Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

'Artsen geven Patrick Swayze nog vijf weken'

Gestart door Iwan, 5 maart 2008, 17:28:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan


AMSTERDAM -  Als we The National Enquirer moeten geloven heeft Patrick Swayze
nog maar vijf weken te leven...

Volgens de Amerikaanse tabloid is er in januari alvleesklierkanker geconstateerd bij de Dirty Dancing-acteur
en heeft hij uitzaaiingen door zijn hele lichaam. De 55-jarige Swayze en zijn vrouw Lisa Niemi zijn beiden
in het bezit van een vliegbrevet. Het stel is meerdere keren gespot in hun privéjet op Palo AltoÃ,´s vliegveld,
dichtbij het Stanford Cancer Center waar de acteur chemotherapie zou ondergaan.

"Na de derde chemotherapie kreeg Patrick weer een beetje hoop, omdat de tumor kleiner werd",
zo schrijft de krant. "Maar niet veel later werd hij opgegeven door de artsen."

Bronnen beweren dat Swayze erg mager is geworden en dat hij geen vast voedsel meer binnen kan houden.
The National Enquirer publibeert morgen een uitgebreid artikel over de Amerikaanse acteur.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

AMSTERDAM -  Eerder meldde Amerikaanse tabloid National Enquirer dat er bij de acteur
alvleesklierkanker is geconstateerd en dat hij uitzaaiingen door zijn hele lichaam heeft.
PatrickÃ,´s woordvoerder bevestigt dat hij kanker heeft, maar ontkent uitzaaiingen.
 
In een statement meldt de woordvoerder: "Acteur Patrick Swayze (55) heeft alvleesklierkanker
en ondergaat op dit moment behandelingen. Patrick's arts Dr. George Fisher zegt:
'Patrick heeft een minimale variant van de ziekte en lijkt goed te reageren op de behandeling.
Alle berichtgeving over de tijd die hij nog zou hebben en zijn fysieke staat zijn niet waar.
We zijn veel optimistischer.' Patrick gaat voorlopig door met waar hij mee bezig was,
ook met de toekomstige projecten die hij heeft staan.
Alle steun wordt zeer op prijs gesteld door Patrick en zijn familie
."

Een bron vertelt echter aan The National Enquirer: "Na de derde chemotherapie kreeg Patrick weer
een beetje hoop, omdat de tumor kleiner werd. Maar niet veel later werd hij opgegeven door de artsen.
"




Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Bah wat een afschuwelijk nieuws. Het lijkt me verschrikkelijk als je te horen krijgt
dat je nog maar een paar maanden te leven hebt, dan zou ik het liever niet weten.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Dity

Citaat van: Iwan op 13 maart 2008, 02:15:33
Bah wat een afschuwelijk nieuws. Het lijkt me verschrikkelijk als je te horen krijgt
dat je nog maar een paar maanden te leven hebt, dan zou ik het liever niet weten.


Als je kanker aan de alvleesklier hebt dan is zo wie zo de overlevingskans maar zo'n 30 procent in de eerste 5 jaar.
Heb dit van zeer nabij meegemaakt en ik zou het dan ook niet willen weten.
**************************************
Zo af en toe moet je even pas op de plaats maken anders red je het niet
**************************************

Iwan

Patrick Swayze ondervindt nog geen hinder van de therapie die hij ondergaat voor alvleesklierkanker.
Dat hebben de acteur en zijn arts bevestigd tegenover het Amerikaanse tijdschrift People.
"We zijn enthousiast en dankbaar dat Patrick goed reageert op zijn behandeling",
stellen Swayze en zijn vrouw Lisa Niemi in een verklaring.

Fans bedankt
Het echtpaar bedankt de fans van de 55-jarige filmster.
"We hebben het gevoel dat de gebeden en positieve gedachten die iedereen
hem heeft gestuurd een verschil hebben gemaakt. Dank je wel!
"

Arts optimistisch
Ook de arts van Swayze blijft optimistisch. "Patrick Swayze reageert nog altijd goed op zijn behandeling",
stelt hij. "Door die perfecte respons gaat hij door met dezelfde behandeling in Stanford Hospital."
Vorige maand kreeg Swayze te horen dat hij ernstig ziek is. Hij ondergaat momenteel chemotherapie.




Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

DonWoozy

ik wist helemaal niet dat hij al zo oud was joh, maar goed gelukkig dat het met hem weer beter gaat!

Iwan

Patrick Swayze wil niet gereanimeerd worden.
Volgens geruchten zou de acteur zijn chemotherapie stopzetten.


De 56-jarige Swayze vecht al ruim een jaar tegen alvleesklierkanker
en weegt nog maar 47 kilo. De acteur voelt dat het einde nabij is
en wil zijn zaken nog regelen alvorens te sterven.

Kunstmatig
Swayze gaat een zogenaamd 'Do not resuscitate'-formulier invullen.
Als hij dan stopt met ademen of een hartstilstand krijgt, mogen dokters
hem niet reanimeren of kunstmatig in leven houden

"Patrick weet dat hij binnenkort zal sterven.
Daarom maakt hij deze beslissing nu zodat zijn geliefden die niet moeten nemen
wanneer het te laat is
", aldus een anonieme bron.

De acteur zou ook beslist hebben om de chemotherapie stop te zetten.



                                                                                            Ã,©hbvl.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Pff heftig. Ik dacht dat het beterder ging de laatste tijd,blijkbaar niet. Helaas.
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Kim


mary-kate

Citaat van: Kim op  3 mei 2009, 13:34:26
Beterder ging?  :P

Naar omstandigheden wel ja
Helemaal beter zal hij idd nooit worden dat snap ik ook maar wel dat hij zich beter voelde
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Opschudding rond Patrick Swayze: enkele media meldden dat er een einde was gekomen
aan de strijd van de filmster uit 'Dirty Dancing' en 'Ghost' aan kanker. Het Duitse televisiestation
n-tv nam het bericht van een Amerikaanse radio als 'breaking news' over en de bal
ging meteen aan het rollen. Maar dat nieuws blijkt vals te zijn, zo stelt Annett Wolf,
de woordvoerster van Swayze. "Patrick leeft en het gaat zelfs goed met hem.
Hij reageert weer op de chemo en kan nog genieten van het leven
", aldus Wolf.

Niet veel later corrigeerde n-tv zijn eerdere berichtgeving. "Swayze is zeer zwaar ziek,
maar hij leeft nog.
" In januari 2008 werd er bij de acteur pancreaskanker vastgesteld.
De overlevingskansen zijn gering. Recent ging ook het gerucht de ronde dat Swayze
de strijd had opgegeven en tegen zijn vrouw Lisa Niemi zou gezegd hebben dat hij klaar is
om te sterven.





Ã,©hln.be
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Nevyn

Belachelijk!
En dan zie je maar weer dat de media niet altijd de waarheid spreekt.

Iwan

LOS ANGELES - De Hollywoodacteur Patrick Swayze is maandag (lokale tijd) overleden
na een lang gevecht tegen kanker. Hij werd 57 jaar. Dat meldde zijn woordvoerder.

De familie van de acteur was bij zijn overlijden aanwezig. In maart 2008 werd bekend dat de acteur
alvleesklierkanker had, waar hij toen al enige maanden aan leed. Ondanks de agressieve ziekte
en intensieve behandelingen bleef Swayze doorwerken als acteur.
Hij was vijf maanden lang een FBI-agent in de televisieserie The Beast.

De acteur verwierf de sterrenstatus door een serie goed ontvangen films in de jaren '80 en '90.
Hij werd vooral bekend door de hitfilm Dirty Dancing (1987), waar hij de rol van dansleraar had,
en in het romantische drama Ghost (1990), waar hij de tegenspeler was van actrice Demi Moore.
In 1991 werd Swayze door showbizzblad People uitgeroepen tot de meest sexy man op aarde.

Als jongeman uit Texas vertrok hij in 1972 naar New York om een dansopleiding te volgen.
De jonge danser bleek al snel ook acteertalent te hebben. Swayze werd bekend door zijn hoofdrol
in de televisieserie North and South (1985), over de Amerikaanse Burgeroorlog.





Ã,©telegraaf.nl
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Hij heeft het nog lang volgehouden, zeker aangezien hij 18 maanden geleden nog maar 5 weken te leven zou hebben.
In North & South vond ik hem geweldig en ook in Dirty Dancing, Point Break en Ghost zette hij zijn rollen geweldig neer.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."