Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Stad doodsbang voor clown

Gestart door Iwan, 17 september 2013, 01:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl

Stad doodsbang voor clown

Northampton - Een griezelige clown jaagt inwoners van een Engelse stad de stuipen op het lijf.
Doodsbange inwoners hebben de roodharige clown inmiddels al gezien, zo blijkt uit berichten en foto's op Twitter.

De clown gaat over straat met een 'bosje' balonnen, rode pruik en wit geschminkt gezicht.
Hij staat en staart naar de bewoners van Northampton. Over zijn motieven is vooralsnog niets bekend.

De aanwezigheid van de mysterieuze verschijning is het gesprek van de dag onder inwoners.
Over de clown gaan de meest uiteenlopende roddels. Zo zou hij bij nietsvermoedende bewoners aanbellen.
Ook zou de clown passanten op straat schmink willen aansmeren. Dat terwijl hij dergelijke spullen niet bij zich heeft.

"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Kim

iehhhhhhhh ik zou ook bang zijn.
hekel aan clowns!

Iwan

Ik vraag me toch af of het niet een publiciteitsstunt ergens voor is, nieuwe verfilming van IT ofzo?
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Mysterie rond griezelige clown eindelijk opgelost

Het grote mysterie rond de griezelige clown die 's nachts in de straten van het Engelse Northampton de bewoners
de stuipen op het lijf joeg, lijkt opgelost. De clown is een 22-jarige student die 'gewoon een grapje wilde uithalen',
zo liet hij weten aan Sunday People.

Niet iedereen zag de lol in van zijn actie: de jongeman kreeg meer dan duizend doodsbedreigingen via Facebook.
'Die Northampton Clown is doodseng' en 'Ik kan niet slapen wetende dat die clown een straat verderop staat'.
Zo klonken de vele reacties die de grappenmaker in september losmaakte.

De clown heeft veel weg van het horrorpersonage Pennywise uit de griezelfilm IT. Hij riep destijds zelf
een facebookpagina in het leven. In vier dagen tijd had de griezelige clown een groot aantal fans grekegen.
De teller staat inmiddels op zo'n 184.000 'likes.'

Hij legde op Facebook uit dat hij 'geen mes op zak heeft of mensen wil bang maken'.
'Ik wil alleen gezien worden', luidde het toen. Hij werd duidelijk niet door iedereen geloofd,
want de clown kreeg meer dan duizend doodsbedreigingen op de pagina.

Die dreigementen was hij na een maand zat. En dus heeft de clown zichzelf ontmaskerd. Het gaat om de 22-jarige
student film Alex Powell. 'Ik wilde het gewoon zo mysterieus mogelijk houden. Ik wilde discreet zijn zodat de mensen
mijn ware identiteit nooit zouden achterhalen
', aldus Powell in de krant Sunday People. 'Het was gewoon als grap bedoeld.
Veel mensen leken ervan te genieten, maar door al die bedreigingen kon ik er niet mee blijven doorgaan.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: NU.nl/RTVNoord
Griezelclowns jagen lampionlopertjes schrik aan

Drie griezelclowns hebben dinsdagavond tijdens de Sint Maarten-viering in het Groningse dorpje Nuis
verschillende kinderen de stuipen op het lijf gejaagd. Drie jongeren verkleedden zich dinsdagavond
als enge clowns en maakten in de Offeringalaan in het dorp kinderen aan het schrikken.
Sommige kinderen waren daar dusdanig van onder de indruk dat ze de straat niet meer indurfden
om met hun lampion langs de deuren te gaan.

Drie jongens van ongeveer zestien jaar probeerden dinsdag de pakken uit die ze hadden gehaald
voor een spooktocht in Nuis op vrijdagavond.

'Dit kan echt niet'
Bestuurslid Gerard Beerlings van de spooktocht Nuis-Niebert keek raar op toen hij hoorde dat drie clowns
tijdens Sint Maarten over straat liepen. 'Wij hebben clownspakken gehuurd voor de jaarlijkse spooktocht.'
Beerlings is er via via achtergekomen wie de grap uithaalde. 'Wij zijn naar de jongens toegegaan
en hebben ze verteld dat dit echt niet kan.
'

De drie clowns mogen daarom niet meer meedoen aan de spooktocht. 'Op 11 november is het niet de bedoeling
dat zij in clownspak over straat gaan
', zegt Beerlings. 'We willen niet dat mensen vrijdagavond denken
dat de Sint Maarten-grap een actie van ons was. Het is een slechte, uit de hand gelopen grap.
'
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan



Citaat van: AD.nl
Aanval van killer-clown jaagt Britten stuipen op het lijf

De killer-clowngekte heeft ook onze westerburen bereikt. In Groot-Brittannië heeft een filmpje van een sociaal experiment
de inwoners van een stad flink laten schrikken. Naar aanleiding van de berichtgeving over de zogeheten killer-clowns
in de Verenigde Staten en Australië lieten zij omstanders schrikken met eenzelfde soort clown.

Killer-clowns
In de Verenigde Staten duiken mensen verkleed als clowns midden op straat op, wat veel reacties losmaakt onder de inwoners.
In Penssylvania openden studenten gewapend met golfclubs en hockeysticks een klopjacht op de grappenmakers.
Op die manier wilden ze duidelijk maken dat ze niet konden lachen om de clowns.

Ook in andere plaatsen in de VS voelen mensen zich bedreigd door de killer-clowns. Zij vertellen dat geschminkte figuren als versteend
op straat staan en hen alleen aankijken als zij langslopen. Een politieman waarschuwde de grappenmakers dat ze zichzelf nog weleens
flink in de nesten kunnen werken. ,,Er is niets illegaals aan het dragen van een clownsmasker, maar bedenk goed dat bange mensen
rare dingen kunnen doen.
''

Australië
De trend is inmiddels ook overgeslagen naar Australië. Daar heeft de politie gewaarschuwd dat de lolbroeken mogelijk strafbaar bezig zijn.
Een van de slachtoffers, een vrouw uit Brisbane, vertelde aan lokale media hoe ze moest vluchten voor een clown met een mes.
Dat overkwam ook een vrouw uit Redland Bay, die in haar auto werd belaagd.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Gina

Raar he dat er veel kinderen bang van clowns zijn.

Willeke

Werkelijk, als ik zo'n mafkees tegenkom kan ie alvast een ambulance bellen voor zichzelf..

Kattenhuis

Hier in Nederland zijn ze nu ook opgedoken, de "horrorclowns" . In Almere en Oss. 1 van de clowns rende met een mes en een hamer achter jonge kinderen aan.

mary-kate

Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

In Oude Pekela had je jaren terug een clownsaffaire --> link.
Massahysteria of gegronde angst....Clowns zijn hoe dan ook creepy.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."