Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Hersenen krimpen door fastfood

Gestart door Margje, 29 december 2011, 19:40:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margje

Hersenen krimpen door fastfood

PORTLAND - Het eten van vette voeding zorgt ervoor dat onze hersenen krimpen. Dat bleek woensdag uit onderzoek, dat is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschift Neurology.

In een dieet met veel fastfood zit veel verzadigd vet, dat slecht is voor de doorbloeding van het brein. Ook zitten er maar weinig vitamines B, C, D en E in dergelijk voedsel, waardoor de hersenen krimpen zoals dat ook bij Alzheimer gebeurt.
Mensen die juist veel van deze vitamines en omega-3 vetten binnenkrijgen hebben een relatief groot brein, omdat ''die de bloedvaten in de hersenen stimuleren'', aldus de leider van het onderzoek, neuroloog Gene Bowman.
De resultaten komen voort uit een studie van de Universiteit van Portland en de Universiteit van Oregon naar breinveroudering onder bejaarden dat al meer dan dertig jaar loopt. Eerder werd dementie al gelinkt aan het eetpatroon van mensen.

bron: nu.nl

Iwan

Gelukkig eet ik wel tamelijk gezond, al zou ik best wat meer groente en fruit tot mij mogen nemen.
Ik eet 1× in de week fastfood, zaterdag, maar das volgens mij niet zo'n probleem.  ;D
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

carola

eet elke week 1 x in de week fastfood maar me hersens zijn nog niet gekromen, dus denk dat dikke onzin is

Lejah

Zou het niet zo zijn dat als je hersenen krimpen je dat zelf niet door hebt, juist omdat ze gekrompen zijn?


In fastfood zitten zo weinig goede voedingsstoffen dat ik echt wel geloof dat als je maar vaak genoeh fastfood eet ipv gezond dat je dan zeker ondervoed raakt.
Dus niet ondervoed in de zin van honger hebben en mager worden. Maar ondervoed in de zin van niet de juiste voedingsstoffen binnen krijgen waardoor je lichaam eerder in verval raakt en niet meer goed (optimaal) kan presteren.