Nieuws:

Toegang krijgen tot meer boards op het forum --> Ledengroepen

Hoofdmenu

Je mobiele telefoon uitlenen.

Gestart door Iwan, 13 januari 2011, 03:34:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iwan



Zou jij je mobiele telefoon uitlenen aan een kennis (om mee te bellen)?

Als je op straat wordt aangesproken door een wildvreemde zou je dan je telefoon uitlenen?
Indien niet; zou je kortweg weigeren of zou je liegen? Ik heb geen telefoon (bij me)?
Zou je ook een vergoeding willen voor de kosten die de persoon heeft gemaakt door te bellen
met jouw telefoon (lokaal of internationaal).
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Iwan

Een vriend/vriendin of kennis zou ik mijn mobiele telefoon wel laten gebruiken.
Of ik mijn telefoon zou laten gebruiken aan een wildvreemde op straat hangt helemaal van de persoon af die mij aanspreekt.
De kosten zou ik niet vergoed hoeven hebben omdat ik toch een pre-paid telefoonkaart heb dus de financiele schade zal
in de meeste gevallen wel meevallen voor mij. Als de persoon erop zou staan om de kosten te dekken zou ik het waarschijnlijk
wel aannemen.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Margje

Afhankelijk van de reden waarom of dan wel de situatie (bijvoorbeeld bij nood) zou ik dan wel of niet mijn telefoon uitlenen...ook net zoals Iwan al aangeeft is het afhankelijk van de persoon....
Ik zou niet zo snel de kosten terugvragen....mocht die persoon het aanbieden...dan zal ik denk ik afhankelijk ook van de situatie of de reden weigeren...mocht de persoon alsnog aanhouden dan zal ik het uiteindelijk wel accepteren...


carola

aan vriend, vriendin of kennis wel, aan een wildvreemde niet straks gaat die gene met telefoon er van door, de kosten hoef ik niet terug te hebben

Iwan

Nu ik een smart Phone met abonnement heb zal ik mijn telefoon minder snel aan iemand uitlenen.
Bekenden en mensen in (echte) nood zal ik hem nog wel geven.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Goitske

Bekenden geen probleem, onbekenden ligt aan de situatie en evt stel ik voor dat ik zelf wel even bel voor die persoon zal mijn telefoon niet zo snel af geven

little_mermaid

Neen, mijn mobiel is prive eigendom.
Is enkel voor eigen gebruik.

Iwan

Omdat ik ook veel dingen zoals bank-apps op mijn telefoon heb staan nu, zal ik mijn telefoon wel minder snel uitlenen.
Denk wanneer een onbekende mij zou aanspreken en zou vragen of hij/zij mijn telefoon mag gebruiken dat ik dan
eerder nee zou zeggen dan voorheen toen ik nog geen smartphone had.
"Ik ben graag de enige die praat;
het spaart tijd en voorkomt argumenten."

Sugamilk


mary-kate

Bekende wel als er een goede reden voor is maar geen vreemde
Life can be so beautyfull
so follow your heart

Kattenhuis


liezie

Ik leen mijn mobiele telefoon nooit niet uit, niet aan wildvreemden, maar ook niet aan familie, vrienden of kennissen.