Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Postcrossing

Gestart door Sugamilk, 20 januari 2012, 13:21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sugamilk

Wie doet er hier nog meer aan postcrossing?

Voor de leden die het niet kennen:
Wat is Postcrossing?
Postcrossing is een hobby voor mensen die graag ansichtkaarten ontvangen van onbekende mensen.
Als tegenprestatie moet je wel zelf ook een ansichtkaart sturen.

Dat werkt zo:
1. je registreert je op de site http://www.postcrossing.com
2. de computer geeft je 5 adressen van ergens op de wereld om een ansichtkaart naar toe te sturen.
3. als er een kaart van jou ergens is aangekomen, gebeuren er 3 dingen:
je krijgt een bericht waar jouw kaart is aangekomen en iemand anders in het systeem krijgt het verzoek om een kaart naar jou te sturen. verder heb jij weer de mogelijkheid om een nieuw adres aan te vragen.
4. als jij een kaart hebt ontvangen, registreer je die op de site zodat de verzender weer een nieuw kaart mag versturen.
5. dit hele proces wordt geheel door een computer gestuurd.

Wie doen er mee?
Tot op heden zijn er meer dan 150.000 mensen die meedoen. En die leven in 211 verschillende landen. Postcrossing is vooral populair in Amerika (13% van de leden), China, Finland, Duitsland, Taiwan, Nederland (4% van de leden) en Rusland.
De meest fanatieke leden hebben al meer dan 2000 kaarten verstuurd (over een periode van 4 jaar).

Wat is nou de fun?
Iedereen kan er natuurlijk uithalen wat hij/zij wil.
Het ontvangen van een leuke kaart uit een onbekend land van een onbekende persoon geeft een geweldige kick.
En voor de postzegelverzamelaars, of beter poststukkenverzamelaars, zit er zeker een interessant tintje aan. Je ziet postzegels, die je anders waarschijnlijk nooit zult tegenkomen.
Het is trouwens mogelijk om vrijwel alle gestuurde kaarten, en dat zijn er al meer dan 3 miljoen, te bekijken op de site, voor zover de ontvangers er een scan van hebben gemaakt.

Wat kost dat allemaal?
Nou, het lidmaatschap van Postcrossing kost helemaal niks! Het kost je natuurlijk wel de aanschaf van ansichtkaarten en postzegels.
Maar ach, een postzegelverzamelaar heeft alles over voor zijn hobby.

Ik doe het nu sinds Maart vorig jaar. Heb inmiddels 100 kaarten verzonden, en 98 gekregen.
Inmiddels is het echt een hobby van mij geworden, en krijg ik kaarten uit mooie, verre landen!

Lejah

Ik heb het een tijdje gedaan, maar ben er ook mee gestopt.
Het leek me zo leuk, maar het viel me toch een beetje tegen, misschien had ik langer moeten volhouden.
Ik heb 5 kaarten verstuurd en 5 ontvangen, alle 10 naar en van adressen in Nederland.

Sugamilk

Okay, ja ik stuur geen kaarten na nederland, omdat je dat kunt uitzetten, dat je niet na je eigen land stuurt. Dan is het wel leuker vind ik, dan dat je elke keer na je eigen land moet sturen. Wel jammer, dat jij het dan zo hebt ervaren vanwege die kaarten zo. Misschien vind je ooit weer eens de zin terug. :)

Lejah

Oh ik wist helemaal niet dat je dat uit kunt zetten. wel een idee voor als ik het eens weer probeer, want het leek me echt leuk.

Sugamilk

Ja, je kunt het in je profiel aangeven.
Mocht je je ooit weer aanmelden, geef maar een gil als je vragen hebt. :D Wil je graag helpen.

carola

het lijkt me niks, kettingbrieven deed ik ook nooit aan mee

Kim

Maar dit zijn geen kettingbrieven he?

Lejah

Nee, het lijkt niet eens op kettingbrieven.

Sugamilk

Dit zijn zeker geen kettingbrieven.

Het is gewoon zo leuk, om een kaartje te krijgen uit een land waar j zelf nog nooit geweest bent! Je leert weer wat over het cultuur daar, over hoe het daar is enzo.

Kettingbrieven zijn heel anders!

Dit is gewoon als jij een kaart stuurt, word jou adres weer aan iemand elders verspreid en die stuurt jou weer een kaart.
Pas na registratie van jou kaart kan jij weer kaarten sturen (je begint met een max van 5)

Het is dus een echte hobby. :)