Nieuws:

Volg het Iwaanidee Forum op twitter voor de laatste nieuwtjes omtrend het forum.

Hoofdmenu

Ski-ongeluk Michael Schumacher

Gestart door Iwan, 29 december 2013, 23:20:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Citaat van: NOS.nl
Ski-ongeluk Michael Schumacher


De voormalig Formule 1-coureur Michael Schumacher is bij een ski-ongeluk in de Franse Alpen gewond
geraakt aan zijn hoofd. Dat zeggen de Franse autoriteiten en de manager van Schumacher.

In eerste instantie leek het dat de verwondingen van de zevenvoudig Formule 1-winnaar meevielen.
De zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1 kwam zondag zwaar ten val bij een skiongeluk in de Franse Alpen.
Schumacher klapte - buiten de piste - met zijn hoofd op een rots. Hij droeg wel een helm, aldus zijn woordvoerster.
Zijn toestand verslechterde in de loop van de avond. Franse media spreken van een hersenbloeding.

Hij is met een traumahelikopter naar een lokaal ziekenhuis gebracht en later overgeplaatst
naar een ziekenhuis in Grenoble. Volgens de kliniek waar hij behandeld wordt is zijn toestand kritiek.

Het management van de Schumacher heeft laten weten vanavond nog met een verklaring te zullen komen.
Zijn vrouw en kinderen zijn inmiddels bij hem in het ziekenhuis.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

little_mermaid

En dat noemen ze dan weer nieuws.
Als het een gewone burgerlijke mens was, deden ze daar ook zo geen heisa over.
Het is weer eens overroepen.

Iwan

Dat is om dat (veel) mensen weten wie het is, ze hebben er dus herkenning
en een gevoel erbij. Als ik zeg dat Jantje Janssen een ernstig ongeluk
gehad heeft zal bij niemand daar een gevoel bij hebben omdat ze hem niet kennen.

Leed is pas (echt) voelbaar als je er een beeld bij hebt. Daarom zie je in die spotjes
op tv waarbij ze geld vragen voor bv Afrika ook altijd een zielig kindje,  liefst met
een snotneusje en tranen in de ogen. Zo geeft je er een beeld bij en zullen mensen
eerder geneigd zijn om (meer) geld te geven.


Ik dacht gisterenmiddag eerst dat het nog wel meeviel met Schumacher.....
Hopelijk komt het goed met hem, ook voor zijn vrouw en kinderen....
Ik vind hem, althans zo kwam hij over, een erg sympathieke man. (helemaal voor een Duitser).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Japser

Zijn toch altijd zeikers bij. Net als met die grootte opbrengst voor Serious request. zuurpruimen die zelf niet de volgens hen verwachte aandacht krijgen zoeken het dan wel door te zeiken over de rug van iemand anders altijd jammer. Iemand die 7 jaar lang aan de top heeft geraced verdiend de aandacht best wel. En ja zijn vaak mensen die bekend zijn die in het nieuws komen niet zo raar hoor. En met de mensen kun je iets hebben of niet. Maakt het net zo veel nieuws als een autoongeluk van een ander bekend persoon recentelijk. Gebeurt ook zovaak.

little_mermaid

Citaat van: Iwan op 30 december 2013, 16:34:30
Dat is om dat (veel) mensen weten wie het is, ze hebben er dus herkenning
en een gevoel erbij. Als ik zeg dat Jantje Janssen een ernstig ongeluk
gehad heeft zal bij niemand daar een gevoel bij hebben omdat ze hem niet kennen.

Leed is pas (echt) voelbaar als je er een beeld bij hebt. Daarom zie je in die spotjes
op tv waarbij ze geld vragen voor bv Afrika ook altijd een zielig kindje,  liefst met
een snotneusje en tranen in de ogen. Zo geeft je er een beeld bij en zullen mensen
eerder geneigd zijn om (meer) geld te geven.


Ik dacht gisterenmiddag eerst dat het nog wel meeviel met Schumacher.....
Hopelijk komt het goed met hem, ook voor zijn vrouw en kinderen....
Ik vind hem, althans zo kwam hij over, een erg sympathieke man. (helemaal voor een Duitser).

Wat boeit mij het, dat het iemand is die iedereen kent.
Kennen en kennen is 2.  Hij is gewoon bekend, daarom ken je hem nog niet.
Er zijn zo veel mensen waar dit ook bij gebeurd.  Komen die in het nieuws? Nee
Voelen al de mensen daar bij mee?  Nee, enkel de naasten.
Dit noem ik allesbehalve nieuws.  Wat er met diene mens gebeurd, dat boeit mij niet.

little_mermaid

Citaat van: King Nothing op 30 december 2013, 17:09:02
Zijn toch altijd zeikers bij. Net als met die grootte opbrengst voor Serious request. zuurpruimen die zelf niet de volgens hen verwachte aandacht krijgen zoeken het dan wel door te zeiken over de rug van iemand anders altijd jammer.

Met deze reactie moet ik toch eens goed lachen.  Man man man...
Hoor jezelf nu toch bezig.
Is niet omdat hij eventjes paar jaar op televisie is geweest dat hij zo veel beter is, en zo veel meer bereikt heeft dan andere.

Japser

Zegt de zelfde persoon die RIP paul walker zegt omdat die ook bekend is en in een paar filmpjes speelt.

Blij dat jij kan lachen om mijn reactie, vind die van jou meestal nog al zuur.

Iwan



Citaat van: little_mermaid op 30 december 2013, 20:40:32
Citaat van: Iwan op 30 december 2013, 16:34:30
Dat is om dat (veel) mensen weten wie het is, ze hebben er dus herkenning
en een gevoel erbij. Als ik zeg dat Jantje Janssen een ernstig ongeluk
gehad heeft zal bij niemand daar een gevoel bij hebben omdat ze hem niet kennen.

Leed is pas (echt) voelbaar als je er een beeld bij hebt. Daarom zie je in die spotjes
op tv waarbij ze geld vragen voor bv Afrika ook altijd een zielig kindje,  liefst met
een snotneusje en tranen in de ogen. Zo geeft je er een beeld bij en zullen mensen
eerder geneigd zijn om (meer) geld te geven.


Ik dacht gisterenmiddag eerst dat het nog wel meeviel met Schumacher.....
Hopelijk komt het goed met hem, ook voor zijn vrouw en kinderen....
Ik vind hem, althans zo kwam hij over, een erg sympathieke man. (helemaal voor een Duitser).

Wat boeit mij het, dat het iemand is die iedereen kent.
Kennen en kennen is 2.  Hij is gewoon bekend, daarom ken je hem nog niet.
Er zijn zo veel mensen waar dit ook bij gebeurd.  Komen die in het nieuws? Nee
Voelen al de mensen daar bij mee?  Nee, enkel de naasten.
Dit noem ik allesbehalve nieuws.  Wat er met diene mens gebeurd, dat boeit mij niet.
Dat bedoel ik, met een onbekend persoon voelen 'vreemden' niet mee, terwijl wanneer het een bekend
persoon betreft dan voelen die 'vreemden' wel mee, omdat ze weten wie het is. Ik kan niet zeggen dat
ik er kapot van zou zijn als Schumacher zou komen te overlijden, ken hem immers niet persoonlijk, dus zijn
(eventuele) dood zou geen impact hebben op mijn leven. Maar ik heb medelij met een elk persoon die zoiets
zou overkomen en omdat ik een beeld bij de persoon heb wanneer het een bekend iemand betreft is dat gevoel
groter denk ik.

Waar ik me vooral aan erger is mensen die grappen maken wanneer er zoiets gebeurd, bijvoorbeeld toen prins
Friso zijn (uiteindelijk fatale) ongeluk kreeg las ik allerlei grappen daarover op twitter. Zoiets vind ik echt verschrikkelijk
en kan me ook kwaad om maken. Niet omdat ik hem persoonlijk heb gekend, of omdat ik zo Koningshuisgezind ben,
wat ik trouwens wel ben, maar om het idee dat de dood van een persoon, een vader, een zoon, een broer, een man,
voor sommige mensen een bron van vermaak is.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Lejah

Citaat van: little_mermaid op 30 december 2013, 20:40:32

Wat boeit mij het, dat het iemand is die iedereen kent.
Kennen en kennen is 2.  Hij is gewoon bekend, daarom ken je hem nog niet.
Er zijn zo veel mensen waar dit ook bij gebeurd.  Komen die in het nieuws? Nee
Voelen al de mensen daar bij mee?  Nee, enkel de naasten.
Dit noem ik allesbehalve nieuws.  Wat er met diene mens gebeurd, dat boeit mij niet.


Daar dacht je met Paul Walker anders over.
Wat is er in de tussentijd gebeurt dat je van gedachten bent veranderd?

Lejah

Ik heb zelf niet zoveel met Schumacher en ook niet met de "autosport". Niettemin blijft het triest als zoiets gebeurt. Ook als het een ander gebeurt.
Ik moet vooral denken aan zijn 14-jarige zoon die erbij was.
Verder doet het me wat denken aan het ongeluk van Friso, ook buiten de skipistes en in coma ed.
Ik wens vooral voor zijn vrouw en kinderen dat het goed komt.

Eerlijk gezegd ben ik meer geschokt door het nieuws van het overlijden van Sjoerd Huisman (nog maar 27 jaar) vandaag.

Japser

Ja las het ook, marathon schaatser zomaar weg.

Iwan



Citaat van: Telegraaf.nl
Schumacher ontwaakt uit coma

Michael Schumacher kan weer stemmen horen en reageren op aanrakingen.
De voormalig Duits Formule 1-coureur is maandag ontwaakt uit zijn kunstmatige coma,
zo meldt zijn management in een verklaring. Schumi kwam eind december
ten val tijdens een skitocht en liep daarbij een schedeltrauma op.

Schumacher mag nu het ziekenhuis verlaten en wordt overgeplaatst naar een revalidatiekliniek.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

herjoajax



De toestand van zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 Michael Schumacher is opnieuw licht verbeterd.

Dat meldde zijn manager Sabine Kehm in een interview met een sponsor van de Duitse coureur.

"We kunnen tot onze vreugde bekendmaken dat hij vooruitgang boekt", aldus Kehm.
"En dat zeg ik in de context van de ernst van zijn verwondingen."

Kehm benadrukte verder opnieuw dat Schumachers herstel een langdurig proces is.

Schumacher, die in zijn 21-jarige loopbaan een recordaantal van 91 Grands Prix won, liep in december 2013 zwaar hersenletsel op bij een ski-ongeluk.
De Duitser viel met zijn hoofd tegen een steen, en lag maanden in coma.

Vorig jaar juni ontwaakte Schumacher.
In september keerde hij terug naar zijn huis in het Zwitserse Gland, waar hij nu behandeld wordt.
Over Schumachers precieze gezondheidstoestand is weinig bekend.
Ik ben zoals ik ben, anderen moeten mij maar zo nemen.

mary-kate

Je hoort er niks meer van hoe het met die man gaat
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Iwan

Gaat geloof ik redelijk goed, las van de week dat hij sinds kort ook op twitter zit.
(als hij zelf twitterd, wat ik wel opmaakte uit het bericht, dan zal het toch redelijk goed met hem gaan)
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

mary-kate

Life can be so beautyfull
so follow your heart