenlijk is, de moeders sneller geneigd zijn
om hun pasgeboren kinderen het ook te geven, meldt Daily Mail.

De Baby Gaga bestaat uit moedermelk, vanillestokjes en citroenrasp.
Het wordt geserveerd in een cocktailglas.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het zou toch niet iets zijn wat ik snel zou kopen, lijkt mij helemaal niets een ijsje van moedermelk.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Citaat van: AD.nl

Radio 538 verkoopt ijs van moedermelk

HILVERSUM - Programmamakers Niels en Froukje van Radio 538 gaan ijs van moedermelk verkopen aan de luisteraars.
Vorige week riep het duo alle moeders van Nederland op om moedermelk te doneren.

Er werd een halve liter melk bij de radiozender afgegeven. Een ijsmaker maakte hier een liter ijs van.
Tijdens de uitzending wordt het ijs geproefd en luisteraars kunnen een bolletje kopen voor 5 euro.
De opbrengst van de actie gaat naar Pink Ribbon, een stichting die aandacht vraagt voor borstkanker.

Radio 538 werd geïnspireerd door een Londense ijsmaker die ijs van moedermelk verkocht.
De verkoop werd gestaakt omdat moest worden onderzocht of het gebruik van moedermelk
in ijs schadelijk is voor de volksgezondheid en of de wet was overtreden.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Radio 538: IJsjes van moedermelk allemaal verkocht

HILVERSUM - Programmamakers Niels en Froukje van Radio 538 hebben ijs van moedermelk verkocht aan luisteraars.
De twintig beschikbare bolletjes gingen allemaal van de hand voor 5 euro per stuk.

Vorige week riep het duo moeders in Nederland op moedermelk te doneren. Er werd een halve liter melk
bij de radiozender afgegeven. Een ijsmaker maakte hier een liter ijs van, goed voor twintig bolletjes.

De kopers meldden zich tijdens de uitzending bij de studio. De reacties varieerden van ,,iets romiger'' tot ,,rare nasmaak''.
De opbrengst van honderd euro gaat naar Pink Ribbon, een stichting die aandacht vraagt voor borstkanker.
Niels, Froukje en sidekick Jelte verdubbelen het bedrag.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."