Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Populaire juf schokt leerlingen met seks-sms'jes

Gestart door Iwan, 8 november 2013, 12:07:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: AD.nl
Populaire juf schokt leerlingen met seks-sms'jes

Ze was één van de meest geliefde docenten op het ds. Pierson College in Den Bosch.
Tot grote schok van de scholieren werd een geschiedenisjuf op staande voet ontslagen.
Reden: erotisch getinte sms'jes naar twee leerlingen.

Het berichtje is zeer expliciet. De 29-jarige docente schrijft dat ze zijn shirt uittrekt en zoenend naar beneden gaat
over zijn lichaam. Het volgende berichtje luidt: 'En als je het vervolg wil weten, moet je zondag maar komen'.

Verbijsterd
De verbijsterde scholier blijkt niet de enige die seksueel getinte tekstberichtjes van de docente ontvangt.
Ook een tweede minderjarige is volgens de school door de vrouw benaderd. 'Zeer ongemakkelijk voor deze
minderjarige jongens,
' concludeert rector Alma van Bommel van het ds. Pierson College.
'De jongens zijn uit eigen beweging naar een leerlingbegeleider gestapt om hun verhaal te doen.'

Na gesprekken met de jongens en hun ouders besluit de school de docente per direct te ontslaan.

Volgens Van Bommel is de verregaande maatregel niet licht genomen. 'Uiteraard hebben we ons afgevraagd
of niemand zich voor haar uitgaf,
' zegt Van Bommel. Maar een intern onderzoek, dat 3 dagen in beslag nam,
wees anders uit.

Politie
De zaak ligt nu bij de politie. Onderzoek moet aantonen wat er die bewuste avond, 2 weken geleden,
rond 22.45 precies is gebeurd. Maar de school vindt dat de vertrouwensbasis weg is en de docente niet kan aanblijven.
'De veiligheid van de leerlingen was in het geding. Zij moeten kunnen vertrouwen op een professionele docent
en niet geconfronteerd worden met dit soort misplaatste communicatie.
'

Een brief aan de ouders afgelopen maandag heeft de ergste bezorgdheid volgens de rector weggenomen.
In de brief maakt de school duidelijk dat de docente enkele seksuele berichtjes heeft gestuurd.
Ze heeft er niet naar gehandeld.

Volgens een woordvoerder van de politie wordt zeer binnenkort een onderzoek gestart naar de feiten.
Het wachten is op de officiële aangifte. Een eerste gesprek tussen school en politie heeft al plaatsgehad.
'We zullen alle betrokkenen horen. Zowel de docente als de betrokken scholieren.'

Geliefd
De verbazing onder leerlingen over de erotische berichtjes van hun geschiedenisdocente is groot.
De jonge juf was zeer geliefd. Vooral de manier waarop ze haar lessen aantrekkelijk maakte viel in de smaak.
Soms nam ze taart of brownies mee. Alles voor een gezellige sfeer in de klas. 'Heel wat kinderen uit mijn klas
hebben nu ook zelf het bakvirus gekregen; ze komen met zelf gebakken dingen, meestal mijn recepten,
naar school om te laten zien. Zo gaaf vind ik dat!!
' schreef de docente eerder in het informatieblad van de school.

'Ze deed in de les ook grappige stemmetjes en typetjes. Daar leent het vak geschiedenis zich goed voor,'
vertelt een leerling die 3 jaar lang les van haar had.

De school heeft de 1600 leerlingen verboden met derden over de zaak te praten. Ook zijn ze op de vingers getikt
voor het verspreiden van de gewraakte whatsappjes. Van Bommel: 'Leerlingen moeten snappen dat je iemand hierdoor
flink in de problemen brengt. Dat geldt ook voor het twitteren van haar naam. Ze moeten zich realiseren
dat eenmaal verstuurde berichten niet zijn terug te draaien.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Justitie doet onderzoek naar seksberichten stagiaire

Er is opnieuw een vrouw betrapt op het sturen van seksueel getinte Whatsapp-berichtjes naar leerlingen in Den Bosch.
Na de rel rond een lerares van het ds. Pierson College gaat het nu om een stagiaire van het Hervion College uit dezelfde
Brabantse plaats. Dit meldt Omroep Brabant.

De 27-jarige vrouw wordt verdacht in een zedenzaak die zich deze zomer zou hebben afgespeeld.
Volgens de politie hebben meerdere leerlingen aangifte gedaan. Justitie is nu bezig met een onderzoek.

Volgens een woordvoerder van het Hervion College zou de vrouw een tweede stageperiode aangaan, maar dat werd stopgezet
toen bleek dat het om een zedenzaak ging. De stagiaire is gestopt met haar studie.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

muisje

Ik vraag me eigen echt af wat er voor die berichtenwisseling is gebeurd voor ze zo iets stuurt als lerares dat doe je toch niet?

Iwan



Citaat van: Dichtbij.nl
Stagiaire Hervion College belandde in bed met twee leerlingen: 'Ik zag ze als vrienden'

De ex-stagiaire van het Hervion College in Den Bosch die ontucht pleegde met twee 15-jarige leerlingen uit haar klas
stond donderdagmiddag voor de rechter. Na een beladen zitting, waar ook de twee slachtoffers bij aanwezig waren,
eiste de officier van justitie een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van 6 maanden.
Volgens de stagiaire kwam het contact van beide kanten. "Ik heb het laten gebeuren''.

De destijds 27-jarige vrouw liep stage als economiedocente op het Hervion College in Den Bosch.
Ze had al een HBO-studie afgerond, maar zag daarin weinig baanperspectief en liet zich daarom omscholen tot docente.
"In het begin vond ik het eng. Sommige kinderen hadden een grote mond'', zegt ze over de stage op de school.

Schoolfeest
Na een tijd ging het beter en voelde ze zich ook meer op haar gemak. Op een schoolfeest eind juni 2013 kreeg ze
beter contact met een later slachtoffer, een 15-jarig meisje waaraan ze les gaf. "Op dat feest ben ik vooral opgetrokken
met leerlingen waarvan ik wist dat ze mij wel leuk vonden. Met de leraren had ik niet veel contact.
''

"Ze had wat problemen op het feest en toen ben ik samen met haar naar huis gefietst'', zegt de vrouw over het meisje.
"Daarna hebben we nummers uitgewisseld.'' Via het meisje krijgt ze ook goed contact met een 15-jarige jongen
aan wie ze ook lesgaf. Samen besluiten ze een groepsgesprek aan te maken op chatdienst WhatsApp.

Stapavonden
Er ontstaat een hechte vriendschap en de stagiaire besluit samen met het meisje op stap te gaan in Den Bosch,
waarna ze bij elkaar zouden slapen. Tijdens het uitgaan hebben ze met elkaar gezoend, maar beiden verklaren anders over
wie als eerste begon. Na de stapavond gingen de twee naar het huis van de stagiaire, waar seksueel contact plaatsvond.
"Ik ben daar nooit op uit geweest, ik wilde gewoon aan haar verlangens voldoen'', zegt de vrouw.

Kort daarop volgt nog een avond, waar ook de jongen bij aanwezig is. Ook over de gebeurtenissen tijdens deze nacht
wordt verschillend verklaard door beide partijen, maar wat vaststaat is dat er seksueel contact is geweest tussen de drie
in het huis van de vrouw. De rechter wijst op het feit dat een leraar een bepaalde afstand moet houden met zijn leerlingen.
"Daar ben ik me nooit van bewust van geweest. We hadden een bepaalde band en maakten lol. Ik zag ze als vrienden.''

Verliefd
De zaak lijkt vooral een welles-nietes spelletje. De stagiaire zegt dat het contact van beide kanten kwam, terwijl de slachtoffers
verklaren dat het ongewenst was. De advocaat van de vrouw, meester Van der Kruijs, refereert in zijn pleidooi aan chatgesprekken
waaruit wel degelijk blijkt dat er geen sprake was van ongewenstheid.

Dit is zo confronterend voor het vrouwelijke slachtoffer dat ze huilend de zaal verlaat. Van der Kruijs zegt daarna ook
dat het 15-jarige meisje verliefd was op de stagiaire en boos werd nadat zij een relatie begon met een man.
Iets wat later nog wordt benadrukt door de verdachte. "Nadat ik haar afwees, werd ze boos en ging ze naar de politie.''

Eis
De officier van justitie heeft daar geen boodschap aan. 'De ontucht is gebeurd, het maakt niet uit wat er verder verklaard is.
Het heeft hoe dan ook heftige gevolgen gehad voor de slachtoffers.
'' Ze eist een werkstraf van 200 uur en een geheel
voorwaardelijke gevangenisstraf van 6 maanden met een proeftijd van twee jaar.

De rechtbank doet op 22 mei uitspraak.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."