Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

ANNE

Gestart door Iwan, 9 mei 2014, 20:13:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



ANNE is een theatervoorstelling over het leven van Anne Frank.
We zien niet alleen de twee lange jaren die Anne met haar familie en de overige onderduikers
in het Achterhuis doorbracht, maar wat ook daarvoor en daarna gebeurde. In een levensgroot
decor komen Annes woorden, die zo treffend de spanning en tragiek van haar bestaan weergeven,
tot leven. Zo ervaren we hoe een eenzaam meisje tegen alle verdrukking in opgroeit tot jonge vrouw
en getalenteerd schrijfster. ANNE is de eerste theatervoorstelling over Anne Frank die is gebaseerd
op alle versies van haar dagboeken, zowel de ongecensureerde als de door Anne zelf bewerkte versie.

Vanaf mei 2014 is ANNE te zien in het nieuw gebouwde Theater Amsterdam. ANNE kwam tot stand
op initiatief van en in samenwerking met het Anne Frank Fonds in Bazel. Dit door Otto Frank opgerichte
fonds is universeel erfgenaam van de familie Frank. Het zet de inkomsten die uit de nalatenschap
voortvloeien in voor educatieve en charitatieve doeleinden overal ter wereld.


"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Net mijn moeder gebeld dat ik naar Anne wil, en gevraagd of zij mee wil.
Mijn moeder wil wel mee, nu nog even informeren of er nog meer familieleden mee willen.

Ik ben vanplan om een busarragement te boeken, dan kunnen we op 6 km van mijn moeders huis opstappen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: Iwan op  9 mei 2014, 20:15:50
Net mijn moeder gebeld dat ik naar Anne wil, en gevraagd of zij mee wil.
Mijn moeder wil wel mee, nu nog even informeren of er nog meer familieleden mee willen.

Ik ben vanplan om een busarragement te boeken, dan kunnen we op 6 km van mijn moeders huis opstappen.
De plannen zijn gewijzigd... Mijn zus en haar vriend willen ook mee. De vriend van mijn zus stelde voor dat
we met zijn auto gaan, hij rijd, en dan kunnen we voor de €50.- extra pp die we anders kwijt zouden zijn
aan de busreis bv uiteten gaan.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het heeft even geduurd, maar de tickets zijn binnen!!!!!
5 Juli gaan we naar Amsterdam voor de voorstelling.  :jch:
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Het was een prachtige en indrukwekkende voorstelling. Ik had na afloop wel wat last van mijn nek omdat we best dicht op het podium zaten
en het podium liep wat rond dus kon niet alles goed zien, er werden voornamelijk filmpjes en foto's getoond aan de hoeken van het podium,
als ik niet steeds mijn hoofd draaide. Voordeel was wel dat we wel goed de expressie (mimiek) op de gezichten van de acteurs konden zien.
De acteurs speelden subliem en hoewel het verhaal bij mij, net als bij denk ik iedereen, goed bekend was kwamen er toch dingen naar voren
die ik niet wist.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk

Oh fijn iwan! Mijn zusje vond hem ook indrukwekkend